Hovedtrekk i prosedyrenOppdragsgiver har inngått rammeavtale for 2 år med mulighet for forlengelse med 1 + 1 år for kjøp av trelast og byggevarer.Estimert verdi pr. år er ca kr 2 500 000 til 4 000 000 eks. mva. Estimert verdi skal anses som veiledende og er ikke bindende for oppdragsgiver.Oppdragsgiver har/skal inngå egen rammeavtale for maling, malingsprodukter og gulvbelegg og egen rammeavtale for verktøy (håndverktøy, elektroverktøy og lufttrykkverktøy). Disse produktene er derfor ikke omfattet av rammeavtalen for trelast og byggevare.Oppdragsgiver har rammeavtale for håndverkstjenesten tømrerarbeider. Rammeavtalen for tømrerarbeider innbefatter også kjøp av materiell. Oppdragsgiver forbeholder seg retten til å kjøpe materiell på sine rammeavtaler for håndverkstjenester når disse benyttes.Rammeavtalen omfatter kjøp av trelast og byggevarer.Rammeavtalen omfatter varer som konstruksjonsvirke, kledning, plater, lister, foringer, taksten, takrenner, beslag, dører, vinduer, isolasjon, mur, betong, leca, lim, skruer, spiker, plugger, bolter og øvrige festemidler til bygg og trelast, ventiler, kjøkken, enkle garderober. osv. (listen er ikke uttømmende).Virksomheter tilhørende seksjon for teknisk drift vil være de største brukere av avtalen, men f.eks, skole/SFO vil også benytte avtalen. Alle oppdragsgivers virksomheter skal kunne benytte avtalen.Levering skal kunne gjøres til alle oppdragsgivers virksomheter og adresser.Leverandør skal ha butikkutsalg i Fredrikstad kommune. Oppdragsgiver skal kunne hente ut lagerførte varer samme dag som bestilling. Utsalgsstedet skal være tilrettelagt «proffkunder»/bedriftskunder.Det forventes at produktene i vedlegg 2 prisskjema vil dekke en stor del av oppdragsgivers behov i avtaleperioden. Flere er volumprodukter og andre er tatt med for å vise bredden i behovet.Oppdragsgiver skal etter ønske kunne handle fra leverandørens totale sortiment innenfor avtalesortimentet.