Anbudsoversikt for 1185602 Viktidsmuseet brukerutstyr BUT konsulenttjenester Kontraktsrådgiver/innkjøpsressurs

Brief

Innkjøpsrådgivning

Statsbygg trenger konsulenttjenester for kontraktsrådgivning og innkjøpsressurs til prosjektet Vikingtidsmuseet i Oslo over en periode på 2 år. Avtalen innebærer koordinering og gjennomføring av brukerutstyrsanskaffelser, med en oppsigelsesadgang for oppdragsgiver med 3 måneders varsel. Konsulenten må føre timer i Statsbyggs interne system WinTid, og fakturaer skal dokumenteres for kontroll. Anskaffelsen er unntatt fra miljøvektlegging i tildelingskriteriene. Kvalifikasjonskrav inkluderer godkjenning som bemanningsforetak fra Arbeidstilsynet.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Om anbudet

Kvalifikasjonskrav

Se hele utlysningen

Oppdragsgiver
Tittel
1185602 Viktidsmuseet brukerutstyr BUT konsulenttjenester Kontraktsrådgiver/innkjøpsressurs
Kontaktinformasjon
Kontakt navn
Bård Sandbæk
Kontakt telefon
22954000
Adresse
Biskop Gunnerus' gate 6, 0155 OSLO
Lokasjon
Varighet
24 måneder
Beskrivelse
Statsbygg skal anskaffe Kontraktsrådgiver/innkjøpsressurs til å inngå i arbeidet med å koordinere og gjennomføre et stort antall brukerutstyrsanskaffelser i perioden sen høst 2025 til 2027 til et av våre prosjekter: Prosjekt 1185602 Vikingtidsmuseet, BUT,
Hovedtrekk i prosedyren
VTM Vikingtidsmuseet skal gjennom denne avtalen sikres tilgang på høy kompetanse innen kontraktsrådgivning og innkjøp/anskaffelser av brukerutstyr til prosjektet. For denne avtalen er det lagt inn en oppsigelsesadgang for oppdragsgiver på avvikling/utfasing av innleid konsulenttjeneste med varsling på 3 måneder uten nærmere krav til begrunnelse. Oppsigelse fra oppdragsgiver i henhold til slikt varsel gir ikke rett til erstatning.
Konsulentens fakturaer skal spesifiseres og dokumenteres slik at de kan kontrolleres av Statsbygg.
Konsulenten skal føre timer i Statsbyggs interne timeføringssystem (WinTid), og timelisten fra WinTidskal legges ved fakturaen. Fakturaen må enten inneholde en post med ikke-fakturerbare timer ellerkonsulenten må logge seg ut og inn til lunsj, slik at fakturerbare timer blir likt antall timer ført i WinTid.
Anskaffelsens ivaretagelse av FOA § 7-9:Dette er en anskaffelse av konsulentbistand til administrasjonsarbeid. I henhold til kap. 7.2 og 7.3 i «Veileder til regler om klima- og miljøhensyn i offentlige anskaffelser» er anskaffelser av konsulent- og analysetjenester, inkl. rådgivere i bygg, anlegg og eiendom, anskaffelser som etter sin art har et uvesentlig klimaavtrykk og miljøbelastning.
For denne anskaffelsen benyttes derfor unntaksbestemmelsen i FOA § 7-9 (5), da anskaffelsen etter sin art har et klimaavtrykk og en miljøbelastning som er uvesentlig. Statsbygg er derfor unntatt forpliktelsene om å vekte miljø eller å prioritere miljø blant de tre høyest prioriterte tildelingskriteriene.
Kvalifikasjonskrav 1

Organisatorisk og juridisk stilling. 1. Det kreves at tilbyder har et lovlig etablert foretak 2. Det kreves at tilbyder har godkjenning som bemanningsforetak fra Arbeidstilsynet 1. Firmaattest, for utenlandske firmaer kreves tilsvarende attest bestemt ved lovgivningen i det landet hvor foretaket er registrert, alternativt StartBANK ID. 2. Dokumentasjon på at tilbyder har godkjenning som bemanningsforetak fra Arbeidstilsynet.

Tidslinje

  1. Kunngjøring av konkurranse

    19. mai 2025, 05:20

  2. Åpningsdato

    1 måned

    23. juni 2025, 13:00

  3. Frist for innlevering

    23. juni 2025, 13:00

  4. Vedståelsesfrist

    23. sep. 2025, 13:00

Se aktive konkurranser som ligner