Skatteetaten
20250024 - Ny Kafka i sky 2025/1197
Skatteetaten har avlyst konkurransen om å levere en skybasert Kafka-løsning som SaaS i Oslo, da alle tilbud ble trukket tilbake eller funnet ikke-antagelige.
Viser 1-25 av 247 resultater
Skatteetaten har avlyst konkurransen om å levere en skybasert Kafka-løsning som SaaS i Oslo, da alle tilbud ble trukket tilbake eller funnet ikke-antagelige.
Troms Fylkeskommune har inngått en avtale med Atea AS om å levere servermaskinvare og virtualiseringsplattform fordelt på to lokasjoner, samt bistand til etablering, oppsett og konfigurasjon av disse. Avtalen inkluderer support og vedlikehold for den valgte løsningen i minimum fem år, med opsjon for relevant kurs og kompetanseheving, til en verdi av 126 125 kroner. Fire leverandører deltok i konkurransen.
Ringerike Kommune har inngått en avtale med Dotnet Internals AS om å levere en Identity and Access Management-løsning (IAM-løsning) for kommunen og tilknyttede enheter, til en verdi av 9 140 kroner. Løsningen skal være kommunens sentrale verktøy for å administrere digitale identiteter og tilganger, med automatisert brukeradministrasjon koblet direkte mot kommunens ERP-løsning, og skal sikre etterlevelse av personvernkrav og offentlige regelverk. Det ble lagt vekt på brukervennlighet, fleksibilitet og utviklingsmuligheter, oppfyllelse av oppdragsgivers behov, samt plan for etablering og tilbudte ressurser.
Nordland fylkeskommune trenger et webbasert stoffkartotek for håndtering av kjemikalier og eksponeringsdata, med en maksimal totalverdi på 1,5 millioner kroner. Løsningen skal støtte universell utforming, håndtere personopplysninger, oppfylle krav til informasjonssikkerhet og GDPR, og skal bidra til å etterleve gjeldende lover og forskrifter. Kontrakten skal inngås etter Statens standardavtale for IT-anskaffelser - SSA-L.
Nordland Fylkeskommune har avlyst konkurransen om anskaffelse av et nytt webbasert stoffkartotek for håndtering av kjemikalier og eksponeringsdata i Nordland, da alle mottatte tilbud ble trukket tilbake eller funnet uantagelige. Løsningen skulle støtte etterlevelse av lover og forskrifter, inkludert krav om oppdatert stoffkartotek og eksponeringsregister, og skulle være brukervennlig, universelt utformet og oppfylle krav til informasjonssikkerhet og GDPR.
Skatteetaten trenger en rammeavtale for Azure skytjenester og tilhørende tjenester over 6 år, med en maksimal totalverdi på 1,2 milliarder kroner. Avtalen skal sikre Skatteetaten fortsatt rett til å kjøpe Azure skytjenester med support, rådgivning og tilhørende tjenester, og skal leveres i Oslo.
Direktoratet For Forvaltning Og Økonomistyring har inngått en rammeavtale med Oracle Norge AS, Ibm Norge AS, Google Cloud EMEA Limited og Amazon Web Services EMEA SARL for levering av skybaserte infrastruktur- og plattformtjenester til statlige forvaltningsorganer, kommuner og fylkeskommuner. Avtalen har en varighet på 4 år og en estimert total verdi på 10 milliarder kroner.
Ålesund Kommune planlegger anskaffelsen av en ny KGV- og KAV-løsning og sender med dette på høring et tidlig utkast til kravspesifikasjon for å kvalitetssikre innholdet før utarbeidelse av endelige konkurransedokumenter. Leverandører inviteres til å gi innspill til denne anskaffelsen ved å gjennomgå det vedlagte utkastet til kravspesifikasjon, samt et sett med scenarioer for løsningsdemonstrasjon og praktiske oppgavebeskrivelser.
Bærum Kommune trenger en helhetlig digital løsning for internkontroll og tjenestekvalitet for kommunale barnehager. Løsningen skal gi barnehagene enkel tilgang til vernerunder, sjekklister og avviksregistrering, automatisk oppdateres ved lovendringer, og samle all dokumentasjon, sjekklister, retningslinjer og rutiner på ett sted.
Sandnes Kommune planlegger anskaffelsen av en IAM-løsning og ønsker å få relevante tilbakemeldinger og innspill til utkast til konkurransedokumenter. Leverandører inviteres til å stille spørsmål og gi tilbakemeldinger på kravene slik de står nå, sett opp mot oppdragsgivers behov.
Kulturdirektoratet trenger en skyløsning for lagring, ekspedering, organisering og kontroll av bilder, videoer og lignende, med en maksimal totalverdi på 600 000 kroner over en avtaleperiode på 3 år med opsjoner på 1+1+1+1 år.
Innlandet Fylkeskommune planlegger anskaffelsen av et skybasert system for geoteknisk datainnsamling og visualisering, som skal støtte og forenkle prosessen rundt grunnundersøkelser og datavisualisering, samt ivareta samhandling mellom fylkeskommunen og eksterne samarbeidspartnere. Systemet må kunne lage grunnundersøkelsesplaner, dele data med entreprenører, endre informasjon fra grunnundersøkelser, være kompatibelt med annen geoteknisk programvare, lage KOF-filer og geotekniske V-tegninger som tilfredsstiller krav til håndbok N200. Leverandører inviteres til å gi innspill til denne anskaffelsen ved å svare på en Request for Information (RFI) for å kartlegge tilgjengelige løsninger og leverandører.
Modum Kommune planlegger anskaffelsen av et styringssystem for gatelys som skal leveres som SaaS, med funksjoner for fjernstyring og dimmeprofiler. Leverandører oppfordres til å gi innspill til anskaffelsen ved å kontakte kommunen for å diskutere muligheter og løsninger.
Sykehusinnkjøp HF planlegger anskaffelsen av et integrert verktøy for optimal planlegging av poliklinikk, inkludert lokasjoner, ansatte, aktiviteter og utstyr, i en felles løsning for Helse Sør-Øst. Leverandører med erfaring fra lignende prosjekter oppfordres til å gi innspill til markedsundersøkelsen, og mer informasjon om behovet finnes i vedleggene.
Tolletaten trenger en rammeavtale om skyplattform med konsulenttjenester over 2 år, med en maksimal totalverdi på 720 millioner kroner. Avtalen skal gi tilgang til allmenne skytjenester i form av PaaS og IaaS fra én skyplattform med support, samt konsulentbistand, rådgivningstjenester og andre verdiøkende tjenester. Leverandøren skal være kompetansepartner og bistå med å utnytte de standardiserte skytjenestene, spesielt for Kundens strategiske moderniseringsprosjekt «Fremtidens Tollbehandling». Tjenestene skal leveres i Oslo. Kvalifikasjonskrav inkluderer relevant erfaring fra lignende leveranser til minst tre kunder i EU/EØS de siste tre årene, hvorav minst én må være en norsk offentlig sektor kunde.
Sykehusinnkjøp HF trenger tjenester for oppstart og drift av nettsiden Kvinnehelseportalen for Oslo Universitetssykehus HF, med en maksimal totalverdi på 5 millioner kroner. Portalen skal være en digital plattform for kunnskap om forskning på kvinners helse, med mål om å gjøre forskningen tilgjengelig for allmennheten og fagpersoner, samt å sikre bedre helsetjenester for kvinner. Den skal være reklamefri, kvalitetssikret, og formidle oppdatert forskning på en forståelig måte, samt gi oversikt over forskningsmiljøer, arrangementer og utlysninger. Tildelingskriteriene finner du i konkurransegrunnlaget, og det er krav om registrering i et foretaksregister eller handelsregister i leverandørens medlemsstat.
Nedre Romerike Vann- og Avløpsselskap IKS (NRVA) har inngått en avtale med Dalux Norway AS for levering av et system for tilstandsbasert vedlikehold (TBV) av NRVA's infrastruktur og eiendommer. Systemet skal overvåke og analysere tilstanden til tekniske anlegg, utstyr, maskiner, bygninger og annen eiendom for å optimalisere vedlikeholdsplaner og redusere driftskostnader. Avtalen har en maksimal verdi på 4 600 000 kroner. Det var krav om dokumentasjon av funksjonalitet, personvern, informasjonssikkerhet, brukeropplevelse, samt en plan for implementering og driftsstøtte. Tre leverandører deltok i konkurransen.
Vestland Fylkeskommune trenger et stoffkartotek med tilgang til produktdatablader, substitusjonsmuligheter og risikovurderinger, som en tjeneste med en maksimal totalverdi på 3 millioner kroner. Tjenesten skal leveres i Vestland og omfatter datatjenester som rådgivning, programvareutvikling, internett og systemstøtte. Tildelingskriteriene er pris og kvalitet, hver med en vekt på 50%. Kvalifikasjonskravene inkluderer dokumentasjon fra Brønnøysundregistrene for norske selskaper, og tilsvarende registreringsdokumentasjon for utenlandske selskaper.
Notodden Kommune trenger en skybasert Identity and Access Management (IAM) løsning for alle 9 kommuner i Kongsbergregionen, med en kontrakt over 3 år og en estimert totalverdi på 2,3 millioner kroner eks. mva. for 4 år, med en maksimal totalverdi på 4 millioner kroner eks. mva. Løsningen skal erstatte dagens LCS system og integreres med det nye HRM systemet, Visma Enterprise Plus. Tildelingskriteriene vektlegger pris med 30% og kvalitet med 70%. Leverandøren må dokumentere minimum 3 års erfaring fra sammenlignbare oppdrag.
Oslo kommune planlegger anskaffelsen av systemstøtte for en byomfattende fritidskortordning som skal hjelpe barnefamilier med å delta i fritidsaktiviteter. Leverandører oppfordres til å gi uforpliktende tilbakemeldinger og melde sin interesse for dialogmøter ved å sende en e-post med kontaktinformasjon og en kort beskrivelse av løsningen de kan tilby. Dialogmøtene vil gi leverandørene mulighet til å presentere sine forslag til løsninger, implementering, support og prismodell.
Statens Vegvesen har inngått en rammeavtale med Capgemini Norge AS for levering av standardiserte skytjenester og tilleggstjenester, inkludert PaaS- og IaaS-tjenester på én skyplattform med support, samt rådgivningstjenester og relevante tredjepartsprodukter. Avtalen har en varighet på 3+1+1+1 år, med en estimert total verdi på 1,2 milliarder kroner ekskl. mva. og et maksimalt uttak på 1,5 milliarder kroner ekskl. mva. Det var krav om beskrivelse av foreslått løsning for standardiserte skytjenester og brukstilfeller, med vekt på kvalitet (70%) og pris (30%). Fire leverandører deltok i konkurransen.
Politiets Fellestjenester planlegger anskaffelsen av en læringsportal og forfatterverktøy, samt en rammeavtale for konsulenttjenester innen innholdsproduksjon. Leverandører oppfordres til å gi tilbakemelding på konkurransegrunnlaget som er publisert for høring i leverandørmarkedet.
Sykehusinnkjøp HF planlegger anskaffelsen av teknisk løsning og design for nettsiden Kvinnehelseportalen, samt muligens kommunikasjon- og markedsføringspakker for å bekjentgjøre nettsiden. Leverandører oppfordres til å gi innspill ved å se dokumentet for ytterligere informasjon.
Direktoratet For Forvaltning Og Økonomistyring (DFØ) trenger en datakatalog-løsning for å forvalte oversikt over data, metadata og egenskaper som datakvalitet, eierskap, tilgangskontroll, klassifisering og opprinnelse. Kontrakten har en maksimal totalverdi på 5 millioner kroner og en varighet på 2 år. Anskaffelsen krever at leverandøren har opp til tre års erfaring med lignende offentlige vareleveranser, og kan dokumentere teknisk personell eller enheter ansvarlige for kvalitetskontroll. Leverandøren må også være registrert i relevante faglige og handelsregistre.
Sykehusinnkjøp HF planlegger en markedsundersøkelse for å finne løsninger som kan øke utnyttelsen av operasjonsstuer for Helse Nord RHF. Potensielle leverandører som har løsninger med KI eller avanserte algoritmer for å forbedre planleggingen av operasjonsaktivitet, oppfordres til å gi innspill. Dette er en del av forarbeidet til en mulig fremtidig anskaffelse, og leverandører kan gi tilbakemelding ved å svare på den vedlagte markedsundersøkelsen.
Viser 1-25 av 247 treff