Søkeresultater for Anbudssøk

  1. Anbudssøk
    72268000 Levering av programvare

Viser 1-25 av 1138 resultater

  1. Fredrikstad Kommune

    FDVU system (ny) Trinn 1: Prekvalifisering

    Fredrikstad Kommune trenger et nytt FDVU-system for å forbedre arbeidsflyt og prosesser i forvaltningen av sine bygninger og ansvarsområder. Det nye systemet skal samle all dokumentasjon på ett sted og inneholde korrekt, tilgjengelig, logisk og strukturert informasjon om eiendommer, tekniske anlegg, serviceavtaler, kontrakter, feilmeldinger, driftsansvar, internkontrollbok for brann, elektro og HMS, samt rapporter fra service og vedlikehold. Kontrakten har en varighet på 10 år, og anskaffelsen skal sikre at kommunen får et system som best harmonerer med deres behov. Det er ingen spesifikke kvalifikasjonskrav utover registrering i et foretaksregister eller handelsregister i leverandørens medlemsstat.

    Konkurranse8. juli 2025
    1. sep. 2025(50 dager)
  2. Norsk Helsenett Sf

    Product and Web Analytics Tool (pre-kval) - NHN

    Norsk Helsenett SF trenger et produkt- og webanalyseverktøy for å effektivt administrere og analysere data fra Helsenorge, som er den offisielle nettsiden for helsetjenester i Norge. Tjenesten skal leveres over en periode på 3 år og vil gi organisasjonen innsikt i brukeradferd, spore nøkkelprestasjonstall og optimalisere brukeropplevelsen. Verktøyet må støtte avansert funksjonalitet som segmentering, filtrering og beregnede metrikker for detaljert analyse og dynamisk rapportering. Tildelingskriteriene finner du i konkurransegrunnlaget, og det er ingen spesifikke kvalifikasjonskrav utover de generelle kravene til registrering i et foretaksregister.

    Konkurranse3. juli 2025
    26. aug. 2025(44 dager)
  3. Bergen Kommune

    BME EØS 2025-03 Fagsystem – vei inkludert objekt- og tilstandsregistrering - kvalifikasjon

    Bergen Kommune trenger et fagsystem for vei inkludert objekt- og tilstandsregistrering, med en kontrakt for levering av programvare i Vestland. Systemet skal støtte prioritering, planlegging, gjennomføring, kostnadsberegning og økonomiske vurderinger av drifts- og vedlikeholdsaktiviteter på det kommunale veinettet, som omfatter ca. 770 km vei, inkludert gang- og sykkelveier, samt tilhørende veiobjekter som veiskilt, fartsdumper, og veilys. Anskaffelsen inkluderer også objektregistrering og tilstandsrapportering, men ikke for bro- eller tunnelkonstruksjoner. Konkurransen innledes med en kvalifiseringsfase, hvor minst tre leverandører vil bli invitert til å gi tilbud basert på tekniske og faglige kvalifikasjoner. Tildelingskriteriene er 30% pris og 70% kvalitet. Leverandører må være registrert i et foretaksregister eller handelsregister i medlemsstaten de er etablert i.

    Konkurranse2. juli 2025
    22. aug. 2025(40 dager)
  4. Trv Gruppen AS

    Anskaffelse av timeregistreringssystem med opsjon mønstring

    TRV Gruppen AS trenger et timeregistreringssystem med opsjon for mønstring, med en maksimal totalverdi på 2 millioner kroner over 10 år. Systemet skal være en moderne og brukervennlig skyløsning som støtter timeregistrering for både faste ansatte og sesongarbeidere, og skal gi oversikt og kontroll for ansatte, ledere og systemansvarlige. Løsningen skal inkludere en app og mulighet for bruk av adgangskort på stemplingsstasjoner basert på RFID MIFARE standard, og være tilgjengelig på pc, nettbrett, mobil eller terminaler. Prosjektet skal leveres i Trøndelag, og det er ingen spesifikke kvalifikasjonskrav utover registrering i et foretaksregister eller handelsregister.

    Konkurranse1. juli 2025
    1. sep. 2025(50 dager)
    2 000 000 kr
  5. Ålesund Kommune

    Lisensforvalter Microsoft og Adobe, 2025

    Ålesund Kommune trenger tjenester for lisensforvaltning av Microsoft- og Adobe-produkter, samt VMware, over en periode på 2 år. Anskaffelsen skal sikre effektiv lisensadministrasjon, compliance, optimalisering av lisensbruk og strategisk rådgivning gjennom Software Asset Management (SAM) for eKommune-samarbeidet. Tildelingskriteriene finner du i konkurransegrunnlaget, og kvalifikasjonskrav inkluderer registrering i et faglig register i leverandørens medlemsstat, i henhold til direktiv 2014/24/EU.

    Konkurranse30. juni 2025
    3. sep. 2025(52 dager)
  6. Øvre Eiker Kommune

    (2025/1906) Vannmålere med opsjon på programvare, rammeavtale

    Øvre Eiker Kommune trenger vannmålere med opsjon på programvare for måleravlesning, i en rammeavtale med en estimert årlig verdi på 10 millioner kroner og en maksimal totalverdi på 100 millioner kroner. Avtalen omfatter levering til flere kommuner, inkludert Drammen, Gol, Lier, Midt-Telemark, Modum, Nome, Notodden, Øvre Eiker og Ål, med opsjoner for Flesberg, Hjartdal og Tinn kommuner. Tildelingskriteriene er vektet med 20% for pris og kostnader, 20% for service og kompetanse, 30% for produktkvalitet, og 30% for klima og miljø. Leverandøren må dokumentere ordnede forhold med hensyn til skatte- og merverdiavgiftsbetaling.

    Konkurranse26. juni 2025
    26. aug. 2025(44 dager)
    100 000 000 kr
  7. Midt-telemark Kommune

    Anskaffelse av stoffkartotek til Telemark Innkjøpssamarbeid

    Midt-telemark Kommune trenger levering av stoffkartotek til Telemark Innkjøpssamarbeid gjennom en rammeavtale med en maksimal totalverdi på 7,5 millioner kroner. Avtalen omfatter et moderne fagsystem for kjemikaliehåndtering som skal sikre trygg håndtering og oppbevaring av kjemikalier, beskytte arbeidstakernes helse og sikkerhet, og ivareta lovkrav om eksponeringsregister. Systemet skal dokumentere forekomst og lagring av farlige stoffer på hver avdeling/enhet. Tildelingskriteriene finner du i konkurransegrunnlaget, og det er ingen spesifikke kvalifikasjonskrav utover registrering i et foretaksregister eller handelsregister i leverandørens medlemsstat.

    Konkurranse26. juni 2025
    15. aug. 2025(33 dager)
    7 500 000 kr
  8. Ryfylke It-samarbeid Kommunalt Oppgavefellesskap

    Sak- og arkivløsning med opsjoner

    Ryfylke IT-samarbeid Kommunalt Oppgavefellesskap trenger en komplett sak- og arkivløsning basert på Noark 5, inkludert ePlansak og eByggesak, som skal leveres som en skytjeneste (SaaS-løsning) til kommunene Strand, Suldal, Sauda og Hjelmeland i Rogaland. Anskaffelsen har en estimert verdi over EØS terskelverdi, og oppdragsgiver har opsjon på skjemamodul og skjemabygger. Løsningen skal være brukervennlig, ha integrasjon mot fagsystemer, og støtte for digital ekspedering og elektronisk signering. Tildelingskriteriene er pris (15%), løsningsforslag, funksjonalitet og brukervennlighet (40%), implementering (5%), service og oppdragsspesifikk kompetanse (10%), og miljø (30%). Leverandører må dokumentere service og oppdragsspesifikk kompetanse.

    Konkurranse26. juni 2025
    2. sep. 2025(51 dager)
  9. Forsvarsbygg

    Forsvarsbygg inviterer til markedsdialog (RFI) om ny FDV løsning

    Forsvarsbygg planlegger anskaffelsen av en ny FDV-løsning for å erstatte sitt eldre system som ikke lenger oppfyller behovene for digitalisering og effektiv forvaltning. Leverandører oppfordres til å gi innspill for å bidra til en best mulig markedsinnsikt, som vil være avgjørende for å etablere en kontraktsstrategi for en fremtidig konkurranse. For mer informasjon, se vedlagte dokumenter.

    Planlegging25. juni 2025
    25. okt. 2025(104 dager)
    1 kr
  10. Innovasjon Norge

    Anskaffelse av kjernebanksystem

    Innovasjon Norge har inngått en avtale med Knowit Financial Solutions AS for levering av et kjernebanksystem som skal forbedre funksjonalitet, fleksibilitet, prosesser, datakonsistens, integrasjon, analyse og sanntids porteføljestyring. Avtalen har en årlig verdi på 6 millioner kroner ekskl. MVA, med en total kontraktsverdi på 7 millioner kroner. Det var krav om avanserte funksjoner og robust integrasjon, og 12 leverandører deltok i konkurransen.

    Resultat25. juni 2025
  11. Gran Kommune

    Kontraktstildeling - Avtale for kjøp av lisenspartnerskap - Microsoftlisenser med mer

    Gran Kommune har inngått en avtale med Crayon AS for levering av lisensrådgivning, leie, kjøp, vedlikehold og supplering av Microsoft-lisenser og programvare, samt konsulent- og rådgivningstjenester knyttet til administrasjonen av lisensieringen. Avtalen dekker Innlandet og har en maksimal total verdi på 4 millioner kroner. Det var krav om spisskompetanse på Microsoft-produkter og sikkerhet, med faste møter 3-4 ganger i året per kommune. Tre leverandører deltok i konkurransen.

    Resultat24. juni 20254 000 000 kr
  12. Forsvarsbygg

    R01719 Lisenser og lisensrådgivning

    Forsvarsbygg trenger en rammeavtale for kjøp og leie av lisenser, samt rådgivning og teknisk konsulentbistand innen lisenser, produkter og teknologi relatert til nåværende og fremtidige lisens- og produktporteføljer. Avtalen har en maksimal totalverdi på 500 millioner kroner over 7 år, inkludert opsjoner. Rammeavtalen omfatter både skylisenser (SaaS, PaaS, IaaS) og on-premise lisenser, og skal understøtte Forsvarsbyggs hoved- og støtteprosesser. Leverandøren må ha tilstrekkelig erfaring fra lignende oppdrag med offentlige oppdragsgivere, med leveranser på over 50 millioner kroner, dokumentert gjennom minimum 2 relevante leveranser de siste tre år.

    Konkurranse23. juni 2025
    25. aug. 2025(43 dager)
    500 000 000 kr
  13. Bergen Kommune

    Kvalifikasjonsfase IK-EØS 051-2025 Konkurransegjennomførings- og kontraktsadministrasjonsverktøy

    Bergen Kommune trenger konkurransegjennomføringsverktøy og kontraktsadministrasjonsverktøy levert som en tjeneste over internett, med en avtale som har en varighet på 3 år og kan forlenges automatisk opptil en maksimal varighet på 10 år. Tjenesten skal omfatte etablering, opplæring, konfigurering, konvertering, tilpasning, integrasjoner, drift/forvaltning og brukerstøtte. Prosjektet vil bli gjennomført i Vestland, og omfatter også Bergen kommunes samarbeidsparter som oppdragsgivere, inkludert flere kommuner og institusjoner. Tildelingskriteriene er basert på kvalitet (60%) og pris (40%). Leverandører må dokumentere registrering i et relevant foretaksregister, og oppdragsgiver vil kontrollere registreringen ved bruk av organisasjonsnummer oppgitt i leverandørens Mercell-profil.

    Konkurranse17. juni 2025
    13. aug. 2025(31 dager)
  14. Sandnes Kommune

    Intensjonskunngjøring - Midlertidig avtale for kjøp av økonomisystem

    Sandnes kommune har til hensikt å inngå en midlertidig avtale med Visma Enterprise AS for levering av et skybasert økonomisystem som dekker fagområdene lønn, regnskap, budsjett, innkjøp (ehandel) og forhandlinger. Avtalen vil ha en varighet på 2 år med en opsjon på 1 år, og dekker all funksjonalitet og integrasjoner fra dagens løsning. Den midlertidige avtalen er estimert til en verdi av 13 millioner kroner eks. mva. over 3 år, og leveransen vil skje i Rogaland. Dette tiltaket er nødvendig for å sikre at kommunen har et fungerende økonomisystem mens en ny anskaffelse utarbeides og gjennomføres.

    Resultat17. juni 2025
  15. Harstad Kommune / Hársttáid Suohkan

    Avtale på kvallitets og internkontrollsystem

    Harstad kommune trenger et kvalitets- og internkontrollsystem for en avtale over 3 år. Leveransen omfatter levering av programvare, og en fullstendig beskrivelse av leveransen finnes i vedleggene til konkurransegrunnlaget. Det er ingen spesifikke kvalifikasjonskrav utover de generelle kravene til skatteattest og ordnede forhold med hensyn til betaling av skatt, arbeidsavgift og merverdiavgift.

    Konkurranse17. juni 2025
    20. aug. 2025(38 dager)
  16. Ringerike Kommune

    Prekvalifisering - Anskaffelse av IAM-løsning (trinn 1)

    Ringerike Kommune trenger en Identity and Access Management-løsning (IAM-løsning) for å administrere digitale identiteter og tilganger på en sikker og effektiv måte. Løsningen skal integreres med kommunens ERP-system og sikre automatisert brukeradministrasjon, rollebasert tilgangsstyring, og etterlevelse av personvernkrav. Det er viktig at løsningen er robust, skalerbar og tilpasset offentlig sektors krav. Tildelingskriteriene inkluderer oppfyllelse av oppdragsgivers behov (25%), pris (25%), brukervennlighet (15%), fleksibilitet og utviklingsmuligheter (10%), plan for etablering og tilbudte ressurser (15%), samt tjenestenivå og standardiserte kompensasjoner (10%). Kvalifikasjonskrav inkluderer dokumentasjon av relevant høyere utdannelse, erfaring, kurs og sertifiseringer for nøkkelpersoner.

    Konkurranse17. juni 2025
    18. juli 2025(5 dager)
  17. Oslo Kommune, Byrådsavdeling For Utdanning

    Tjeneste for opptak og plassadministrasjon i barnehager for Oslo kommune

    Oslo Kommune, Byrådsavdeling For Utdanning, har inngått en avtale med Visma Flyt AS for levering av en tjeneste for opptak, plassadministrasjon og kommunikasjon i barnehager i Oslo. Avtalen har en varighet på 3 år og en total verdi på 40 millioner kroner. Tjenesten omfatter datatjenester som rådgivning, programvareutvikling, internett og systemstøtte, og det ble lagt vekt på kvalitet, etablering og opplæring, samt tjenestenivå i vurderingen av tilbudene. Det var ingen krav til miljøhensyn på grunn av anskaffelsens uvesentlige klimaavtrykk. Fire leverandører deltok i konkurransen.

    Resultat11. juni 202570 000 000 kr