Søkeresultater for Anbudssøk

  1. Anbudssøk
    30213100 Bærbare datamaskiner

Viser 1-25 av 401 resultater

  1. Sandnes Kommune

    Markedsundersøkelse - Klima og miljøhensyn i klientanskaffelsen

    Sandnes kommune planlegger anskaffelsen av klientutstyr og ønsker tilbakemelding fra markedet om hvordan klima og miljø best kan integreres i anskaffelsen. Leverandører oppfordres til å gi innspill som vil bli vurdert for å fastsette krav og kriterier som sikrer tilstrekkelig hensyn til klima- og miljøaspekter. Nærmere informasjon finnes i den vedlagte markedsundersøkelsen.

    Planlegging20. juni 2025
    22. aug. 2025(45 dager)
  2. Møre Og Romsdal Fylkeskommune

    2025-065 Ansatt-pc, Apple-produkter og tilleggsutstyr -markedsdialog

    Møre og Romsdal Fylkeskommune planlegger anskaffelsen av moderne og pålitelig IKT-utstyr til sine ansatte, inkludert stasjonære og bærbare datamaskiner samt tilhørende periferiutstyr. Leverandører oppfordres til å gi skriftlig tilbakemelding på forespørselen via Mercell for å delta i markedsdialogen, som vil hjelpe oppdragsgiver med å vurdere behovet for videre dialog med markedet.

    Planlegging19. juni 2025
    1. okt. 2025(85 dager)
    60 000 000 kr
  3. Sandnes Kommune

    Anskaffelse av klientutstyr (1) (1)

    Sandnes kommune, sammen med Rogaland Fylkeskommune, Randaberg kommune, Tannhelse Rogaland, Kolumbus AS, Rogaland Brann og Redning IKS, og RitS, har avlyst konkurransen om en rammeavtale for levering av klientutstyr, inkludert stasjonært og portabelt utstyr, nettbrett, fysiske servere og backup-produkter, med en estimert totalverdi på 227 millioner kroner over 2 år. Konkurransen ble avlyst på grunn av behovsendring, og det var mottatt 13 tilbud. Leveransen skulle skje i Rogaland.

    Resultat5. juni 2025227 000 000 kr
  4. Trv Gruppen AS

    Kjøp av IT utstyr (2. gangs utlysning)

    TRV Gruppen AS trenger en leverandør for en rammeavtale over 5 år med en maksimal totalverdi på 5 millioner kroner for kjøp av IT-utstyr til konsernet i Trøndelag. Avtalen skal sikre fleksibilitet for fremtidige teknologiske endringer og behov, samt kostnadseffektiv anskaffelse av et bredt spekter av IT-produkter som oppfyller relevante lovkrav og bransjestandarder. Det er ingen spesifikke kvalifikasjonskrav utover at leverandøren må være et lovlig etablert foretak.

    Konkurranse13. mai 2025
    16. juni 2025(Utgått)
    5 000 000 kr
  5. Vestland Fylkeskommune

    Rammeavtale elev-pc til elevar i Vestland fylke

    Vestland fylkeskommune trenger datamaskiner for elever i Vestland fylke gjennom en rammeavtale over 4 år, med en maksimal totalverdi på 250 millioner kroner. Avtalen dekker både elev-pc-ordningen, hvor elever kjøper og eier pc-ene selv, og utlånsmaskiner som enkelte skoler kjøper og eier. Leverandøren må ha erfaring fra tilsvarende oppdrag de siste 3 årene og være sertifisert etter miljøfyrtårn, EMAS, ISO 14001 eller tilsvarende standarder. Tildelingskriteriene er pris (35%), oppfølging, service og garanti (25%), modellkvalitet (20%), bestilling (10%), og levering (10%). Miljøkrav er inkludert i kravspesifikasjonen for å sikre lang levetid og redusert klimaavtrykk, med fokus på robuste pc-er, batterikapasitet, utskifting av kritiske komponenter, og garanti- og reparasjonsordninger.

    Konkurranse28. apr. 2025
    7. mai 2025(Utgått)
    250 000 000 kr
  6. Sandnes Kommune

    Anskaffelse av klientutstyr (1)

    Sandnes kommune, sammen med Rogaland Fylkeskommune, Randaberg kommune, Tannhelse Rogaland, Kolumbus AS, Rogaland Brann og Redning IKS, og RitS, har avlyst konkurransen om en rammeavtale for anskaffelse av klientutstyr, inkludert stasjonært og portabelt utstyr, nettbrett, skjermer, fysiske servere og backup-produkter, med en planlagt varighet på 2 år og en maksimal totalverdi på 184 millioner kroner. Avlysningen skyldes en behovsendring hos oppdragsgiverne.

    Resultat25. apr. 2025184 000 000 kr
  7. Vefsn Kommune

    Rammeavtale iPad med tilbehør

    Vefsn Kommune trenger en rammeavtale for levering av iPad-er med tilbehør, hovedsakelig til bruk i skolen fra 1-10. trinn, samt til andre avdelinger i Vefsn kommune. Avtalen har en varighet på 2+1+1 år, med en maksimal totalverdi på 10 millioner kroner. Kommunen vil umiddelbart bestille over 1300 iPad-er etter avtalesignering, som må leveres innen 4. august 2025. Leverandøren må ha minimum 3-års erfaring fra lignende avtaler med offentlig oppdragsgiver, og kan dokumentere kvalitetssikrings- og miljøledelsestiltak med ISO 9001 og ISO 14001 sertifiseringer. Kvalifikasjonskrav inkluderer også økonomisk kapasitet tilsvarende opp til to ganger kontraktens anslåtte verdi, samt tilstrekkelig soliditet med rating A. Leveransene vil være avhengig av kommunens behov, som kan variere i kontraktsperioden.

    Konkurranse24. apr. 2025
    30. apr. 2025(Utgått)
    10 000 000 kr
  8. Kinn Kommune

    iPad og opplæringsdager til oppvekstsektoren i Kinn kommune

    Kinn Kommune trenger en rammeavtale for levering av rundt 1100 iPad-er over 2 år, med en maksimal totalverdi på 6,6 millioner kroner. Avtalen inkluderer også opplæringsdager, hvor leverandøren må være sertifisert kursholder og kursene skal holdes på norsk. Det er krav om en sikker retur- og gjenkjøpsordning for iPad-ene, hvor fraktkostnader for retur skal dekkes av leverandøren, samt sikker sletting av informasjon på mottatte enheter. Leveransen skal skje i Vestland. Kvalifikasjonskrav inkluderer dokumentasjon av minst 3 referanseprosjekter med lignende leveranser til kommuner eller større virksomheter i Norge, samt dokumentasjon av kvalitetssystem og miljøledelsessystem, hvor ISO 9001 og ISO 14001 sertifiseringer kan benyttes som dokumentasjon.

    Konkurranse11. apr. 2025
    19. mai 2025(Utgått)
    6 600 000 kr
  9. Eidsiva Energi AS

    Rammeavtale IT- og nettverksutsyr

    Eidsiva Energi AS trenger en rammeavtale for kjøp av bærbart IT-utstyr, inkludert datamaskiner, mobile enheter med tilbehør og tilhørende forbruksmateriell, med en maksimal totalverdi på 360 millioner kroner over 8 år. Leverandøren skal tilby et standardsortiment tilgjengelig via en web-basert portal, og avtalen gjelder også for Eidsiva Energis heleide datterselskaper. Det kreves at leverandøren har et dokumentert kvalitets- og miljøledelsessystem, hvor ISO 9001 og ISO 14001 sertifiseringer kan benyttes som dokumentasjon, samt erfaring fra 3 relevante leveranser de siste 4 årene. Tildelingskriteriene finner du i konkurransegrunnlaget.

    Konkurranse9. apr. 2025
    27. mai 2025(Utgått)
    360 000 000 kr
  10. Sandnes Kommune

    Kjøp av Chromebooks, laptop-sleeves (trekk) og hodesett

    Sandnes Kommune trenger en avtale for kjøp av Chromebooks, laptop-sleeves og hodesett med en maksimal totalverdi på 12,8 millioner kroner. Leveransen skal fordeles på ca. 35 lokasjoner i Rogaland, med mulige leveranser i august og desember 2025. Anskaffelsen krever at leverandøren har et velfungerende miljøstyringssystem, dokumentert med EMAS, ISO 14001 eller Miljøfyrtårn-sertifisering. Leverandøren må også dokumentere erfaring fra tre relevante oppdrag de siste fem årene. Tildelingskriteriene finner du i konkurransegrunnlaget.

    Konkurranse3. apr. 2025
    8. mai 2025(Utgått)
    12 800 000 kr
  11. Ringsaker Kommune

    Rammeavtale - iPad til oppvekstområdet

    Ringsaker Kommune trenger operasjonell leasing av ca. 3500 iPads til undervisningsformål for barneskoler, ungdomsskoler og Voksenpedagogisk senter i Innlandet, med en rammeavtale over 38 måneder og en estimert totalverdi på 18,9 millioner kroner, med et øvre tak på 25 millioner kroner. Avtalen inkluderer også opsjoner på kjøp av tilbehør, utvidet garanti, ulykkesforsikring og reparasjoner. Leveransen skal være klar til bruk ved skolestart 2025/2026. Tildelingskriteriet er 100% basert på pris. Kvalifikasjonskrav inkluderer dokumentasjon av leverandørens 2 mest relevante avtaler de siste 3 årene, med detaljer om avtalens verdi, tidspunkt, mottaker og kontaktperson.

    Konkurranse28. mars 2025
    7. mai 2025(Utgått)
    18 900 000 kr
  12. Ringsaker Kommune

    Rammeavtale - Elev-PC til oppvekstområdet

    Ringsaker Kommune trenger operasjonell leasing av ca. 1220 elev-PC-er til undervisningsformål over 35 måneder, med en estimert totalverdi på inntil 8 millioner kroner og et maksimalt tak på 10 millioner kroner. Avtalen inkluderer opsjoner på kjøp av tilbehør, utvidet garantibestemmelser, ulykkesforsikring, og reparasjoner hos leverandøren. Leveransen skal primært dekke ungdomsskolene, men også barneskolen og Voksenpedagogisk senter i Innlandet. Tildelingskriteriene er pris (80 %) og kvalitet på elev-PC (20 %), hvor kvaliteten vurderes basert på tekniske egenskaper, ergonomi, og servicevennlighet. Kvalifikasjonskrav inkluderer dokumentasjon av minst to relevante oppdrag de siste tre årene, samt miljøstyringssystemer som ISO 14001.

    Konkurranse28. mars 2025
    7. mai 2025(Utgått)
    8 000 000 kr
  13. Våler Kommune

    Leasing av Ipad og kjøp av beskyttelse med tastatur til skolene i Våler kommune

    Våler kommune trenger operasjonell leasing av omtrent 780 iPader, samt kjøp av 800 beskyttelser med tastatur til barneskolene i Våler, med en rammeavtale over 4 år og en maksimal totalverdi på 6 millioner kroner. iPadene skal være av siste tilgjengelige versjon, minimum 11th gen Wifi, 125 GB, og beskyttelsene skal være ferdig montert ved leveranse. Enhetene vil bli administrert i MDM-verktøyet Jamf School, som er integrert med Apple School Manager, for å oppfylle kravene i Kunnskapsløftet om bruk av IKT i alle fag. Anskaffelsen er lokalisert i Viken. Tildelingskriteriene finner du i konkurransegrunnlaget.

    Konkurranse20. mars 2025
    23. apr. 2025(Utgått)
    6 000 000 kr
  14. Sandnes Kommune

    Anskaffelse av klientutstyr

    Sandnes kommune, sammen med Rogaland Fylkeskommune, Randaberg kommune, Tannhelse Rogaland, Kolumbus AS, Rogaland Brann og Redning IKS, og RitS, har avlyst konkurransen om en rammeavtale for anskaffelse av klientutstyr, inkludert stasjonært og portabelt utstyr, nettbrett, skjermer, fysiske servere og backup-produkter. Konkurransen skulle dekke flere kommuner og organisasjoner i Rogaland, med en samlet maksimal kontraktsverdi på 227 millioner kroner over en periode på 2 år. Avlysningen skyldes andre årsaker, og det var opprinnelig planlagt at hver deltaker skulle inngå egne kontrakter med leverandørene.

    Resultat18. mars 2025227 000 000 kr
  15. Ikt Nordfjord

    Rammeavtale IT-brukarutstyr

    Ikt Nordfjord trenger en rammeavtale for levering av IT-brukarutstyr over 4 år, med en maksimal totalverdi på 200 millioner kroner. Avtalen omfatter bærbare og stasjonære datamaskiner, skjermar, nettbrett, mobiltelefonar og annet tilgrensende IT-utstyr, men ekskluderer iPad for oppvekst i Kinn kommune. Leverandøren må ha dokumenterte rutiner for oppfølging av sitt leverandørledd, inkludert miljømessige og etiske krav, og må kunne dokumentere relevante oppdrag de siste 3 årene. Tildelingskriteriene finner du i konkurransegrunnlaget.

    Konkurranse11. mars 2025
    15. apr. 2025(Utgått)
    200 000 000 kr
  16. Nærøysund Kommune

    Anskaffelse av IT-utstyr grunnskole

    Nærøysund Kommune trenger nettbrett, bærbare PC-er og tilleggsutstyr til grunnskolen i Trøndelag, med levering til skolestart høst 2025. Anskaffelsen inkluderer også forsikringsløsning, service, support og retur/ombruk, og er et prosjekt vedtatt av kommunestyret. Leverandøren må ha erfaring med tilsvarende leveranser, inkludert support og kundeservice, over minimum 3 år, dokumentert gjennom 3 referanseprosjekter.

    Konkurranse6. mars 2025
    7. apr. 2025(Utgått)
  17. Rogaland Fylkeskommune

    Elev-PC

    Rogaland Fylkeskommune trenger levering av bærbare datamaskiner til elever i den videregående skolen i Rogaland gjennom en rammeavtale med en maksimal totalverdi på 147 millioner kroner. Dette er en del av "ElevPC-ordningen", hvor elever kan kjøpe datamaskiner til en subsidiert pris, og bestillingen gjøres av elevene selv via leverandørens nettbutikk. Avtalen er delt inn i to delkontrakter for henholdsvis Windows og MacOS. Det er ingen spesifikke kvalifikasjonskrav oppgitt utover de generelle kravene til økonomisk og finansiell status, samt teknisk og faglig kapasitet. Leveransen skal skje i Rogaland.

    Konkurranse5. mars 2025
    7. apr. 2025(Utgått)
    147 000 000 kr
  18. Trv Gruppen AS

    Kjøp av IT utstyr

    TRV Gruppen AS søker å inngå en rammeavtale for kjøp av IT-utstyr over 5 år, med en maksimal totalverdi på 5 millioner kroner. Anskaffelsen omfatter et bredt spekter av IT-produkter som skal være av alminnelig god kvalitet og egnet til daglig bruk, i tråd med relevante lover og bransjestandarder. Leveransen skal skje i Trøndelag. Det kreves at leverandøren har et kvalitetssikringssystem, som kan dokumenteres med ISO 9001:2015, samt miljøledelsestiltak for å redusere negativ miljøpåvirkning. Leverandøren må også ha erfaring fra lignende oppdrag, dokumentert gjennom referanser fra de siste tre årene. Det er viktig at leverandøren følger TRV Gruppens etiske retningslinjer og har systemer for ansvarlig næringsliv i henhold til FNs og OECDs retningslinjer.

    Konkurranse5. mars 2025
    10. apr. 2025(Utgått)
    5 000 000 kr
  19. Folketrygdfondet

    IKT-drift for Folketrygdfondet

    Folketrygdfondet har inngått en avtale med INTILITY AS for levering av IKT-driftstjenester, inkludert digital arbeidsplass, brukerstøtte, infrastrukturdrift, nettverksdrift og 24/7 drift med MDR for cybersikkerhet. Tjenestene skal leveres i Oslo over en periode på 5 år, med en total kontraktsverdi på 44 millioner kroner. Anskaffelsen krever dokumenterte og relevante referanser, bransjeerfaring innen finanssektoren, samt standardiserte og industrialiserte tjenester. Det var to tilbydere som deltok i konkurransen.

    Resultat28. feb. 202545 000 000 kr
  20. Møre Og Romsdal Fylkeskommune

    2025-040 Elev-PC 2025

    Møre og Romsdal Fylkeskommune trenger bærbare PC-er til elever i videregående skoler i forbindelse med skolestart høsten 2025, med en maksimal totalverdi på 18 millioner kroner. Anskaffelsen inkluderer både normale og kraftige bærbare PC-er, som skal leveres til skolene i Møre og Romsdal. Leverandøren må ha interne miljøledelsessystemer, dokumentert gjennom sertifiseringer som ISO 14001, EMAS eller miljøfyrtårn, og må kunne dokumentere erfaring fra minst 3 til 5 lignende oppdrag de siste 3 årene.

    Konkurranse27. feb. 2025
    28. mars 2025(Utgått)
    18 000 000 kr
  21. Gjøvik Kommune

    118134-1 Rammeavtale for kjøp av IKT-utstyr for Gjøvikregionen

    Gjøvik Kommune har inngått en rammeavtale med Atea AS for levering av IKT-utstyr til brukere og virksomheter i Gjøvikregionen, lokalisert i Innlandet. Avtalen har en total verdi på 260 millioner kroner og er utformet for å sikre en brukervennlig, kostnadseffektiv og rasjonell anskaffelse av datautstyr og -materiell. Konkurransen mottok tre tilbud, og tildelingskriteriene var basert på totalkostnad og kvalitet, med en vektlegging på henholdsvis 30 og 70 poeng.

    Resultat11. feb. 2025315 000 000 kr
  22. Sandefjord Kommune

    VOIS - Invitasjon til markedsdialog - IKT-utstyr

    Sandefjord Kommune planlegger anskaffelsen av IKT-utstyr gjennom en rammeavtale som dekker flere kommuner, inkludert Færder, Holmestrand, Horten, Tønsberg, Sandefjord og Larvik. VOIS ønsker innspill fra leverandører på tidligere konkurransedokumenter og markedsutviklingen siden forrige utlysning. Leverandører kan gi tilbakemelding ved å se nærmere informasjon i den vedlagte invitasjonen.

    Planlegging8. jan. 2025
    8. mai 2025(Utgått)