Anbudsoversikt for 17002 OFA Elev-PC 2017

Utgått

Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.

Brief

Husholdningsapparater og elektronikk

Oppdragsgiver skal inngå avtale om kjøp av bærbare Elev-PC hovedsakelig til elever, men også lærere/ansatte. Forespørselen består av tre deler. Del 1 gjelder et større antall enheter med tilbehør med moderate krav til ytelse, del 2 gjelder et moderat antall enheter med høyere krav til ytelse for bruk i undervisning innenfor media og kommunikasjonsfag i AAFK og del 3 gjelder et moderat antall enheter med høyere krav til ytelse for bruk i undervisning innenfor media og kommunikasjonsfag i VAF. Gjennomføring av anskaffelsen er for hver enkelt enhet avhengig av de enkelte fylkesrådmennenes/ rådmennenes endelige godkjenning av finansieringen av anskaffelsen.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Om anbudet

Se hele utlysningen

Tittel
17002 OFA Elev-PC 2017
Estimert verdi
21 750 000,00 kr
Kvalifikasjonskrav 1

Krav Leverandøren skal være registrert i et foretaksregister, faglig register eller et handelsregister i den staten leverandøren er etablert. Dokumentasjon Norske selskaper: Firmaattest Utenlandske selskaper: Godtgjørelse på at selskapet er registrert i et foretaksregister, faglig register eller et handelsregister i den staten leverandøren er etablert. Krav Norske leverandører skal ha ordnede forhold med hensyn til betaling av skatt, arbeidsavgift og merverdiavgift. Dokumentasjon Skatteattest, ikke eldre enn 6 mnd.
Kvalifikasjonskrav 2

Søker skal ha tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å gjennomføre oppdraget. Kredittvurdering: Søker skal fremlegge kredittvurdering som ikke er eldre enn 1 måned regnet fra søknadsfristens utløp. Årsregnskap: Søker skal fremlegge reviderte og godkjente regnskaper for de 3 siste år (2013, 2014, 2015). Eventuelle samarbeidsavtaler skal være inngått og garantier være stilt før tilbudsfrist. Dokumentasjon Samarbeidsavtaler og felles levering av tilbud og eventuelle økonomiske garantier i dette forholdet skal dokumenteres i tilbudet, hvor det angis hvem som er hovedtilbyder, og det skal leveres forpliktelseserklæringer mellom partene som avklarer ansvarsforholdene i mellom tilbyderne. I de tilfeller to eller flere virksomheter gir tilbud i samarbeid og det gis økonomiske garantier på vegne av andre, må en av disse være hovedtilbyder, og det andre være med-/underleverandør. I disse tilfeller skal det i tillegg leveres separate egenerklæringsskjema for disse virksomhetene samt dokumentasjon for kvalifikasjon for begge/alle tilbydere og samarbeidspartnere, jf. forskriftens 17-1(6) Krav: Tilbyder skal ha tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet for gjennomføring av kontrakten. Kredittverdighet uten krav til sikkerhetsstillelse vil være tilstrekkelig for å oppfylle kravet. Dokumentasjon: Tilbyder skal vedlegge de siste tre års regnskap. Kun konsernets eller moderselskapets regnskap aksepteres ikke. Revisorberetning skal medfølge. Oppdragsgiver kan gjennomføre kredittvurdering/-analyse av tilbyderne, også eventuelle medtilbydere/garantister. Lav score på kredittvurdering/-analyse vil kunne medføre diskvalifisering av tilbyder.
Kvalifikasjonskrav 3

Organisasjon, krav: Tilbyder skal ha tilstrekkelig kapasitet til gjennomføring av oppdraget i hele leveranseperioden inkludert eventuelle forlengelser. Dokumentasjon: Tilbyder skal beskrive sin organisasjon med hensyn til antall ansatte, antall år virksomheten har drevet virksomhet knyttet til det leveransen omfatter, og annet relevant informasjon som beskriver virksomhetens generelle kompetanse og ressurser, inkludert eventuelle samarbeidspartnere som er relevante for leveransen. Tilbyder må bekrefte at han har en serviceorganisasjon som er tilgjengelig for oppdragsgiver innenfor normal arbeidstid. Tekniske ressurser, kompetanse og kvalitetssikring, krav: Tilbyder skal ha tilstrekkelig teknisk kompetanse og utstyr for gjennomføring av oppdraget. Dokumentasjon: Tilbyder skal beskrive tilgjengelige tekniske ressurser (kompetanse og utstyr), relevant for denne leveransen. Tilbyder skal dokumentere nødvendig godkjenning i de tiltaksklasser som kreves for å utføre arbeid knyttet til levering av aktuelt utstyr. Krav: Tilbyder skal ha et operativt kvalitetssikringssystem. Dokumentasjon: Tilbyder må beskrive overordnet hvilket kvalitetssikringssystem bedriften bruker i leveransen mot kunde. Det skal dokumenteres at kvalitetssystemet har vært i drift minimum ett år før tilbudsdato, og kan dokumenteres med kopi av overordnet systemdokumentasjon, sertifikater eller annen egnet dokumentasjon. Krav: Tilbyder skal utføre arbeid i forbindelse med dette oppdraget med eget eller underleverandørs personell. Dokumentasjon: Tilbyder skal gi informasjon om eventuell bruk av underleverandører, og hvor stor andel av avtalen som eventuelt tildeles underleverandører. Tilbyder står ansvarlig for sine underleverandører som det var eget personell. Krav: Tilbyder skal ha erfaring fra de siste tre år med leveransen av tilsvarende produkter og tjenester som det som omfattes av denne leveransen, og skal videre ha utført dette arbeidet på en tilfredsstillende måte. Dokumentasjon: Tilbyder skal oppgi erfaringer og referanser fra tilsvarende avtaler /leveranser/oppdrag siste 3 år, og beskrive relevans for dette oppdraget. De tre mest relevante referansene for denne konkurransen skal kunne dokumenteres med skriftlige referanser, også for tidligere oppdrag for OFA-kommunene. Se ellers konkurransegrunnlag med vedlegg.

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner