Cobrief Logo

Utgått

Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.

Brief

Kulde- og varmepumpeservice

Trondheim Kommune trenger service og vedlikehold for å levere tjenester til kjøleanlegget på Dalgård idrettspark til en verdi av 1 200 000 NOK. Anbudet omfatter lovpålagt kontroll, systematisk tilstandskontroll, bistand ved oppstart og nedstengning etter sesong, samt reparasjoner inkludert 24-timers beredskap. To viktige formelle krav er at leverandøren må kunne fremvise miljøledelsesattester og ha rutiner for klima- og miljøhåndtering, samt vurdere bruk av underleverandører med eget ESPD-skjema hvis aktuelt.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Om anbudet

    Trondheim bydrift ønsker å inngå avtaler om service for kjøleanlegget Dalgård idrettspark. Om tjenestenBydrift ved IPS har ansvar for drift og vedlikehold av kjøleanleggene. I den anledning er det behov for lovpålagt kontroll, service og oppfølging av vedlikehold, samt mindre reparasjoner. BehovOppdragsgivers behov gjelder følgende lovpålagte oppgaver:Systematisk tilstandskontroll kjøleanleggTilstandskontroll av utstyr i henhold til serviceintervaller pr. utstyrTilstandskontroll av utstyr og bistand ved oppstart og nedstengning etter sesongReparasjoner for oppdragsgiver  - 24 timers beredskap/utrykning kjøleanleggServiceintervallene bestemmes etter anlegg og objektbeskrivelse. Se egne objektlister. Behovet inkluderer beredskap for rask tilkalling ved akutte hendelser, råd og veiledning for riktig drift, samt kjøp, levering og installasjon av utstyr og deler i et mindre omfang.Hovedtrekkene i prosedyrenTrondheim kommune ved bydrift lyser ut konkurranse på service og vedlikeholdsarbeider på kjøleanlegget på Dalgård idrettspark. Hensikten med serviceavtalen er å sikre drift av kjøleanlegget. Om tjenestenTrondheim Bydrift ved IPS har ansvaret for å drifte og sørge for at kjøleanleggene fungerer optimalt i henhold til vår bruk og de krav som stilles. I den anledning er det behov for lovpålagt kontroll, service og oppfølging av vedlikehold. For å best ivareta dette ønsker Trondheim Bydrift å inngå avtale om service, vedlikehold og reparasjoner. Behovet er noe ulikt for hvert av anleggene. Tjenesteavtalen skal omfatte periodisk service av anleggene og etter nærmere fastsatt intervaller som beskrevet i objektlistene (se nedenfor) og Prisskjema (se evalueringsskjema). I tillegg omfattes forefallende arbeid og vedlikehold. Informasjon om behov og mengde/type service utover dette, følger av anleggsbeskrivelsen med tilhørende vedlegg. Enkle reparasjoner vil kunne bli foretatt av kommunens egne ansatte. OmfangOppdragsgiver forventer å kjøpe inn varer og tjenester for til sammen ca. kr. 150 000 pr. år eks. mva, som omfattes av denne delen av anbudet. Anskaffelsen omfatter alle kjøp innenfor tjeneste- og produktspekteret som omfattes av denne kontrakten og som skal foretas av oppdragsgiver med samarbeidspartnere i kontraktsperioden. Serviceavtalene vil ha en varighet på 3 år, med opsjon for oppdragsgiver på forlengelse med ytterligere 12+12+12+12+12 mnd. Total varighet på avtalen er inntil 8 år. Opsjon kan utløses for kortere perioder, med minimum 3 måneder. Opsjon utløses automatisk, med mindre oppdragsgiver meddeler noe annet senest 3 måneder før utløp av kontrakt- eller opsjonsår. Forventet oppstart av avtalen er 1. mai 2024. BefaringDet gis anledning til å komme på befaring på anleggene før tilbudsfrist. Henvendelser i den forbindelse kan gjøres via kommunikasjonskanalen i Mercell. Befaringen skjer innenfor oppdragsgivers arbeidstid mellom kl. 7 og 15.

    Kontakt navn
    Andreas Holen Sørensen
    Kontakt telefon
    +47 72540000
    Adresse
    Munkegata 1, 7013 TRONDHEIM

Kvalifikasjonskrav

    Leverandøren skal ha tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å utføre kontrakten. Leverandøren skal ha en rating på minimum klasse A (AN for nyetablerte foretak), etter Bisnode AAA-ratingsystem, eller tilsvarende.

    Trondheim kommune har i samarbeid med skatteetaten besluttet å benytte utvidet skatteattest for alle sine kontrakter. Kravet om fullmakt for å innhente utvidet skatteattest, gir Trondheim kommune ved Trondheim Bydrift, rett til å få utlevert de opplysningene som fremgår av skatteattesten. Hensikten med kravet om utvidet skatteattest er å fungere som et virkemiddel i innsatsen mot arbeidslivskriminalitet, herunder svart arbeid og sosial dumping. Dette ved at attesten inkluderer opplysninger om hvilke arbeidstakere det er innrapportert lønn på i a-meldingen. Informasjonen fra attestene skal videre hjelpe kommunen til å unngå å tildele kontrakter til leverandører som ikke oppfyller sine forpliktelser til å betale skatter og avgifter. Den utvidede skatteattesten kan gi indikasjoner på om selskapet ellers har drevet sin næringsvirksomhet på en måte som er egnet til å så tvil om den yrkesmessige integriteten. Manglende innlevering av utvidet skatteattest vil kunne medføre avvisning av tilbudet. For anskaffelser som omfattes av del II i anskaffelsesforskriften, vil avvisning kunne bli gjort med hjemmel i anskaffelseslovens § 4, især prinsippene om likebehandling og forutberegnelighet. For anskaffelser som omfattes av forskriftens del III, vil avvisning bli gjort med hjemmel i forskriftens § 24-2 (3) bokstav g. Manglende innlevering av utvidet skatteattest fra underleverandør kan medføre at underleverandør ikke godtas brukt i kontrakten. Dersom informasjonen i den utvidede skatteattesten viser at ett eller flere vilkår som fremgår av anskaffelsesforskriften del II, § 9-5 (3) eller del III, § 24-2 (3) ikke er oppfylt, vil dette kunne medføre at tilbyder blir avvist fra konkurransen.

    Trondheim kommune ønsker at kommunens leverandører skal jobbe aktivt for å redusere sine klima- og miljøpåvirkninger. Egenerklæringen skal dokumentere at leverandøren har rutiner og kompetanse knyttet til evaluering og håndtering av klima- og miljøpåvirkninger ved utførelse av det aktuelle oppdraget.

    Leverandør er registrert i et foretaksregister eller et handelsregister i medlemsstaten som leverandøren er etablert i. Som beskrevet i bilag XI til direktiv 2014/24/EU; leverandører fra visse medlemsstater kan være nødt til å oppfylle andre krav i nevnte bilag.

    Leverandør vurderer å sette bort følgende del (i prosent) av kontrakten til underleverandører. Legg merke til at hvis leverandøren har besluttet å sette bort en del av kontrakten til underleverandører og støtter seg på underleverandørenes kapasitet til å utføre denne del, utfylles et særskilt ESPD for slike underleverandører, se del II, avsnitt C, ovenfor.

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner