Søkeresultater for Jernbaneverket

  1. /
  2. Jernbaneverket

Viser 1-11 av 11 resultater

  1. Jernbaneverket

    Anskaffelse av TMS

    Jernbaneverket planlegger anskaffelse av et nytt Traffikstyringssystem ( TMS ) til å drifte det norske jernbanenettet. Dette er en del av fornyelses signalsystem basert på ERTMS (et felleseuropeisk signalsystem for jernbanen) standard . Målet er å fornye de eksisterende signalanlegg på jernbanenettet innen 2030. Fornyelsen omfatter Signal systemer, Utstyr i tog, TMS . Anskaffelse av et nytt TMS inkluderer: - Levering av en TMS som skal drifte og kontrollere eksisterende og nye signal systemer. - Relaterte tjenester (inkludert, men ikke begrenset til, design / ingeniørarbeid, installasjon, integrasjon, testing, godkjenning , opplæring og dokumentasjon ); - Støttetjenester Det nye TMS -systemet vil bidra til en enhetlig , fleksibel struktur for trafikkstyring.

    NorgeResultat14. nov. 2018
  2. Jernbaneverket

    EPC Railway Systems Oslo S

    Arbeidsomfanget omfatter fullføring av prosjektering, i hovedsak arbeidstegninger og utførelse av jernbanetekniske arbeider for Østfoldbanen og Follobanen fra de to ombygde tunnelene på Oslo S, igjennom ny tunnel i Klypen frem mot portalen i Ekebergåsen. Spor for Inngående Østfoldbane fortsetter igjennom tunnelen konstruert av EPC D&B frem til Sydportalen ved Bekkelagstunnelen. Utgående Østfoldbanespor kommer ut fra tunnelen i Klypen og kobles til eksisterende spor ved Loenga. Arbeidet omfatter og tilkobling av alle jernbanetekniske fag også utvendig signal mot eksisterende spor på Loenga, Oslo S og nye spor i portalen på Ekebergåsen.

    NorgeResultat15. aug. 2017
  3. Jernbaneverket

    UUT 25 Arna stasjon

    Entreprisen UUT25 Arna stasjon er en del av nytt dobbeltspor mellom Arna stasjon og Bergen, og omfatter ombygging av Arna stasjon. UUT25 er i hovedsak en grunn- og byggentreprise og inneholder ikke jernbanetekniske fag, men har mye arbeid med nærhet til spor i drift. Arbeidene med oppgarderingen skal utføres samtidig som det er full togtrafikk på Bergensbanen, og for å kunne gjennomføre dette er UUT25 er delt i to hovedfaser. I hovedsak så deler en Arna stasjon i to, kalt Kirkesiden og Sjøsiden, slik at en får trafikkfrie områder å jobbe på. Det vil pågå andre entrepriser samtidig i begge hovedfasene, så koordinering og samarbeid er viktig. Mellom de to hovedfasene er det et lengre opphold, der en må rigge ned og forlate området for å gi plass til andre entrepiser. I hovedsak vil det da pågå jernbanetekniske arbeider.

    NorgeResultat7. juli 2017
  4. Jernbaneverket

    Levering av ubemannede luftfartøystjenester (dronetjenester)

    Tjenestene vil bestå i observasjon av stein- og snøskred, samt andre naturhendelser, både forebyggende og ved aktuelle hendelser, langs Jernbaneverkets infrastruktur. Videre, i tillegg til mindre oppdrag (eksempelvis observasjon og dokumentasjon av prosjekters fremdrift), vil Jernbaneverket også vurdere utvikling av observasjon langs deler av linjenettet 'ute av synsrekkevidde' (BLOS - dette prosjektet forutsetter godkjenning fra Luftfartstilsynet).

    NorgeResultat6. apr. 2017
  5. Jernbaneverket

    Leasing av beredskapslokomotiv

    Formålet med anskaffelsen av lokomotiv er todelt. For det første skal Jernbaneverket yte bistand til operatørene på det norske jernbanenettet i forbindelse med avvikssituasjoner. Avvik vil omfatte hendelse som inntreffer uten forvarsel slik som bortfall av kjørestrøm på elektrifiserte linjer eller havarert jernbanemateriell som hindrer framkommelighet. Avvik kan også omfatte varslede brudd i infrastrukturen i forbindelse med vedlikehold. For det andre skal lokomotivene benyttes til å trekke Jernbaneverkets eget materiell eksempelvis langskinnesettet i forbindelse med utkjøring av skinner.

    NorgeResultat28. mars 2017
  6. Jernbaneverket

    Jernbanemuseet - Lokomotivhall oppgradering og utbygging

    Norsk Jernbanemuseum ligger i Strandvegen 136 i Hamar. På uteområdet som er en del av museet ble det på 70-tallet oppført et enklere bygg for oppbevaring og utstilling av lokomotiver. Bygget er en ca 670 m2 uisolert hall med reisverk i limtre, sinuskorrigerte stålplater på fasadene og flatt tak med innvendig avrenning. Det er innlagt strøm, men ikke vann og avløp. Hallen er uoppvarmet. Gulvet er asfaltert. Den eksisterende hallen skal oppgraderes med ny isolert yttervegg av sandwichelementer for å legge til rette for oppvarming av bygningen (minimumstemperatur på 12 grader C). Hallen skal også utvides med ca 100 m2 mot nordvest for å gi plass til toaletter og utstillingslokaler.

    NorgeResultat1. mars 2017
  7. Jernbaneverket

    Ler kryssingsspor - R1 Rådgiver prosjektering

    Oppdraget består i å utarbeide en teknisk detaljplan som omfatter prosjektering av løsningsforslag for sentrale elementer. Prosjekteringen omfatter alle fag med unntak av signal. Videre skal prosjekterende utarbeide konkurransegrunnlag samsvarende med kontraktsstrategi utarbeidet av byggherren. Opsjoner på følgende: • Utarbeidelse av byggeplan med tilhørende nødvendige fagrapporter • Oppfølging i byggeperioden • Prosjektavslutning med oppdatering av tegninger til «som-bygget» og sluttrapport

    NorgeResultat23. feb. 2017
Jernbaneverket | Anbudssøk i Cobrief