Søkeresultater for Anbudssøk

  1. Anbudssøk
    45213321 Bygge- og anleggsarbeid i forbindelse med Jernbanestasjon

Viser 1-25 av 29 resultater

  1. Bane Nor Sf

    Innføring Barkåker - Tønsberg

    Leveransen omfatter nødvendige arbeider i Jarlsbergtunnelen og på Tønsberg stasjon. Leveransen vil i hovedtrekk omfatte: Ombygging av eksisterende plattformer samt bygging av en ny plattform. Ombygging av sporarrangement og kontaktledning på stasjonsområdet. Tilpassinger og fornyinger av infrastruktur på stasjonsområdet og mot eksisterende grensesnitt ut over stasjonsområdet. Underbygningsarbeider og Jernbanetekniske arbeider.

    NorgeResultat22. des. 2022
  2. Oslo Kommune Fornebubanen

    Leverandørkonferanse Fornebubanen 18.01.2023

    Fornebubanen bygger ny T-bane fra Majorstuen til Fornebu. Prosjektet startet i 2020 og er planlagt ferdigstilt i 2029. Kommende kontrakter, er tunnel og anlegg, stasjoner under jord og jernbanetekniske entrepriser. Fornebubanen inviterer til leverandørkonferanse på Quality Hotel Expo, Snarøyveien 20, 18.01.2023 kl. 12-15. Fornebubanen vil starte med å presentere prosjektet med fokus på de kommende kontrakter. Det er satt av tid til mingling (samtaler) og spørsmål i etterkant. Velkommen!

    NorgePlanlegging6. des. 2022
    5. des. 2022(Utgått)
  3. Bane Nor Sf

    KSÅ-3 Furnesbakken - Stange

    Parsellen KSÅ-3 består av ny underbygning for dobbeltspor på strekningen Furnesbakken til Stange. Strekningen er ca.11,85 km dagsone og består blant annet av Tangen stasjon inkludert Tangen jernbanebru og 11 konstruksjoner. Nord i parsellen legges traséen delvis langs nåværende jernbanespor. Dette fører til at Leverandøren må påregne arbeider under hvite tider og i totalbrudd. KSÅ-3 gjennomføres som en totalentreprise og er en underbygningskontrakt hvor hovedarbeidene blant annet består av masseflytting, veiomlegging, bygging av konstruksjoner og VA-anlegg.

    NorgeKonkurranse4. okt. 2022
    4. nov. 2022(Utgått)
  4. Bane Nor Sf

    Innføring Barkåker - Tønsberg

    Leveransen omfatter nødvendige arbeider i Jarlsbergtunnelen og på Tønsberg stasjon. Leveransen vil i hovedtrekk omfatte: Ombygging av eksisterende plattformer samt bygging av en ny plattform. Ombygging av sporarrangement og kontaktledning på stasjonsområdet. Tilpassinger og fornyinger av infrastruktur på stasjonsområdet og mot eksisterende grensesnitt ut over stasjonsområdet. Underbygningsarbeider og Jernbanetekniske arbeider.

    NorgeKonkurranse21. feb. 2022
    28. mars 2022(Utgått)
  5. Bane Nor Sf

    Utbedring av mellomplattform på Nordagutu stasjon

    Nordagutu stasjon er utstyrt med sideplattform fra spor 1, mellomplattform mellom spor 1 og 2 med adkomst via personovergang og mellomplattform mellom spor 2 og 3 med adkomst via personovergang. Mellomplattformen mellom spor 2 og 3 har delvis rast sammen og fremstår i dag som ikke brukbar. Prosjektet skal derfor sette i stand denne plattformen slik at den igjen fremstår som trygg å bruke for de reisende.

    NorgeKonkurranse26. mars 2021
    29. apr. 2021(Utgått)
  6. Bane Nor Sf

    SMS 2A Totalentreprise underbygning

    Prosjektet Nytt dobbeltspor Sandbukta-Moss-Såstad (SMS) er en del av Intercity-utbyggingen, og er en av parsellene i lenken mot Halden (Østfoldbanens vestre linje). På strekningen skal det bygges nytt dobbeltspor som delvis ligger i tunnel og delvis i dagsone, samt ny jernbanestasjon i Moss. Den nye stasjonen vil ligge i dagsone, om lag 200 meter sør for dagens stasjon. Det planlegges med fire spor samt avgreining til havnespor for Moss havn. Strekningen Sandbukta-Moss-Såstad er ca 10,3 km lang, og består av tre dagsoner og to tunneler på henholdsvis ca 2720 meter (inklusive ca 420 meter betongkulvert) og ca 2350 meter (inklusive ca 200 meter betongkulvert). Totalentreprise underbygning SMS 2A omfatter alle leveranser og aktiviteter som er nødvendige for gjennomføring av entreprisen i henhold til konkurransegrunnlaget.

    NorgeResultat2. juli 2019
  7. Bane Nor Sf

    Hovedentreprise Sørumsand stasjon

    Fra 2014 ble det innført doble togsett på Kongsvingerbanen, det er derfor også behov for en vesentlig plattformforlengelse på Sørumsand Stasjon. I forbindelse med ruteplanarbeidet er det også fremmet et ønske om å flytte systemkryssing fra Roven til Sørumsand. Arbeider som skal utføres: •Rehabilitering, forlengelse og heving av plattform 1. •Rivning av mellomplattform 2. •Etablere undergang med tilhørende trapper og heis i begge ender gjennomstasjonsområdet. •Etablere ny plattform ved spor 3. •Nytt kontaktledningsanlegg på stasjonsområdet fra innkjør til utkjør. •Nytt spor og forsterkningslag mellom sporvekslene i spor 3.

    NorgeResultat12. okt. 2018
  8. Bane Nor Sf

    SMS 2A Totalentreprise underbygning

    Prosjektet Nytt dobbeltspor Sandbukta-Moss-Såstad (SMS) er en del av Intercity-utbyggingen, og er en av parsellene i lenken mot Halden (Østfoldbanens vestre linje). På strekningen skal det bygges nytt dobbeltspor som delvis ligger i tunnel og delvis i dagsone, samt ny jernbanestasjon i Moss. Den nye stasjonen vil ligge i dagsone, om lag 200 meter sør for dagens stasjon. Det planlegges med fire spor samt avgreining til havnespor for Moss havn. Strekningen Sandbukta-Moss-Såstad er ca 10,3 km lang, og består av tre dagsoner og to tunneler på henholdsvis ca 2720 meter (inklusive ca 420 meter betongkulvert) og ca 2350 meter (inklusive ca 200 meter betongkulvert). Totalentreprise underbygning SMS 2A omfatter alle leveranser og aktiviteter som er nødvendige for gjennomføring av entreprisen i henhold til konkurransegrunnlaget.

    NorgeKonkurranse8. juni 2018
    10. aug. 2018(Utgått)
  9. Jernbaneverket

    EPC Railway Systems Oslo S

    Arbeidsomfanget omfatter fullføring av prosjektering, i hovedsak arbeidstegninger og utførelse av jernbanetekniske arbeider for Østfoldbanen og Follobanen fra de to ombygde tunnelene på Oslo S, igjennom ny tunnel i Klypen frem mot portalen i Ekebergåsen. Spor for Inngående Østfoldbane fortsetter igjennom tunnelen konstruert av EPC D&B frem til Sydportalen ved Bekkelagstunnelen. Utgående Østfoldbanespor kommer ut fra tunnelen i Klypen og kobles til eksisterende spor ved Loenga. Arbeidet omfatter og tilkobling av alle jernbanetekniske fag også utvendig signal mot eksisterende spor på Loenga, Oslo S og nye spor i portalen på Ekebergåsen.

    NorgeResultat15. aug. 2017
  10. Bane Nor Sf

    Underbygning og jernbanetekniske fag, Oteråga kryssingspor

    Oteråga ligger på Nordlandsbanen, mellom Bodø og Fauske, km. 704. Kryssingssporet skal forlenges for å kunne krysse opp til 600 m lange godstog. I tillegg skal det etableres plattformer og legges inn en undergang. Cirka arbeidsomfang: • Under- og overbygning spor • Bygging av føringsveier for signal, tele og lavspent • To nye sporveksler bygges og fjerning av to eksisterende. • Bygging av sykkel- og gangkulvert med tilhørende tilkomstramper på hver side av sporet og en tilkomsttrapp. • Stasjonstiltak omfatter bygging av plattform på begge sider av sporet og to leskur for reisende. Belysning av på stasjonsområde og installlasjon av kundeinformasjonssystem. • Ferdigstilling av permanent tilkomstvei og driftsveier. Driftsveier skal gruses ( mens tilkomstveier og stasjonsområdet skal asfalteres • Sprengningarbeider • VA for overvannshåndtering • Støttemurer

    NorgeResultat5. juli 2017