Anbudsoversikt for VA - Mekanisk montering, rammeavtale

Utgått

Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.

Brief

Tekniske kontrolltjenester

Konkurransen gjelder levering av reparasjoner på plass eller verksted, montering og demontering av mekanisk utstyr og modifisering av eksisterende utstyr. Anskaffelsen er estimert til å være over EØS-terskelverdi. Estimatet er ikke bindende for oppdragsgiver. Behovet er usikkert. Historisk sett har oppdragsgiver handlet disse tjenestene for ca. 2 MNOK eks mva per år. Etter kommunesammenslåing er estimatet fra 2-4 MNOK eks. mva per år for hele Vann og avløp, drift renseanlegg sitt ansvarsområde på reparasjoner og serviceoppdrag som kan dekkes av rammeavtalen. Volumet vil i avtaleperioden være avhengig av blant annet oppdragsgivers behov, aktiviteter, budsjettsituasjon og andre rammefaktorer. For nærmere informasjon viser vi til anskaffelsesdokumentene.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Om anbudet

Se hele utlysningen

Tittel
VA - Mekanisk montering, rammeavtale
Kvalifikasjonskrav 1

Fullmakt til innhenting av utvidet skatteattest Tilbyder skal også gi oppdragsgiver fullmakt til å innhente utvidede opplysninger om tilbyder og dennes underleverandørers skatte – og avgiftsmessige forhold som angitt i fullmakten, samt om hvilke arbeidstakere det er innrapportert lønn på i a-meldingen.Opplysningene innhentes i form av utvidet skatteattest i henhold til vedlegg 2. Hovedleverandør og underleverandør(er) skal gi hver sin fullmakt. Valgt(e) leverandør(er) skal sende inn signert fullmakt for innhenting av utvidet skatteattest. Fullmakten skal sendes til oppdragsgiver senest 48 timer etter forespørsel er sendt. Manglende innsendelse kan medføre avvisning av tilbud.Hvis det på tilbudstidspunktet ikke er klart hvilke underleverandør(er) som skal benyttes, må underleverandør(ene) som velges i etterkant gi Oppdragsgiver tilsvarende fullmakt. Dette skal gjøres uten ugrunnet opphold.Fullmakten må ha signatur på samtlige felt. Én signatur på vegne av selskapet, og to personlig for styreleder og daglig leder. I tillegg må firmaattest og kopi av ID vedlegges. Attester for skatt og MVA Leverandøren skal ha ordnede forhold med hensyn til skatte- og merverdiavgiftsbetaling (ESPD: Del II A.e). Dokumentasjonskrav:Krav til attest for betalt merverdiavgift, skatt og trygdeavgift. Attest utstedt av den kompetente myndighet i medlemslandet, som bekrefter at leverandøren har oppfylt sine forpliktelser med hensyn til betaling av merverdiavgift, skatter og trygdeavgifter i det landet hvor leverandøren/entreprenøren hører hjemme (norsk attest for skatt og MVA er felles og bestilles fra altinn.no, RF-1507, tidligere RF-1244) i samsvar med lovbestemmelsene i landet. Attesten må ikke være eldre enn 6 måneder. Øvrige økonomiske og finansielle krav: Økonomisk og finansiell stilling Krav knyttet til leverandørens økonomiske og finansielle stilling: Det kreves økonomisk kapasitet til å gjennomføre denne kontrakten (ESPD: Del IV B.58-3). Dokumentasjonskrav:Oppdragsgiver vil gjennomføre en vurdering av økonomien gjennom firma- og regnskapsinformasjonssystemet Proff Forvalt (www.forvalt.no). Oppdragsgiver forbeholder seg retten til å innhente supplerende informasjon om tilbyders økonomi. Eventuelt behov for støtte fra andre selskaper for å oppfylle dette kvalifikasjonskravetDersom leverandøren er avhengig av andre selskaper for å oppfylle dette kvalifikasjonskravet, så må det legges frem nødvendig dokumentasjon på dette. Oppdragsgiver forbeholder seg i så fall retten til å innhente supplerende informasjon, bankgarantier eller lignende.

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner