Cobrief Logo
Brief

Sosialomsorg med innkvartering

Holmestrand kommune trenger praktisk bistand til brukere i kommunen, som rengjøring og hjelp til dagliglivets gjøremål, gjennom en rammeavtale med en varighet på 2 år, med opsjon på forlengelse i ytterligere 1+1 år, til sammen maksimalt 4 år. Den estimerte totale verdien av anskaffelsen er inntil 12-14 millioner kroner over 4 år. Tjenestene skal leveres i tråd med kommunens vedtak, og det er et krav om bruk av 0-utslippskjøretøy. Denne anskaffelsen innebærer virksomhetsoverdragelse etter arbeidsmiljøloven kapittel 16, noe som betyr at ansatte som i dag utfører disse tjenestene i kommunen, vil få sine arbeidsforhold overført til ny leverandør.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Om anbudet

    Konkurransegrunnlag for praktisk bistand Om tjenestekontraktenDenne anskaffelsen gjelder en tjenestekontrakt for levering av praktisk bistand til brukere i Holmestrand kommune. Tjenesten skal utføres på vegne av kommunen i henhold til helse- og omsorgstjenester. Kommunen vil betale leverandøren for faktisk utførte timer i henhold til avtalt timespris i kontrakten. Tjenestene skal leveres i tråd med kommunens vedtak. Tjenestene skal leveres i tråd med kommunens vedtak. Rammeavtalen skal inngås med 2 års varighet, med opsjon for Holmestrand kommune  på forlengelse i ytterligere 1+1 år, til sammen maksimalt fire år. Totalt omfang på avtalen garanteres ikke da det er naturlige variasjoner, samtidig som antall vedtakstimer søkes redusert. Antall timer som prises er kun til evaluering. Overføring av brukere til leverandøren gjøres i samarbeid med oppdragsgiver i 1. tertial 2026Estimert verdi av anskaffelsen er inntil 12-14 MNOK totalt over 4 år. Antatt omfang er kun et estimat, og er ikke bindende for oppdragsgiverOm leveranser på avtalen overskrider angitt estimat avsluttes avtalen. Det vises til EU-domstolen:C-216/17. Unntak fra anskaffelsesforskriften §7-9Det er stilt  krav til bruk av 0-utslippskjøretøy. Oppdragsgiver mener at dette gir det klart beste alternativet for å redusere klima - og miljøpåvirkningen.Hovedtrekkene i prosedyrenHolmestrand kommune har, i henhold til helse- og omsorgstjenesteloven, ansvar for å tilby nødvendige helse- og omsorgstjenester til sine innbyggere. En av disse tjenestene omfatter praktisk bistand i hjemmet, som rengjøring og hjelp til dagliglivets gjøremål. Tjenesten er vedtaksbasert og tildeles personer som, av ulike årsaker, har behov for støtte til å mestre hverdagslige oppgaver. Saksbehandlere ved Tjenestekontoret foretar en individuell vurdering av brukerens funksjonsnivå og hjelpebehov. Dersom kriteriene for tjenesten er oppfylt, fattes vedtak om praktisk bistand. VirksomhetsoverdragelseDenne anskaffelsen innebærer virksomhetsoverdragelse etter arbeidsmiljøloven kapittel 16. Det betyr at ansatte som i dag utfører tjenester innen praktisk bistand rengjøring hjemmehjelp i kommunen, vil få sine arbeidsforhold overført til ny leverandør.

    Kontakt navn
    Morten Jacobsen
    Kontakt telefon
    +47 33064100
    Adresse
    Rådhusgaten 11, 3080 HOLMESTRAND

Kvalifikasjonskrav

    Leverandør er registrert i et foretaksregister eller et handelsregister i medlemsstaten som leverandøren er etablert i. Som beskrevet i bilag XI til direktiv 2014/24/EU; leverandører fra visse medlemsstater kan være nødt til å oppfylle andre krav i nevnte bilag.

Se hele utlysningen

Oppdragsgiver
Tittel
2025/10724 - Konkurransegrunnlag åpen anbudskonkurranse over EØS terskelverdi - rammeavtale praktisk bistand
Lokasjon
Estimert verdi
12 000 000,00 kr
Varighet
48 måneder

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner