Kystverket
Oksøy fyr - Rehabilitering av trebrygger
Kystverket har avlyst konkurransen for rehabilitering av trebrygger til å levere gjenbygging av trebrygger på Oksøy fyr i Agder. Anbudets vekting var pris: 70%, miljøstyring og bærekraft: 30%.
Viser 1-8 av 8 resultater
Kystverket har avlyst konkurransen for rehabilitering av trebrygger til å levere gjenbygging av trebrygger på Oksøy fyr i Agder. Anbudets vekting var pris: 70%, miljøstyring og bærekraft: 30%.
Det skal bygges en ny kai på Verven like ved Lillesand sentrum. Eksisterende kai av stål, betong og treverk skal rives. Ny kai av betong på stålpeler og betongfundament skal bygges. Kailengde er ca. 35 m, kaiareal ca. 200 m2. Det skal bygges løsteinsmur i sjø og gammel dykdalbe ved kaien skal bevares.
Anskaffelsens formål er å inngå kontrakt om bygging av: • Kai • Pirer for båtheis • Dykdalb
Skjervøy kommune (org.nr: 941 81 2716) har planlagt å etablere et nytt industriområde på Sandøra øst for sjøbasert næring og tilhørende industriell virksomhet. Tiltaket krever også riving av 2 hytter og deponering av disse.
Anskaffelsens formål er å utvide eksisterende kaifront ved Fuglenesterminalen i Hammerfest. Fullstendig beskrivelse av leveransen følger av kravspesifikasjonen med tilhørende vedlegg.
Moss ferjeleie inngår i ferjesambandet Moss-Horten og har to ferjekaier som skal oppgraderes. Oppgraderingen består i hovedsak av å bytte ut eksisterende ferjekaibruer med to nye 12 x 18 standard ferjekaibruer, og i å bytte ut eksisterende fendere langs Vælebrygga med nye. I konkurransen er det også lagt inn en opsjon på ny dykdalb. I ferjesambandet Moss-Horten er det sesongvariasjoner i trafikkmengden. I perioden oppgraderingen pågår vil kun en kai være operativ om gangen og sambandet får redusert kapasitet og høyere risiko for driftsavbrudd. Oppgradering av ferjekaiene skal derfor skje i periodene med minst trafikkmengde. Kai 1 skal oppgraderes i perioden 2017.10.16 - 2018.03.09 og kai 2 i perioden 2018.10.15 - 2019.03.01 Dersom opsjon utløses kan arbeidene starte umiddelbart, arbeidene skal ferdigstilles innen ferdigstillelsesfrist for kai 1 (2018-03-09).
Moss ferjeleie inngår i ferjesambandet Moss-Horten og har to ferjekaier som skal oppgraderes. Oppgraderingen består i hovedsak av å bytte ut eksisterende ferjekaibruer med to nye 12 x 18 standard ferjekaibruer, og i å bytte ut eksisterende fendere langs Vælebrygga med nye. I konkurransen er det også lagt inn en opsjon på ny dykdalb. I ferjesambandet Moss-Horten er det sesongvariasjoner i trafikkmengden. I perioden oppgraderingen pågår vil kun en kai være operativ om gangen og sambandet får redusert kapasitet og høyere risiko for driftsavbrudd. Oppgradering av ferjekaiene skal derfor skje i periodene med minst trafikkmengde. Kai 1 skal oppgraderes i perioden 2017.10.16 - 2018.03.09 og kai 2 i perioden 2018.10.15 - 2019.03.01 Dersom opsjon utløses kan arbeidene starte umiddelbart, arbeidene skal ferdigstilles innen ferdigstillelsesfrist for kai 1 (2018-03-09).
Moloen som skal repareres/-forsterkes ligger på Stadlandet i Ervik fiskerihavn. Moloen er tilgjengelig fra veg som går helt frem til moloen., se situasjonsplan. Der er konstatert sjøgjennomgang fra yttersiden til innsiden, dette tyder på at der har foregått en utvasking under deler av moloen som ikke er synlig. Det planlegges således å forsterke moloen på utsiden med en betongkonstruksjon som innfestes med fjellbolter i berget.
Viser 1-8 av 8 treff