Tildelt

Konkurransen er avsluttet og vinner har blitt valgt.

Brief

Forskning og utdanning

Oslo Kommune Utdanningsetaten har inngått en avtale med Fafo Institutt For Arbeidslivs- Og Velferdsforskning AS om å levere konsulenttjenester for kvalitetsutvikling i oppfølgingstjenesten i Oslo. Tjenestene, som har en varighet på 5 måneder og en verdi på 1 994 250 kroner, skal bidra til innsikt om målgruppen for oppfølgingstjenesten og tilgrensende målgrupper, med mål om å utvikle et helhetlig tjenestetilbud for unge som står i fare for å falle utenfor utdanning eller arbeid. Det ble lagt vekt på oppdragsforståelse, metodikk og kompetanse ved tildeling av avtalen. Seks tilbud ble mottatt.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Resultat

Vinner
Fafo Institutt For Arbeidslivs- Og Velferdsforskning AS
Antall mottatte tilbud
6
Kontraktsverdi
1 994 250 kr

Om anbudet

    Byrådet har igangsatt prosjektet «Ungt utenforskap». Målet med prosjektet er at unge som står i fare for å falle utenfor eller som står utenfor utdanning, jobb, eller annen aktivitet, skal fanges opp og få den hjelpen de trenger. Ut fra dette prosjektet har byrådet igangsatt prosjektet «Kvalitetsutvikling i oppfølgingstjenesten» som er det prosjektet som dette innsiktsarbeidet inngår i. Oppfølgingstjenesten involverer mange aktører, og målgruppa er svært sammensatt med stor variasjon når det gjelder hvilke(t) tilbud de trenger for å returnere til opplæring eller komme i arbeid. Det er i dag ikke noe system som sikrer at kommunen har de tilbudene som målgruppa trenger eller rett dimensjonering av tilbud. Det finnes altså ikke noe helhetlig tjenestetilbud i kommunen rettet mot denne ungdomsgruppa. Resultatet er svært store ulikheter mellom skoler, bydeler og Nav-kontor, og det er tilfeldighetene som avgjør om unge får den hjelpen de trenger. Kjennskap til OT-målgruppens behov er grunnleggende for å utvikle tiltak som kan bidra til tilbakeføring til videregående opplæring eller kvalifiserende tiltak for varig sysselsetting. Anskaffelsen består av tre deler: 1. Innsikt om målgruppen til oppfølgingstjenesten 2. Innsikt om tilgrensende målgrupper 3. Presentasjon av resultatene i desember 2025 Arbeidet skal resultere i to rapporter som må kunne leses uavhengig av hverandre. Vi gjennomfører dette som én anskaffelse fordi det er stor grad av overlapp mellom informantene for de to delene.

    Kontakt navn
    Monica Møller
    Kontakt telefon
    +47 45021782
    Adresse
    Grensesvingen 6, 0663 OSLO

Kvalifikasjonskrav

    Leverandøren skal være et lovlig etablert foretak.

Tildelingskriterier

    Beskrivelse

    Totalpris for oppdraget

    Beskrivelse

    Oppdragsforståelse: Beskrivelse av hvordan oppdraget er tenkt løst, beskrivelse av metodikk, forskningsdesign og fremgangsmåte, fremdriftsplan

    Beskrivelse

    Beskrivelse av faglig og relevant kompetanse

Se hele utlysningen

Tittel
08-UDE-2025 Kvalitetsutvikling i oppfølgingstjenesten
Tilleggskategorier (CPV)
Lokasjon
Estimert verdi
2 000 000,00 kr
Varighet
5 måneder

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner