Søkeresultater for Anbudssøk

  1. Anbudssøk
    72267000 Programvareutvikling for vedlikeholds- og reperasjonstjenester

Viser 1-25 av 155 resultater

  1. Sarpsborg Kommune

    Elektronisk pasientjournalsystem

    Sarpsborg Kommune har til hensikt å inngå en avtale med Tietoevry Norway AS for levering av et elektronisk pasientjournalsystem (EPJ) for pleie- og omsorgstjenestene. Anskaffelsen inkluderer programvare, vedlikehold, support samt tilhørende moduler og integrasjoner, og skal støtte kommunens behov for dokumentasjon, samhandling og pasientsikkerhet. Løsningen må være kompatibel med eksisterende teknisk infrastruktur og integrasjoner mot nasjonale helseløsninger. Den totale verdien av avtalen er 26 millioner kroner.

    Resultat9. juli 2025
  2. Universitetet I Tromsø - Norges Arktiske Universitet

    Maintenance Divvun

    Universitetet i Tromsø - Norges Arktiske Universitet har inngått en avtale med Necessary Innovations AB for levering av vedlikehold av kode og ulike IT-tjenester til Divvun-gruppen, som støtter deres arbeid med å tilby språkteknologiverktøy og -tjenester til det samiske samfunnet. Avtalen har en varighet på 3 år og en total verdi på 16 millioner kroner. Konkurransen fokuserte på pris per time og kvaliteten på den tilbudte tjenesten, med særlig vekt på kompetanse innen DevOps og kodevedlikehold. Det var to deltakere i konkurransen.

    Resultat4. juli 202516 000 000 kr
  3. Havforskningsinstituttet

    25/01208 - Intensjonskunngjøring for avtale om forvaltning av Smart Fish systemer for RFID-merking og gjenfangst av pelagisk fisk

    Havforskningsinstituttet har til hensikt å inngå en avtale med Smart Sea Systems AS for forvaltning av Smart Fish systemer, som inkluderer RFID-merking og gjenfangst av pelagisk fisk. Tjenestene omfatter drift av plattformen, toktsupport, oppfølging av tredjepartsbruk, mindre videreutvikling av systemet, samt kompetanseoverføring til oppdragsgiver. Leveransen skjer i Vestland, og avtalen fokuserer på programvaresupport.

    Resultat23. juni 2025
  4. Stjørdal Kommune

    Leverandør av service og beredskap for SD-anlegg (800xA)

    Stjørdal Kommune har til hensikt å inngå en avtale med Step Solutions AS for levering av service og beredskapstjenester for SD-anlegg (800xA) innen VA-sektoren. Avtalen har en varighet på 2 år og en estimert total verdi på 2 millioner kroner. Step Solutions AS, som er offisiell Channel Partner av ABB, vil overta ansvaret for oppfølging og videreføring av tjenester knyttet til ABBs systemer. Selskapet har dokumentert kompetanse og erfaring med ABB 800xA og ABB hardware, samt lokal tilstedeværelse i Trondheim, noe som sikrer kontinuitet, stabil drift og høy beredskap.

    Resultat13. juni 2025
  5. Sykehusinnkjøp Hf

    Vedlikehold av Profile fra Dossier Solutions til Hemit HF

    Sykehusinnkjøp HF trenger en vedlikeholdsavtale for Profile fra Dossier Solutions til Hemit HF over 3 år. Avtalen innebærer applikasjonsdrift av Dossier Profile, inkludert drift av API for innhenting av "master data" fra HR-system, integrasjon mot Learning Record Store (LearningLocker), integrasjon med HelseID, tilgjengeliggjøring av kompetansedata for uthenting, og SSO mot ADFS. Installasjonen er lokalisert hos Norsk Helsenett, som er ansvarlig for drift av infrastruktur. Det er ingen spesifikke kvalifikasjonskrav utover registrering i et foretaksregister eller handelsregister i leverandørens medlemsstat.

    Konkurranse11. juni 2025
    8. aug. 2025(25 dager)
  6. Trondheim Kommune

    Ladestasjoner for ladbar motorvogn og baksystem

    Trondheim Kommune trenger etablering og drift av ladeløsninger for ladbare motorvogner, inkludert normal-, hurtig- og lynladere, samt et baksystem for ladestolpene. Rammeavtalen har en varighet på 2 år med en maksimal totalverdi på 60 millioner kroner, og omfatter prosjektering, prosjektledelse, kjøp, montering, oppkobling av utstyr, samt drift, overvåkning og support av ladere. Leverandøren må også kunne integrere kundens eksisterende ladere med baksystemet. Tildelingskriteriene inkluderer pris (50%), kvalitet (30%), og oppdragsforståelse (10%). Kvalifikasjonskravene krever dokumentasjon av tidligere erfaring med lignende prosjekter, og leverandøren må oppgi navn på kontaktpersoner hos tidligere kunder.

    Konkurranse2. juni 2025
    4. juli 2025(Utgått)
    60 000 000 kr
  7. Norske Tog AS

    Innleie av IT-Arkitekt

    Norske tog AS har til hensikt å inngå avtale med Zington AB om innleie av IT-arkitekt til vedlikeholdsprosjektet TAMS, som omfatter anskaffelse av et vedlikeholdsstyringssystem for forvaltning av Norske togs kjøretøy og innhenting av vedlikeholdsinformasjon. Systemet skal også gi operatører et oppdatert informasjonsgrunnlag for drift av kjøretøyene. Avtalen har en maksimal verdi på 4,6 millioner kroner ekskl. MVA for hele avtaleperioden, som er 1 år med mulighet for forlengelse i 1+1 år. Norske tog har tidligere forsøkt å gjennomføre konkurranser på området, men det har kun vært én tilbyder, og det er identifisert at en nøkkelperson hos Zington AB er den eneste som kan levere ytelsen.

    Resultat2. juni 2025
  8. Sandefjord Kommune

    Markedskonferanse for fremtidig utlysning av konkurranse på helhetlig FM-system Sandefjord kommune

    Sandefjord kommune planlegger anskaffelsen av et helhetlig Facility Management system (FM-system) og ønsker å komme i dialog med relevante leverandører. Leverandører bes om å sende inn en PowerPoint-presentasjon som beskriver deres system og hvordan det kan dekke kommunens behov, med frist for innspill fredag 6. juni. Utvalgte leverandører vil bli invitert til møter på Sandefjord rådhus i uke 25 for videre dialog.

    Planlegging16. mai 2025
    16. sep. 2025(64 dager)
  9. Digitale Innherred Kommunale Oppgavefellesskap

    Anskaffelse av identitetsløsning for Digitale Innherred KO

    Digitale Innherred Kommunale Oppgavefellesskap har inngått en tjenesteavtale med Iteam AS for levering av en IAM-løsning som inkluderer implementering, integrering med ERP-system, integrering av ulike fagsystemer, opplæring av personell og overlevering av et komplett system. Avtalen omfatter også drift, vedlikehold og support av tjenesten, og leveransen skjer over internett som en "as-a-service"-tjeneste. Avtalen har en maksimal total verdi på 3 500 000 kroner over en periode på 4 år. Det var krav om funksjonelle spesifikasjoner beskrevet som b- og c-krav i kravspesifikasjonen, og det ble mottatt 2 tilbud i konkurransen.

    Resultat7. mai 20253 500 000 kr
  10. Bodø Kommune

    Markedsundersøkelse (RFI) - Fremtidens IT-tjenester for Bodø kommune

    Bodø Kommune planlegger anskaffelsen av fremtidige IT-tjenester og søker innspill fra leverandører for å transformere kommunens IT-organisasjon til en mer moderne og fleksibel enhet. Leverandører oppfordres til å gi konkrete anbefalinger og kan delta i én-til-én møter for nærmere avklaringer. Innspill skal sendes via meldingsfunksjonen i KGV-løsningen (Mercell).

    Planlegging27. feb. 2025
    27. juni 2025(Utgått)
  11. Bane Nor Eiendom AS

    Nytt (F)DV-system med vekt på drift, vedlikehold og tegning

    Bane NOR Eiendom AS trenger et nytt (F)DV-system med fokus på drift, vedlikehold og tegning, for en kontraktsperiode på 3 år med mulighet for forlengelse i ytterligere 5 år, og en maksimal totalverdi på 37 millioner kroner. Anskaffelsen omfatter utviklingstjenester relatert til programvare for fasilitetsforvaltning. Leverandøren må ha tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet, samt relevant erfaring med å tilby (F)DV-Skytjenester til minst én kunde de siste tre årene. Tildelingskriteriene vektlegger kvalitet med 70% og pris med 30%.

    Konkurranse27. feb. 2025
    28. mars 2025(Utgått)
    37 000 000 kr
  12. Trondheim Kommune

    2025 Prekvalifisering til konkurranse om Anskaffelse av FDV-programvare for teknisk drift i Trondheim kommune - fase 1

    Trondheim Kommune, ved Trondheim bydrift, søker leveranse av et IKT-verktøy for forvaltning, drift og vedlikehold (FDV-verktøy) for teknisk drift i Trondheim kommune. Anskaffelsen er delt inn i to faser, med en prekvalifiseringsfase etterfulgt av en tilbudsfase. Kontrakten har en maksimal totalverdi på 12 millioner kroner og en varighet på 8 år. Systemet skal være en etablert og velprøvd løsning basert på en eksisterende standardløsning, og ikke et nyutviklet program. Leverandøren må ha god kompetanse og kapasitet for leveranse og løpende forvaltning av FDV-tjenesten, samt erfaring med tilsvarende oppdrag dokumentert gjennom tre referanseprosjekter de siste tre årene. Kvalifikasjonskrav inkluderer også et tilfredsstillende system for miljøledelse. Leverandørene må oppfylle disse kravene for å kvalifisere seg til tilbudsfasen.

    Konkurranse24. feb. 2025
    28. mars 2025(Utgått)
    12 000 000 kr
  13. Barne-, Ungdoms- Og Familiedirektoratet

    Rammeavtaler for konsulenttjenester for teknisk utvikling IKT og konsulentmeglertjenester for IKT-utvikling

    Barne-, Ungdoms- og Familiedirektoratet har inngått rammeavtaler med Experis AS og emagine AS for levering av henholdsvis IKT-konsulenter og konsulentmeglertjenester for IKT-utvikling. Avtalene skal støtte Bufdir i deres teknologiske utviklingsprosjekter, inkludert utvikling, tilpasning og forvaltning av fagsystemer og nettløsninger, samt integrasjon med standardsystemer og datautvekslingsøkosystemer. Avtalene har en varighet på 2+1+1 år og en samlet estimert verdi på 300 millioner kroner over 4 år, hvor 60 % av verdien er tiltenkt IKT-konsulenter og 40 % til konsulentmeglertjenester. Leveransene vil skje i Oslo, og det var krav om at leverandører for konsulentmeglertjenester måtte være offentlig godkjent av Arbeidstilsynet som bemanningsforetak. Det ble mottatt 10 tilbud i konkurransen.

    Resultat18. feb. 2025300 000 000 kr
  14. Oslo Kommune Bymiljøetaten

    163-BYM-2024 - Invitasjon til dialogkonferanse i forbindelse med anskaffelse av felles FDV-system for Bymiljøetaten

    Oslo kommune v/ Bymiljøetaten planlegger anskaffelsen av en felles IT-plattform/løsning for forvaltning, drift og vedlikehold (FDV) av etatens anlegg. Bymiljøetaten ønsker markedsdialog med leverandører av potensielt egnede systemer/løsninger som forberedelse for videre konkurranseprosess. Leverandører inviteres til å delta i en digital dialogkonferanse, og påmelding sendes via meldingsmodulen i KGV med kontaktinformasjon for leverandørens representant.

    Planlegging13. feb. 2025
    1. juni 2025(Utgått)
  15. Arbeidstilsynet

    Rammeavtale for bistand med anskaffelse og forvaltning av lisenser, skyplattformer og skytjenester

    Arbeidstilsynet trenger en tjenestemegler/tjenesteforhandler for anskaffelse og forvaltning av lisenser, skyplattformer og skytjenester, inkludert rådgivning om lisensporteføljer. Rammeavtalen har en varighet på 2+1+1 år, med en antatt totalverdi på 70 millioner kroner og en maksimal verdi på 140 millioner kroner ekskludert MVA. Leverandøren må kunne overta dagens portefølje og ved avtalens opphør bistå med overføring av avtaler til ny leverandør. Det er viktig at leverandøren har god soliditet gjennom hele avtaleperioden. Mer informasjon finnes i konkurransegrunnlaget.

    Konkurranse12. feb. 2025
    7. mars 2025(Utgått)
    70 000 000 kr
  16. Nye Veier AS

    RFI - Invitasjon til dialogkonferanse: "Standardisering av grensesnitt (API) mellom veieiers og driftsentreprenørs driftssystemer"

    Nye Veier AS, i samarbeid med Statens vegvesen og Novari IKS, planlegger anskaffelsen av et nasjonalt maskin-til-maskin grensesnitt (API) for digital samhandling mellom veiforvalterenes FDV-systemer og entreprenørenes driftssystemer. Dette initiativet har som mål å forbedre effektivitet, koordinering og datakvalitet innen drift og vedlikehold av vei. Leverandører inviteres til å delta i en digital dialogkonferanse via Teams for å gi innspill og sikre en optimal prosess for alle parter.

    Planlegging8. jan. 2025
    31. jan. 2025(Utgått)
  17. Ringsaker Kommune

    Konsulenttjenester og produkter innen generativ kunstig intelligens, maskinlæring, dyplæring og automasjon generelt - Rammeavtale

    Ringsaker Kommune søker leverandører for en rammeavtale over 4 år med en maksimal totalverdi på 19 millioner kroner for konsulenttjenester og produkter innen generativ kunstig intelligens, maskinlæring, dyplæring og automasjon. Avtalen omfatter kartlegging av prosesser for effektivisering, utvikling og implementering av løsninger, samt opplæring av interne ressurser. Tjenestene skal leveres til kommunene Kongsvinger, Ringsaker, Stange og Indigo-IKT IKS i Innlandet. Tildelingskriteriene vektlegger kvalitet, med 25% for oppgaveforståelse, 45% for tilbudt teamets kompetanse og erfaring, 10% for kompetanseheving, og 20% for pris. Kvalifikasjonskrav inkluderer dokumentasjon av kvalitetssikrings- og miljøledelsessystemer, hvor ISO 9001 og ISO 14001 sertifiseringer kan benyttes som dokumentasjon.

    Konkurranse12. des. 2024
    23. jan. 2025(Utgått)
    19 000 000 kr
  18. Trondheim Kommune

    2024 Anskaffelse av FDV-programvare for teknisk drift i Trondheim kommune

    Trondheim Kommune trenger kompetanse innen IKT-verktøy for å levere forvaltning, drift og vedlikehold (FDV-verktøy) i Trondheim over 10 år til en verdi av 12 000 000 NOK. Systemet skal samle og tilgjengeliggjøre data for strategisk planlegging av drift og vedlikehold, samt fungere som et dokumentarkiv. To viktige formelle krav er at leverandøren må ha en rating på minimum klasse A etter Bisnode AAA-ratingsystem, og kunne fremlegge attester for oppfyllelse av kvalitetssikringsstandarder.

    Konkurranse28. okt. 2024
    28. nov. 2024(Utgått)
    12 000 000 kr
  19. Oslo Kommune Renovasjons- Og Gjenvinningsetaten

    Nye Kjernesystemer

    Oslo Kommune Renovasjons- Og Gjenvinningsetaten trenger kompetanse innen programvare og informasjonssystemer for å levere nye IKT-kjernesystemer i Oslo til en verdi av 100 millioner NOK. REG har behov for å bytte ut sine IKT-kjernesystemer tilknyttet innsamling av avfall, som inkluderer både logistikk for fysisk innsamling og forhold knyttet til tjenesteleveranser til kundene.

    Planlegging16. okt. 2024
    13. des. 2024(Utgått)
    100 000 000 kr
  20. Drammen Kommune

    Anskaffelse Beslutningsstøttesystem ledningsnett VA(Drammen kommune)

    Drammen Kommune trenger IKT-kompetanse for å levere et beslutningsstøttesystem for ledningsnett VA i Viken. Systemet skal bidra til bedre beslutningsgrunnlag og mer effektiv strategisk og taktisk planlegging, noe som vil føre til sparte kostnader og høyere kvalitet på ledningsnettet. To viktige formelle krav er at tilbyderen må ha gjennomført relevante leveranser de siste tre årene, og kunne dokumentere tilstrekkelig gjennomføringsevne.

    Konkurranse10. juli 2024
    30. aug. 2024(Utgått)