Anbudsoversikt for Veiledende kunngjøring: Forespørsel om informasjon - anskaffelse av ambulansehelikoptertjenester …

Utgått

Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.

Brief

Fergetransport

Luftambulansetjenesten HF planlegger anskaffelsen av ambulansehelikoptertjenester, som inkluderer drift av 14 baser med 15 helikoptre, bemanning, vedlikehold og beredskap. Potensielle leverandører inviteres til å gi innspill om tidsplan, helikoptermodeller og kostnader ved å sende e-post til postmottak@luftambulansetjenesten.no, merket sak 2024/67 RFI Anskaffelse av ambulansehelikoptertjenester. Innspillene vil bli behandlet konfidensielt, og det kan bli aktuelt med møter for gjennomgang av innspillene.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Om anbudet

Se hele utlysningen

Oppdragsgiver
Tittel
Veiledende kunngjøring: Forespørsel om informasjon - anskaffelse av ambulansehelikoptertjenester (RFI)
Kontaktinformasjon
Kontakt navn
Postmottak Sykehusinnkjøp
Kontakt telefon
+47 78950700
Adresse
Hermetikken Tollbugata 7, 9800 VADSØ
Beskrivelse
Luftambulansetjenesten HF planlegger ny anskaffelse av ambulansehelikoptertjenester. Anskaffelsen vil omfatte en komplett operasjon av 14 ambulansehelikopterbaser med 15 helikoptre. Dette inkluderer anskaffelse og drift av ambulansehelikopter med nødvendig reservehelikoptre for å opprettholde drift og legebiler, bemanning, vedlikehold, beredskap, utstyr, trening osv. Luftambulansetjenesten HF stiller basefasiliteter til rådighet, bortsett fra Brønnøysund. Operasjonen innebærer tilstedevakt med kontinuerlig 15 minutters beredskap døgnet rundt, alle dager i året.
Avtalens varighet planlegges tentativt å være fra 1. juni 2028 til 31. mai 2034 med mulighet for forlengelse 2 + 2 år.
Regjeringen har vurdert de ulike modellene for organisering av luftambulansetjenesten som ble utredet av en ekspertgruppe i 2021 og av Oslo Economics i 2023. I foretaksmøte 3. juli 2024 er de regionale helseforetakene bedt om å utrede om det er grunnlag for å foreta en direktetildeling til det ideelle foretaket; Stiftelsen Norsk Luftambulanse (SNLA)/deres datterselskap. Som ledd i dette arbeidet, er det viktig for de regionale helseforetakene å få et godt bilde av hva markedet kan tilby.
I den forbindelse ønsker Luftambulansetjenesten HF å invitere potensielle leverandører til å komme med innspill under følgende tema, jf. vedlegg Del I Spørsmål til potensielle leverandører:realistisk tidsplan for oppstart av driftvalg av helikoptermodellerkostnaderDet planlegges ikke å gjøre store endringer ift. innholdet i dagens tjeneste. Konkurransegrunnlaget fra forrige utlysing i 2015 gir et godt bilde av det som skal leveres i neste kontraktsperiode.
Det er derfor ønskelig at potensielle leverandører estimerer en pris på leveransen for den fremtidige kontrakten basert på konkurransegrunnlaget fra forrige utlysning.
Om mulig er det ønskelig å få en beskrivelse av de viktigste kostnadsdriverne siden forrige konkurranseutsetting.
Innspill og svar på spørsmål fra potensielle leverandører vil være uforpliktende.
Innspillene sendes på e post til postmottak@luftambulansetjenesten.no og merkes sak 2024/67 RFI Anskaffelse av ambulansehelikoptertjenester.
Innspill og besvarelser vil ikke gjøres offentlig tilgjengelig, og vil behandles konfidensielt. Dette gjelder også hvem som har kommet med innspill.
For å opprettholde nødvendig fremdrift i prosjektet, er det ønskelig med innspill så snart som mulig, og senest innen 15. januar 2025. Oppdragsgiver vil muligens be om møter med den enkelte innsender, for en gjennomgang av innspillene.
Eventuelle spørsmål knyttet til RFI’en kan sendes inn til oppgitte epostadresse.

Tidslinje

  1. Kunngjøring av planlegging

    20. nov. 2024, 14:42

  2. Planlagt konkurransestart

    5 måneder

    1. nov. 2025, 00:00

Se aktive konkurranser som ligner