Utgått

Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.

Brief

Veimarkeringsarbeid

Trondheim Kommune trenger kompetanse innen vegoppmerking for å levere vedlikehold og nymerking på kommunale veger i Trondheim over 24 måneder til en verdi av 1 200 000 NOK. Arbeidet inkluderer maskinell utlegging av langsgående vegoppmerking med sprayet termoplast og håndlegging av tversgående merking, samt reparasjoner og merking på nylagte dekker. To viktige formelle krav er at leverandøren må kunne dokumentere gode rutiner for kvalitetsstyring og HMS, enten gjennom beskrivelse av egne rutiner eller et ISO 9001:2015 sertifikat, og at virksomheten har et miljøstyringssystem som EMAS, ISO 14001, Miljøfyrtårn eller lignende for å håndtere klima- og miljøpåvirkninger.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Om anbudet

    Trondheim kommune ved bydrift inviterer til åpen tilbudskonkurranse i forbindelse med inngåelse av avtale på vegoppmerking for Trondheim kommune til oppdragsgivers enheter.Hovedtrekkene i prosedyrenDet skal utføres vedlikehold og nymerking på deler av kommunale veger. Geografisk strekker området seg over hele Trondheim kommune og omfatter kommunal veg og veger kommunen er tildelt ansvar for. Oppdraget omfatter maskinell utlegging av langsgående vegoppmerking med sprayet termoplast og håndlegging av tversgående merking i Trondheim kommune. Vedlagt mengdebeskrivelse inneholder prosesser og antatte mengder som det kan bli behov for i kontrakten. Oppgitte mengder på vegoppmerkingen er både for reparasjoner av linjer/symboler og merking på nylagte dekker. Anvendte prosesser og mengder vil variere ut fra behov, økonomiske rammevilkår og årlige bevilgninger/budsjett.

    Kontakt navn
    Andreas Holen Sørensen
    Kontakt telefon
    +47 72540000
    Adresse
    Munkegata 1, 7013 TRONDHEIM

Kvalifikasjonskrav

    Leverandøren skal ha tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å utføre kontrakten. Leverandøren skal ha en rating på minimum klasse A (AN for nyetablerte foretak), etter Bisnode AAA-ratingsystem, eller tilsvarende.

    Trondheim kommune har i samarbeid med skatteetaten besluttet å benytte utvidet skatteattest for alle sine kontrakter. Kravet om fullmakt for å innhente utvidet skatteattest, gir Trondheim kommune ved Trondheim Bydrift, rett til å få utlevert de opplysningene som fremgår av skatteattesten. Se punkt 1 til 3 i fullmakten. Hensikten med kravet om utvidet skatteattest er å fungere som et virkemiddel i innsatsen mot arbeidslivskriminalitet, herunder svart arbeid og sosial dumping. Dette ved at attesten inkluderer opplysninger om hvilke arbeidstakere det er innrapportert lønn på i a-meldingen. Informasjonen fra attestene skal videre hjelpe kommunen til å unngå å tildele kontrakter til leverandører som ikke oppfyller sine forpliktelser til å betale skatter og avgifter. Den utvidede skatteattesten kan gi indikasjoner på om selskapet ellers har drevet sin næringsvirksomhet på en måte som er egnet til å så tvil om den yrkesmessige integriteten. Manglende innlevering av utvidet skatteattest vil kunne medføre avvisning av tilbudet. For anskaffelser som omfattes av del II i anskaffelsesforskriften, vil avvisning kunne bli gjort med hjemmel i anskaffelseslovens § 4, især prinsippene om likebehandling og forutberegnelighet. For anskaffelser som omfattes av forskriftens del III, vil avvisning bli gjort med hjemmel i forskriftens § 24-2 (3) bokstav g. Manglende innlevering av utvidet skatteattest fra underleverandør kan medføre at underleverandør ikke godtas brukt i kontrakten. Dersom informasjonen i den utvidede skatteattesten viser at ett eller flere vilkår som fremgår av anskaffelsesforskriften del II, § 9-5 (3) eller del III, § 24-2 (3) ikke er oppfylt, vil dette kunne medføre at tilbyder blir avvist fra konkurransen.

    Leverandør skal ha gode rutiner for kvalitetsstyring og HMS.

    Trondheim kommune ønsker at kommunens leverandører skal jobbe aktivt for å redusere sine klima- og miljøpåvirkninger. Virksomheten skal ha et miljøstyringssystem som EMAS, ISO 14001, Miljøfyrtårn, eller annet tilsvarende system. Egenerklæringen eller sertifikat på ovennevnte skal dokumentere at leverandøren har rutiner og kompetanse knyttet til evaluering og håndtering av klima- og miljøpåvirkninger ved utførelse av det aktuelle oppdraget. Kravene vil bli fulgt opp i løpet av kontraktsperioden.

    Leverandør er registrert i et foretaksregister eller et handelsregister i medlemsstaten som leverandøren er etablert i. Som beskrevet i bilag XI til direktiv 2014/24/EU; leverandører fra visse medlemsstater kan være nødt til å oppfylle andre krav i nevnte bilag.

    Leverandør vurderer å sette bort følgende del (i prosent) av kontrakten til underleverandører. Legg merke til at hvis leverandøren har besluttet å sette bort en del av kontrakten til underleverandører og støtter seg på underleverandørenes kapasitet til å utføre denne del, utfylles et særskilt ESPD for slike underleverandører, se del II, avsnitt C, ovenfor.

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner