- Tittel
- Transport, mottak og behandling av farlig avfall
- Estimert verdi
- 36 000 000,00 kr
- Tildelingskriterium 1
Pris
Vektes med 50%, basert på: Vektet tilbudssum, jf. tilbudsskjema, prisskjema 2.6
Prisforskjell oppdragsgivers egentransport beregnet ut fra forskjellene i kjørelengde fra Heggvin og frem til leverandørens mottak
- Tildelingskriterium 2
Kvalitet
Vektes 20%, basert på: Kvaliteten på og robustheten av organisering, logistikk, transport- og behandlingsløsninger i forhold til om den foreslåtte gjennomføringen fremstår som robust og realistisk, bl.a. i forhold til organisering og kompetanse og erfaring for nøkkelpersonell, løsning og prosedyrer for henting og transport, bl.a. når det gjelder egnede biltyper, henting til rett tid, løsning for mottak/mellomlagring, samt hensyntatt reservekapasitet og beredskap ved de skisserte løsningene (15 %).
Service og serviceorganisasjon, inkludert responstid for retting av feil, service og tilgjengelighet mot oppdragsgiver, samt prosedyrer for rapportering/ utvekslingsformat, fakturering, samt melding av avvik (5 %).
- Tildelingskriterium 3
Miljø
Vektes 30%, basert på: Drivstoff ved leverandørens transport, jf. opsjon punkt 9.1, som gjelder eventuelle forpliktende tiltak for bruk av klimavennlig drivstoff ved første transportetappe, dvs. transportetappen fra oppdragsgivers hentesteder og til leverandørens første mottak for de respektive fraksjonene. Det er type drivstoff, og andelen av dette benyttet som vurderes. Aktuelle typer drivstoff er f.eks. bruk av biogass, elektriske kjøretøy, eller tilsvarende (10 %).
Forpliktende andel av det farlige avfallet i hovedoppdraget som går til materialgjenvinning (10 %).
I hvilket omfang miljømessige vurderinger i utførelsen av oppdraget ivaretas, blant annet med tanke på bruk av miljøledelsessystem, miljøsertifiseringer og konkrete miljøtiltak i gjennomføringen (10 %).
- Kvalifikasjonskrav 1
Attester utstedt av uavhengige organer for kvalitetssikringsstandarder
Kan leverandør fremlegge attester utstedt av uavhengige organer som dokumentasjon for at leverandøren oppfyller de angitte kvalitetssikringsstandardene, inkludert krav til universell utforming? Minstekrav til kvalifikasjonskrav
Leverandøren skal ha et tilfredsstillende kvalitetsstyringssystem som er sertifisert etter ISO 9001, eller ha et tilsvarende omfang, jf. NS-EN ISO 9001, og som er dekkende for leveransene som avtalen omfatter. Dokumentasjonskrav: 1) Dokumentasjon på gyldig sertifisering, ISO eller tilsvarende. 2) Dersom leverandøren ikke er sertifisert, skal det dokumenteres at han har et tilfredsstillende system for kvalitetsstyring. Jfr. pkt. 3.2.3 i konkurransegrunnlaget.
- Kvalifikasjonskrav 2
Registrert i handelsregister eller foretaksregister
Leverandør er registrert i et foretaksregister eller et handelsregister i medlemsstaten som leverandøren er etablert i. Som beskrevet i bilag XI til direktiv 2014/24/EU; leverandører fra visse medlemsstater kan være nødt til å oppfylle andre krav i nevnte bilag. Minstekrav til kvalifikasjonskrav
Leverandøren skal være et lovlig etablert foretak. Dokumentasjonskrav er firmaattest utstedt fra foretaksregisteret i det landet selskapet er etablert.
Jfr. pkt. 3.2.1 i konkurransegrunnlaget.
- Kvalifikasjonskrav 3
Offentlige tillatelser for farlig avfall
Tilbyder må inneha nødvendige offentlige tillatelser for transport og mellomlagring/mottak av farlig avfall. Dokumentasjonskrav: Innen transport er det tilstrekkelig med egenerklæring fra leverandør. Ved mellomlagring/mottak kan det for norske anlegg vises til norskeutslipp.no for utslippstillatelsen. Jfr. pkt. 3.2.3 i konkurransegrunnlaget.
Minstekrav til kvalifikasjonskrav