Anbudsoversikt for Utredning av økonomiske og administrative konsekvenser av ulike modeller for drift av luftambulan…

Utgått

Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.

Brief

Bedriftsrådgivning

Det skal utredes økonomiske og administrative konsekvenser mv. av ulike modeller for drift av operatøransvar for luftambulansetjenesten slik de er beskrevet i rapporten «Organisering av luftambulansetjenesten» (mars 2021): • Dagens modell, herunder forbedringsmuligheter av denne • Modell med offentlig drift • Modell med drift av ideelle aktører https://www.regjeringen.no/no/dokumenter/organisering-av-luftambulansetjenesten/id2839130/ Svar på oppdraget skal inngå som en del av beslutningsgrunnlaget for fremtidig organisering av luftambulansetjenesten. Oppdraget skal identifisere kritiske risiko-elementer (økonomisk, juridisk, beredskapsmessig) ved de ulike modellene og risiko knyttet til prosessen med å endre modell for operatøransvaret. Som del av utredningen skal det innhentes relevante erfaringer fra omlegging av tjenesten i andre land, herunder Sverige, Finland og Danmark. Overlevering av endelig rapport 1. juni 2023

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Om anbudet

Se hele utlysningen

Tittel
Utredning av økonomiske og administrative konsekvenser av ulike modeller for drift av luftambulansetjenesten
Estimert verdi
2 000 000,00 kr
Varighet
7 måneder
Kvalifikasjonskrav 1

Krav: Leverandør skal være et lovlig etablert foretak. Dokumentasjon: Norske foretak: Firmaattest eller utskrift fra Enhetsregisteret for ikke registreringspliktige enkeltpersonsforetak Utenlandske selskaper: Bekreftelse på at selskapet er registrert i bransjeregister eller foretaksregister som foreskrevet i lovgivningen i det land hvor leverandøren er etablert. Bekreftelsen kan leveres skriftlig eller ved henvisning til BRIS.
Kvalifikasjonskrav 2

Krav: Betalte skatter og avgifter. Dokumentasjon: Attest, ikke eldre enn 6 måneder, som bekrefter at leverandør har oppfylt sine forpliktelser med hensyn til betaling av skatter, trygdeavgifter og MVA. Attesten bestilles og hentes ut i Altinn ved å bruke egen lenke på skatteetaten.no. Utenlandske leverandører skal fremlegge attester fra tilsvarende myndigheter som de norske. Krav: Leverandøren må kunne vise til tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å gjennomføre leveransen. Dokumentasjon: Kredittvurdering med nøkkeltall fra anerkjent kredittvurderingsselskap, eller annen dokumentasjon på at kravet er oppfylt.
Kvalifikasjonskrav 3

Krav: Betalte skatter og avgifter Dokumentasjon: • Attest, ikke eldre enn 6 måneder, som bekrefter at leverandør har oppfylt sine forpliktelser med hensyn til betaling av skatter, trygdeavgifter og MVA. Attesten bestilles og hentes ut i Altinn ved å bruke egen lenke på skatteetaten.no. Hvis dette ikke er mulig så kan den bestilles hos skatteoppkrever eller skatteetaten. Attesten er elektronisk godkjent og er derfor ikke signert. For ytterligere opplysninger, se skatteetaten.no. • Utenlandske leverandører skal fremlegge attester fra tilsvarende myndigheter som de norske. Krav: Leverandøren skal være et lovlig etablert foretak. Dokumentasjon: • Norske foretak: Firmaattest eller utskrift fra Enhetsregisteret for ikke registreringspliktige enkeltpersonsforetak • Utenlandske selskaper: Bekreftelse på at selskapet er registrert i bransjeregister eller foretaksregister som foreskrevet i lovgivningen i det land hvor leverandøren er etablert. Bekreftelsen kan leveres skriftlig eller ved henvisning til BRIS Krav: Leverandøren må kunne vise til tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å gjennomføre leveransen, hvor bl.a. kredittverdig uten krav til sikkerhetsstillelse vil være tilstrekkelig. Dokumentasjon: Kredittvurdering med nøkkeltall fra anerkjent kredittvurderingsselskap, eller annen dokumentasjon på at kravet er oppfylt. Krav: Leverandøren må ha tilstrekkelig evne og erfaring til å kunne gjennomføre leveransen. Dokumentasjon: En beskrivelse av leverandørens inntil tre mest relevante oppdrag de tre siste årene, sammen med opplysninger om kontraktenes verdi, tidspunktet for levering eller utførelse og navn på mottaker. Med relevante oppdrag menes for eksempel erfaring med utredning av økonomiske og administrative konsekvenser av etablering av flyselskap eller andre luftfartsrelaterte oppdrag, samt ansvars- og organisasjonsendringer i offentlig sektor. Leverandøren er selv ansvarlig for at beskrivelsen er av en slik art at den dokumenterer at kravet er oppfylt.

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner