Kommunene Lom, Skjåk, Vågå, Sel og Dovre har til hensikt å inngå rammeavtale om levering av ventilasjonsfilter til den enkelte virksomhet i kommunene, for å dekke behovet. Hver kommune skal betraktes som en egen kunde med egen fakturaadresse og flere leveringsadresser etter avtale med bestiller hos den enkelte virksomhet.Hovedtrekkene i prosedyrenAnskaffelsen gjennomføres i henhold til gjeldende lov 17. juni 2016 nr. 73 om offentlige anskaffelser (anskaffelsesloven) og forskrift 12. august 2016 nr. 974 om offentlige anskaffelser (anskaffelsesforskriften - FOA) del I og II.
Anskaffelsen gjennomføres som en åpen tilbudskonkurranse, jf. FOA § 8-3.
Oppdragsgiver planlegger å tildele kontrakt uten å ha dialog med leverandørene utover å foreta eventuelle avklaringer/korrigeringer.
Dialog gjennom forhandlinger kan likevel bli gjennomført dersom oppdragsgiver, etter at tilbudene er mottatt, vurderer det som hensiktsmessig. Utvelgelsen vil i så fall bli gjort etter en vurdering av tildelingskriteriene. Det presiseres at ingen leverandører kan forvente dialog om sitt tilbud og derfor må levere sitt beste tilbud.