Utgått

Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.

Brief

Oppføring av bygninger

Trondheim Kommune trenger totalentreprenørkompetanse for å levere oppgradering av fem snarveger og noen trafikksikkerhetstiltak til en verdi av 8 000 000 NOK. Oppdraget inkluderer prosjektering og utførelse av arbeidene på de angitte delstrekningene i Trondheim kommune. To viktige formelle krav er at leverandøren må ha et kvalitetssystem som oppfyller ISO 9001:2015 eller tilsvarende, samt dokumenterte miljøledelsessystemer som EMAS eller ISO 14001.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Om anbudet

    Gjennom bymiljøavtale mellom Trondheim kommune, Trøndelag fylkeskommune og Staten, har Trondheim by forpliktet seg til å klare nullvekstmålet; det vil si at personbiltrafikken ikke skal øke selv om byen vokser. Snarvegene er et ledd i å øke andelen gående og syklende. Arbeidsgruppen for gåtiltak i Miljøpakken har registrert ca. 500 snarveger. De siste årene er ca. 100 snarveger ferdig oppgradert. Snarvegene som er blitt prioritert er de som fører til tidsbesparelse til viktige målpunkt som skole, lokalsenter, handel, kollektivholdeplass m.m., samt snarveger som benyttes av mange folk. Oppdraget gjelder prosjektering og utførelse av oppgradering av fem snarveger i Trondheim kommune, i tillegg til prosjektering og utførelse av noen trafikksikkerhetstiltak i forbindelse med en snarveg. Oppdragsgiver ser på snarveg som hver sin delstrekning som omfatter alle traséer i tilknytning til den aktuelle snarvegen. Totalt fem delstrekninger, der en også inkluderer trafikksikkerhetstiltak. Delstrekning 1: GjørtlervegenDelstrekning 2: Ved Steindal skoleDelstrekning 3: Ved HavsteinekraDelstrekning 4: Nordre HusebytunDelstrekning 5: Søndre HusebytunHovedtrekkene i prosedyrenTrondheim kommune innbyr til konkurranse om totalentreprise-kontrakt i prosjektet Snarvegpakke 10. Kommunen ønsker tilbud fra leverandører med det faglige, tekniske og økonomiske grunnlag som er nødvendig for oppfylling av kontrakten. Videre kreves erfaring fra tilsvarende arbeider for utførelse av ovennevnte kontraktsarbeid iht konkurransegrunnlaget.

    Kontakt navn
    Unni Hansen
    Kontakt telefon
    +47 72540000
    Adresse
    Munkegata 1, 7013 TRONDHEIM

Kvalifikasjonskrav

    Leverandøren skal ha en årlig minimumsomsetning innenfor det området kontrakten gjelder som overstiger to ganger den anslåtte verdien av kontrakten.

    Leverandøren skal ha tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å utføre kontrakten. Leverandøren skal ha en rating minimum A eller tilsvarende.

    Tilbyder skal ha ordnede forhold med hensyn til betaling av skatt og avgifter.

    Leverandøren skal ha et kvalitetssystem tilpasset kontraktens innhold.

    Leverandøren skal ha et kvalitetssystem som inkluderer krav til universell utforming.

    Leverandøren skal ha prosedyrer for å utføre oppdraget på en miljømessig forsvarlig måte. Styringssystemet skal også oppfylle kravene i NS-EN-ISO 14001:2015 eller tilsvarende.

    Tilbyder skal være lovlig registrert i et foretaksregister eller et handelsregister i den staten leverandøren er etablert.

    Tilbyder skal ha god erfaring med gjennomføring av lignende prosjekter med tilsvarende størrelse og kompleksitet.

    Tilbyder skal ha tilstrekkelig kapasitet (personell og tekniske ressurser) tilgjengelig for dette oppdraget.

    Leverandøren skal stille til rådighet personell med egnet kompetanse og erfaring innen byggfag/landentrepriser. For at kompetanse-/erfaring skal anses å være egnet må det personellet som stilles til rådighet ha formalkompetanse og erfaring som er relevant for oppdragets kompleksitet og størrelse.

    Leverandøren skal ha tilstrekkelig kapasitet og gjennomføringsevne. For at kapasitet og gjennomføringsevne skal anses å være tilstrekkelig, må det personellet som stilles til rådighet ha formalkompetanse og erfaring som er relevant for oppdragets kompleksitet og størrelse.

    Leverandør vurderer å sette bort følgende del (i prosent) av kontrakten til underleverandører. Legg merke til at hvis leverandøren har besluttet å sette bort en del av kontrakten til underleverandører og støtter seg på underleverandørenes kapasitet til å utføre denne del, utfylles et særskilt ESPD for slike underleverandører, se del II, avsnitt C, ovenfor.

    Tilbyder skal ha ordnede forhold vedrørende lønns- og arbeidsvilkår og være tilknyttet offentlig lærlingeordning.

Se hele utlysningen

Oppdragsgiver
Tittel
Totalentreprise - 260743 Snarvegpakke 10
Estimert verdi
8 000 000,00 kr

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner