Brief

Vannmålere

Trondheim kommune trenger fjernavleste vannmålere for en rammeavtale med en maksimal totalverdi på 110 millioner kroner. Anskaffelsen er delt inn i 3 delkontrakter med en estimert fordeling på 50/40/10, og målet er å skifte ut de gjenværende 32 000 vannmålerne innen utgangen av 2028, med en takt på ca. 12 000 per år de første 2 årene. Vannmålerne skal støtte automatisk innsamling av data for å effektivisere fakturagrunnlaget for vanngebyr, redusere feilkilder, øke svarprosenten og tilby innbyggerne en mer rettferdig faktura, samt mulighet for varsling ved mistanke om lekkasje. Data fra vannmålerne skal også brukes som input til kommunalteknikkens analyser.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Om anbudet

    Trondheim kommune ønsker å fortsette jobben med å heve kvaliteten på fakturagrunnlaget for vanngebyr ved hjelp av fjernavleste vannmålere. Vannmåleren må derfor støtte automatisk innsamling av fjernavleste vannmålerdata. Målet er effektivisering av utarbeidelsen av fakturagrunnlaget, herunder redusere feilkilder, økt svarprosent og mindre manuell håndtering for både abonnent og saksbehandler i kommunen. For innbyggerne ønsker man å tilby en mer rettferdig og forståelig faktura, og ha mulighet til å varsle innbygger ved mistanke om lekkasje. Trondheim kommune har i dag ca 28 000 av ca 60 000 fjernavleste vannmålere installert, og ønsker å skifte de gjenværende innen utgangen av 2028. Dette tilsier en takt på ca       12 000 i året. For ytterligere detaljer, se nærmere beskrivelser i Mercell-portalen, evaluering/prisskjema og vedlegg for krav og tildelingskriterier.Hovedtrekkene i prosedyrenTrondheim kommune ønsker å fortsette jobben med å heve kvaliteten på fakturagrunnlaget for vanngebyr ved hjelp av fjernavleste vannmålere. Vannmåleren må derfor støtte automatisk innsamling av fjernavleste vannmålerdata. Målet er effektivisering av utarbeidelsen av fakturagrunnlaget, herunder redusere feilkilder, økt svarprosent og mindre manuell håndtering for både abonnent og saksbehandler i kommunen. For innbyggerne ønsker man å tilby en mer rettferdig og forståelig faktura, og ha mulighet til å varsle innbygger ved mistanke om lekkasje. Trondheim kommune har i dag ca 28 000 av ca 60 000 fjernavleste vannmålere installert, og ønsker å skifte de gjenværende innen utgangen av 2028. Dette tilsier en takt på ca       12 000 i året de første 2 årene. Trondheim kommune har ansvar for å forvalte og videreutvikle det kommunale vann- og avløpsanlegget, og benytter i dag en rekke driftsdata til analyse og rapportering. Dagens datagrunnlag inneholder flere feilkilder som man ønsker å redusere. Eksempelvis kan produksjonsvann eller andre større tilsiktede tappinger skape støy i analysegrunnlaget. Trondheim kommune ønsker derfor å benytte data fra fjernavleste vannmålere som input til kommunalteknikks analyser. Anskaffelsen er delt opp i 3 delkontrakter. De 3 delkontraktene har en estimert fordeling på ca. 50/40/10, der 50% blir kjøpt på delkontrakt 1, 40% blir kjøpt på delkontrakt 2, og 10% på delkontrakt 3. For ytterligere detaljer, se nærmere beskrivelser i Mercell-portalen, evaluering/prisskjema og vedlegg for krav og tildelingskriterier.

    Kontakt navn
    Wenche Nyeng
    Kontakt telefon
    +47 72540000
    Adresse
    Munkegata 1, 7013 TRONDHEIM

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner