Anbudsoversikt for 2025 Rammeavtale for graveberedskap vann og avløp

Utgått

Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.

Brief

Anleggs- og veibygging

Trondheim Kommune trenger en rammeavtale for graveberedskap for vann og avløp, med en maksimal totalverdi på 50 millioner kroner. Avtalen omfatter akutte og planlagte hastereparasjoner av vann- og avløpsledninger i Trondheim, hovedsakelig for reparasjon av eksisterende infrastruktur som følge av uønskede hendelser som vannlekkasjer og tilstopping. Leverandøren må ha erfaring fra minst 3 relevante rehabiliteringsprosjekter av vann- og avløpsledninger, samt ha minimum 5 arbeidslag tilgjengelig med nødvendig utstyr. Det kreves også at anleggsleder har erfaring i moderne anleggsdrift, og at anleggsarbeidere har relevant fagbrev. Tildelingskriteriene vektlegger pris med 70 % og miljø med 30 %.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Om anbudet

Kvalifikasjonskrav

Tildelingskriterier

Se hele utlysningen

Oppdragsgiver
Tittel
2025 Rammeavtale for graveberedskap vann og avløp
Kontaktinformasjon
Kontakt navn
Wenche Nyeng
Kontakt telefon
+47 72540000
Adresse
Munkegata 1, 7013 TRONDHEIM
Lokasjon
Estimert verdi
50 000 000,00 kr
Beskrivelse
Trondheim bydrift har behov for en rammeavtale for graveberedskap vann og avløp. Flest oppdrag i forbindelse med reparasjon og utskiftning av vannledninger.
Hovedtrekk i prosedyren
Trondheim bydrift har behov for en rammeavtale for graveberedskap vann og avløp i forbindelse med reparasjon og utskiftning av vannledninger. Rammeavtalen omfatter graveberedskap for akutte og planlagte hastereparasjoner av vann- og avløpsledninger i regi av Trondheim kommune.
Oppdragene gjelder i hovedsak reparasjon av eksisterende infrastruktur som følge av  uønskede hendelser som eksempelvis; vannlekkasjer, tilstopping eller kollaps av overvann og avløpsledninger. I noen få tilfeller kan det også være aktuelt med reparasjon av private vann- og avløpsinstallasjoner.
Tildelingskriterium 1
Pris 70 %
Laveste total evalueringsum gis 10 poeng, og øvrige tilbud vurderes forholdmessig i forhold til laveste tilbudt sum.
Tildelingskriterium 2
Miljø 30 %
Miljø vurderes ut fra flere momenter som fremgår av konkurransedokumentene.
Kvalifikasjonskrav 1
Øvrige økonomiske og finansielle krav
Når det gjelder eventuelle øvrige økonomiske og finansielle krav som har blitt angitt i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumentene erklærer leverandøren at: Minstekrav til kvalifikasjonskrav Krav: Leverandøren skal ha tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å utføre kontrakten. Leverandør må ha rating klasse A etter Bisnode AAA-ratingsystem, eller tilsvarende. Dokumentasjonskrav: Kredittvurdering/rating, ikke eldre enn 6 måneder, og som baserer seg på siste kjente regnskapstall. En rating skal være utført av en kredittvurderingsinstitusjon, og i henhold til gjeldende lover og regelverk. Dersom leverandøren har saklig grunn til å ikke fremlegge den dokumentasjonen oppdragsgiver har krevd, kan han dokumentere sin økonomiske og finansielle stilling ved å fremlegge, for eksempel, erklæring fra finansinstitusjon om selvskyldnerkausjon.
Kvalifikasjonskrav 2
Fullmakt for utvidet skatteattest
Krav: Fullmakt til å innhente utvidet skatteattest. Kravet om fullmakt for å innhente utvidet skatteattest, gir Trondheim kommune ved Trondheim Bydrift, rett til å få utlevert de opplysningene som fremgår av skatteattesten. Dokumentasjon: Signert fullmakt. Manglende innlevering av utvidet skatteattest vil kunne medføre avvisning av tilbudet. Manglende innlevering av utvidet skatteattest fra underleverandør kan medføre at underleverandør ikke godtas brukt i kontrakten. Minstekrav til kvalifikasjonskrav
Kvalifikasjonskrav 3
Registrert i handelsregister eller foretaksregister
Leverandør er registrert i et foretaksregister eller et handelsregister i medlemsstaten som leverandøren er etablert i. Som beskrevet i bilag XI til direktiv 2014/24/EU; leverandører fra visse medlemsstater kan være nødt til å oppfylle andre krav i nevnte bilag. Minstekrav til kvalifikasjonskrav Krav: Leverandøren skal være registrert i et foretaksregister, faglig register eller et handelsregister i den staten leverandøren er etablert. Dokumentasjon: Norske firma: Firmaattest. Utenlandske firma: Attest på at leverandøren er registrert i et foretaksregister, faglig register eller et handelsregister i den staten leverandøren er registrert.
Kvalifikasjonskrav 4
Bare for bygg- og anleggsarbeider:
Bare for offentlige bygg- og anleggsarbeider: I referanseperioden har leverandøren utført følgende arbeider av den etterspurte type. Oppdragsgiver kan kreve opp til fem års erfaring og tillate at det tas hensyn til erfaring fra tiden før de seneste fem år. Minstekrav til kvalifikasjonskrav Krav: Leverandøren skal inneha nødvendig kunnskap/kompetanse fra sammenligbare VA-anlegg. Firmaet må ha gjennomført minst 3 relevante rehabiliteringsprosjekter av vann- og avløpsledninger med tilhørende istandsetting. Prosjektene må omfatte graving i veg i urbane strøk. Dokumentasjonskrav: Leverandør skal dokumentere 3 prosjekter som tilbyder anser for å være i henhold til beskrivelsen ovenfor. Prosjektene beskrives med prosjektets navn, lokasjon, prosjektperiode og kort beskrivelse utført arbeid. Tilbyder har selv ansvar for å få frem relevansen av prosjektene. Beskrivelsen skal være på maks 1 A4 side og skal ikke innholde henvisninger eller vedlegg.
Kvalifikasjonskrav 5
For offentlige bygge- og anleggsarbeider, teknisk personell eller enheter som skal utføre arbeidet
I forbindelse med offentlige bygge- og anleggsarbeider kan leverandøren råde over følgende tekniske personell eller tekniske enheter til å utføre kontrakten: Minstekrav til kvalifikasjonskrav Krav: Firmaet må ha minimum ha 5 arbeidslag tilgjengelig for arbeid i henhold til kontrakten. Krav til arbeidslagene: Hvert av arbeidslagene skal minimum ha tilgjengelig gravemaskin med fører, lastebil med fører og anleggsarbeider i grøft. Leverandør skal også ha tilgjengelig utstyr, minst 4 maskiner, som kan tine tele raskt og miljøvennelig. Dokumentasjon:Leverandør skal levere en oversikt over personell som er tenkt brukt til oppdragene. Oversikten skal dokumentere at firmaet har tilstrekkelig og korrekt kompetanse og kapasitet for å gjennomføre kontrakten.
Kvalifikasjonskrav 6
Utdanning og faglige kvalifikasjoner
Følgende utdanning og faglige kvalifikasjoner besittes av leverandøren og/eller (avhengig av hvilke krav som er fastsatt i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumenterne) av de ledende medarbeiderne: Minstekrav til kvalifikasjonskrav Krav til anleggsleder: Firmaet skal minst ha en kvalifisert anleggsleder pr. arbeidslag med erfaring i moderne anleggsdrift. Anleggsleder skal være tilgjengelig for oppdrag til enhver tid. Dette gjelder for alle prosjekter, også for anlegg utført utenfor normal arbeidstid, i helg samt for hellig og høytidsdager. Dokumentasjonskrav: Det må fremlegges CV som viser tidligere erfaring som anleggsleder. Krav til anleggsarbeider i grøft: Anleggsarbeider i grøft skal ha fagbrev som anleggsrørlegger eller fagbrev i veg og anleggsfaget med tilleggs- kompetanse ADK-1. Dokumentasjon for anleggsarbeider i grøft: Det må fremlegges CV og attester som dokumenterer oppfyllelse av kravet.
Kvalifikasjonskrav 7
Miljøledelsestiltak
Leverandør kan anvende følgende miljøledelsestiltak i forbindelse med utførelsen av kontrakten: Minstekrav til kvalifikasjonskrav Krav: Leverandøren har rutiner og kompetanse knyttet til evaluering og håndtering av klima- og miljøpåvirkninger ved utførelse av det aktuelle oppdraget. Dokumentasjon: leverandør skal levere ferdig utfylt egenerklæringsskjema. Dersom det foreligger tredjepartssertifisering skal denne eller linken til denne sertifiseringen fremgå av egenerklæringsskjema.
Kvalifikasjonskrav 8
Andel av kontrakt til underleverandør
Leverandør vurderer å sette bort følgende del (i prosent) av kontrakten til underleverandører. Legg merke til at hvis leverandøren har besluttet å sette bort en del av kontrakten til underleverandører og støtter seg på underleverandørenes kapasitet til å utføre denne del, utfylles et særskilt ESPD for slike underleverandører, se del II, avsnitt C, ovenfor. Minstekrav til kvalifikasjonskrav Krav: dersom leverandør benytter underleverandører, skal dette beskrives her og kravene til kompetanse gjelder tilsvarende for underleverandører.

Tidslinje

  1. Kunngjøring av konkurranse

    14. jan. 2025, 14:21

  2. Frist for spørsmål

    14. feb. 2025, 12:00

  3. Åpningsdato

    21. feb. 2025, 12:00

  4. Frist for innlevering

    21. feb. 2025, 12:00

  5. Startdato for avtale

    31. mars 2025, 00:00

  6. Vedståelsesfrist

    21. mai 2025, 11:00

  7. Sluttdato for avtale

    2 år

    31. mars 2027, 00:00

Se aktive konkurranser som ligner