Cobrief Logo

Utgått

Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.

Brief

Anleggs- og veibygging

Alver kommune trenger kompetanse innen vinterdrift av veier for å levere brøytekontrakter i Vestland over 5 år til en verdi av 80 000 000 NOK. Det skal inngås rammeavtale med én leverandør per rode, og samme leverandør kan ha flere roder under avtaleperioden. To viktige formelle krav er at leverandøren må ha erfaring fra relevante oppdrag de siste åtte årene, og kunne råde over nødvendig maskiner og utstyr som spesifisert i vedlegg 2 Kravspesifikasjon.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Om anbudet

    Alver kommune skal ha kontrakter for vinterdrift av veier i kommunen. Det er oppdelt i 31 roder somvinterdriften skal gjennomføres for. Anskaffelsen skal gjelde for 3 år, med opsjon på opptil to ytterligere år. Det skal inngås rammeavtale meden leverandør per rode. Samme leverandør kan ha flere roder under avtaleperioden, og kan inngi tilbud påflere roder i konkurransen. De ulike rodene og oppgaver knyttet til den enkelte rode er angitt i vedlegg 5 Brøyteroder – vinterdrift2024-2029. Det vil ytes et beredskapstillegg per rode på kroner 150 000 kroner. Tilbydere må merke seg at fire roder er inndelt i par. Dette gjelder rodene 8 og 30 (Knarvik) og rodene 27og 28 (Frekhaug). Det kan ikke gis tilbud på individuelle roder for disse fire rodene. Det må gis tilbud forhver av parene. Det er ikke nødvendig å inngi tilbud på begge parene. Oppddragsgiver har maskiner til utføre brøyting selv. Oppdragsgiver har derfor behov for at dissemaskinene er i drift, for å sikre beredskap og at maskinene holdes vedlike. Oppdragsgiver vil ta driften avroder hvor det ikke inngis noen gyldige tilbud. Hvis det blir gitt gyldige tilbud på alle rodene, vil oppdragsgiver ta driften over rode 11 - Seim, uavhengigav de tilbudene som har kommet på denne roden. Det vil ikke være adgang for tilbydere å kreve erstatningfor kostnader knyttet til utarbeidelsen av tilbud på den roden.

    Kontakt navn
    Henriette Dale Bråthen
    Kontakt telefon
    +47 48400203
    Adresse
    Kvernhusmyrane 41, 5914 ISDALSTØ

Kvalifikasjonskrav

    Foretaket skal ha tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å gjennomføre oppdraget. Ved vurderingen av hva som anses som tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet for det enkelte oppdrag vil det bli lagt vekt på oppdragets verdi, ytelser, risiko og varighet. Alle innleverte og eventuelt innhentede opplysninger vil danne grunnlag for en helhetsvurdering av om kvalifikasjonskravet er oppfylt. Dersom ett foretak støtter seg på kapasiteten til andre virksomheter for å oppfylle kravene til økonomisk og finansiell kapasitet, krever oppdragsgiver at de er solidarisk ansvarlig for utførelsen av kontrakten. Dersom leverandøren ikke kan fremlegge ovennevnte dokumentasjonen, eller ønsker å dokumentere at denne gir et misvisende bilde av hans økonomiske situasjon, skal han godtgjøre sin økonomiske og finansielle stilling ved hjelp av ethvert annet dokument som har relevans til foretakets regnskapstall/økonomi. Leverandøren skal særlig begrunne hvorfor den etterspurte dokumentasjonen eventuelt ikke kan leveres eller gir et misvisende bilde.

    Leverandør er registrert i et foretaksregister eller et handelsregister i medlemsstaten som leverandøren er etablert i. Som beskrevet i bilag XI til direktiv 2014/24/EU; leverandører fra visse medlemsstater kan være nødt til å oppfylle andre krav i nevnte bilag.

    Foretaket skal ha erfaring fra relevante oppdrag. Med relevante oppdrag menes oppdrag som total- eller samspillsentreprenør av samme kompleksitet/vanskelighetsgrad/type og omfang/størrelse. Oppdragsgiver kan kreve opp til tre års erfaring og tillate at det tas hensyn til erfaring fra tiden før de seneste tre år. Leverandøren kan dokumentere erfaringen ved å vise til kompetanse til personell hen råder over og kan benytte til dette oppdraget, selv om erfaringen er opparbeidet mens personellet har utført tjeneste for en annen leverandør.

    Leverandøren vil kunne råde over følgende redskaper, materiell og teknisk utstyr til å utføre kontrakten. Se krav til maskiner og utstyr angitt i vedlegg 2 Kravspesifikasjon for nærmere beskrivelse av kravene til maskiner og utstyr for denne anskaffelsen.

Se hele utlysningen

Oppdragsgiver
Tittel
2023/8950 Rammeavtale - Brøytekontrakter for Alver kommune
Tilleggskoder
Lokasjon
Estimert verdi
80 000 000,00 kr
Varighet
60 måneder

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner