Bane Nor Sf
Snøoverbygg Ofotbanen, Solheim Vest og Kapp Horn
Bane Nor Sf trenger byggekompetanse for å levere riving, bygging av fundamenter og nybygg av snøoverbygg ved Solheim Vest, samt bygging av fundamenter på Kapp Horn.
Viser 1-15 av 15 resultater
Bane Nor Sf trenger byggekompetanse for å levere riving, bygging av fundamenter og nybygg av snøoverbygg ved Solheim Vest, samt bygging av fundamenter på Kapp Horn.
Sporveien AS trenger fagkompetanse for å levere banetjenester til en verdi av 500 000 000 NOK. Det skal leveres tjenester knyttet til vedlikehold av trikk- og t-baneskinner, inkludert arbeid som banemontører, påleggssveis, anleggstjenester, asfaltarbeid og tunnelarbeid. To viktige formelle krav er at leverandøren må ha nok folk og utstyr for jobben samt erfaring fra lignende oppdrag. Anbudets vekting er pris 70% og CV/responstid 30%.
Entreprisen UNB12 Tangentunnelen og påkoblingsområde Nykirke omhandler utskifting av sviller nord for Tangentunnelen, oppgradering av eksisterende Tangentunnelen, samt oppgradering av diverse under- og overbygning i koblingssonen på Nykirke.
Fornebubanen bygger ny T-bane fra Majorstuen til Fornebu. Prosjektet startet i 2020 og er planlagt ferdigstilt i 2029. Kommende kontrakter, er tunnel og anlegg, stasjoner under jord og jernbanetekniske entrepriser. Fornebubanen inviterer til leverandørkonferanse på Quality Hotel Expo, Snarøyveien 20, 18.01.2023 kl. 12-15. Fornebubanen vil starte med å presentere prosjektet med fokus på de kommende kontrakter. Det er satt av tid til mingling (samtaler) og spørsmål i etterkant. Velkommen!
Riving av eksiterende snøoverbygg i tre, delvis med aluminiumplater utvendig og bygging av nye snøoverbygg i stål, hovedsakelig på strekningene fra Haugastøl til Mjølfjell og Myrdalsvingene til Kjosfossen.
Fornebubanen skal bli en ny t-banestrekning, i et sammenhengende tunnelsystem, fra Majorstuen i Oslo til Fornebu i Bærum. Banen vil bli ca. 8 km lang og skal ha seks stasjoner; Fornebu, Flytårnet, Fornebuporten, Lysaker, Vækerø og Skøyen. Kontraktsarbeidene har en varighet på om lag 2,5 år. Kontrakten omfatter tunnel og grunnarbeider fra Lysaker til Fornebu og strekker seg fra entreprisegrense vest for Lysaker stasjon til tunnelpåhugg ved Fornebu stasjon. Det skal drives tunnel - inkludert tverrslag - på om lag 2,3 km, fra tre påhugg og det skal etableres byggegroper og bergsjakter for Flytårnet og Fornebubanen stasjon. Etterfølgende entrepriser bygger selve stasjonsbyggene og leverer overbygning for bane. For øvrig vises det til vedlagte plan for gjennomføring, som er utarbeidet for prosjektet og er en del av utlysningsteksten.
Riving av eksiterende snøoverbygg i tre, delvis med aluminiumplater utvendig og bygging av nye snøoverbygg i stål, hovedsakelig på strekningene fra Haugastøl til Mjølfjell og Myrdalsvingene til Kjosfossen.
Oppgradering av eksisterende jernbanetunnel mellom Arna og Fløen samt tilhørende betongarbeider.
Oppgradering av eksisterende jernbanetunnel mellom Arna og Fløen samt tilhørende betongarbeider.
Fornebubanen skal bli en ny t-banestrekning, i et sammenhengende tunnelsystem, fra Majorstuen i Oslo til Fornebu i Bærum. Banen vil bli ca. 8 km lang og skal ha seks stasjoner; Fornebu, Flytårnet, Fornebuporten, Lysaker, Vækerø og Skøyen. Kontraktsarbeidene har en varighet på om lag 2,5 år. Kontrakten omfatter tunnel og grunnarbeider fra Lysaker til Fornebu og strekker seg fra entreprisegrense vest for Lysaker stasjon til tunnelpåhugg ved Fornebu stasjon. Det skal drives tunnel - inkludert tverrslag - på om lag 2,3 km, fra tre påhugg og det skal etableres byggegroper og bergsjakter for Flytårnet og Fornebubanen stasjon. Etterfølgende entrepriser bygger selve stasjonsbyggene og leverer overbygning for bane. For øvrig vises det til vedlagte plan for gjennomføring, som er utarbeidet for prosjektet og er en del av utlysningsteksten.
Prosjektet Nytt dobbeltspor Sandbukta-Moss-Såstad (SMS) er en del av Intercity-utbyggingen, og er en av parsellene i lenken mot Halden (Østfoldbanens vestre linje). På strekningen skal det bygges nytt dobbeltspor som delvis ligger i tunnel og delvis i dagsone, samt ny jernbanestasjon i Moss. Den nye stasjonen vil ligge i dagsone, om lag 200 meter sør for dagens stasjon. Det planlegges med fire spor samt avgreining til havnespor for Moss havn. Strekningen Sandbukta-Moss-Såstad er ca 10,3 km lang, og består av tre dagsoner og to tunneler på henholdsvis ca 2720 meter (inklusive ca 420 meter betongkulvert) og ca 2350 meter (inklusive ca 200 meter betongkulvert). Totalentreprise underbygning SMS 2A omfatter alle leveranser og aktiviteter som er nødvendige for gjennomføring av entreprisen i henhold til konkurransegrunnlaget.
Betongarbeider for jernbanetunnel.
Prosjektet Nytt dobbeltspor Sandbukta-Moss-Såstad (SMS) er en del av Intercity-utbyggingen, og er en av parsellene i lenken mot Halden (Østfoldbanens vestre linje). På strekningen skal det bygges nytt dobbeltspor som delvis ligger i tunnel og delvis i dagsone, samt ny jernbanestasjon i Moss. Den nye stasjonen vil ligge i dagsone, om lag 200 meter sør for dagens stasjon. Det planlegges med fire spor samt avgreining til havnespor for Moss havn. Strekningen Sandbukta-Moss-Såstad er ca 10,3 km lang, og består av tre dagsoner og to tunneler på henholdsvis ca 2720 meter (inklusive ca 420 meter betongkulvert) og ca 2350 meter (inklusive ca 200 meter betongkulvert). Totalentreprise underbygning SMS 2A omfatter alle leveranser og aktiviteter som er nødvendige for gjennomføring av entreprisen i henhold til konkurransegrunnlaget.
Railway tender conference 2018 19.04.2018, Olso Norway The conference aims at main focus will be main contractors and main suppliers within railway, civil works and infrestructure. For registration to the Conference, pleease follow the instructions and submit the attatched form you will find at: http://www.banenor.no/conference18
Arbeidsomfanget omfatter fullføring av prosjektering, i hovedsak arbeidstegninger og utførelse av jernbanetekniske arbeider for Østfoldbanen og Follobanen fra de to ombygde tunnelene på Oslo S, igjennom ny tunnel i Klypen frem mot portalen i Ekebergåsen. Spor for Inngående Østfoldbane fortsetter igjennom tunnelen konstruert av EPC D&B frem til Sydportalen ved Bekkelagstunnelen. Utgående Østfoldbanespor kommer ut fra tunnelen i Klypen og kobles til eksisterende spor ved Loenga. Arbeidet omfatter og tilkobling av alle jernbanetekniske fag også utvendig signal mot eksisterende spor på Loenga, Oslo S og nye spor i portalen på Ekebergåsen.
Viser 1-15 av 15 treff