Anbudsoversikt for 25-013 Kunde- og markedsundersøkelser
Utgått
Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.
Brief
Markeds- og opinionsundersøkelser
Aktieselskapet Vinmonopolet trenger kunde- og markedsundersøkelser for en ikke-eksklusiv rammeavtale over 4 år, med en estimert årlig verdi mellom 0,6 og 3 millioner kroner. Avtalen omfatter ulike undersøkelser som kunde- og opinionsundersøkelser, kampanjeundersøkelser, holdningsundersøkelser mot ungdom og foreldre, og kundesegmenteringsundersøkelser. Formålet er å identifisere faktorer som er viktige for videreutvikling av Vinmonopolet. Tildelingskriteriene inkluderer tilbud på to spesifiserte undersøkelser og vurdering av kompetanse på definerte områder. Kvalifikasjonskrav inkluderer dokumentasjon av fem relevante leveranser de siste 3 årene, samt at datainnsamler leverer representative, gyldige og pålitelige data.
Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!
Vinmonopolet skal inngå avtale om kjøp av kunde- og markedsundersøkelser. Det er en ikke-eksklusiv rammeavtale. Verdien på avtalen vill kunne variere. Anslått verdi vil ligge mellom 0,6 og 3 millioner kroner årlig. Dette er kun et estimat og ikke forpliktende for oppdragsgiver. Vi tar også forbehold om budsjettmessige forhold.
Hovedtrekk i prosedyren
Vinmonopolet gjennomfører ulike markeds- og kundeundersøkelser som har til hensikt å identifisere hvilke faktorer som er viktige med tanke på videreutvikling av Vinmonopolet. Denne tilbudsforespørselen omfatter en rammeavtale for disse undersøkelsene, og evalueringen gjøres basert på tilbud på to spesifiserte undersøkelser samt vurdering av kompetanse på definerte områder. Eksempler på undersøkelser som gjennomføres jevnlig er kunde- og opinionsundersøkelse (årlig), kampanjeundersøkelse (1-2 ganger årlig), holdningsundersøkelse mot ungdom og foreldre (hvert 2. år) og kundesegmenteringsundersøkelse (hvert 5. år). Eksempler på enkeltundersøkelser som er gjennomført de siste årene er kundereiseundersøkelse, hva kunder legger i utsagnet «Vinmonopolet sikrer kvalitet på varene for forbrukerne», holdninger og preferanser for alkoholfritt, og digital rådgivning.
Kvalifikasjonskrav 1
Krav: Det kreves tilstrekkelig økonomisk soliditet. Dokumentasjon: Kredittvurdering, ikke eldre enn 3 måneder, som baserer seg på siste kjente regnskapstall. Kredittvurderingen skal være såkalt rating (inneholde kredittrating, delbedømmelse og historisk rating) og skal være utført av offentlig godkjent kredittinstitusjon (for eksempel: Dun & Bradstreet, Creditinform, Soliditet eller tilsvarende institusjoner). Der leverandøren har gyldige grunner til ikke å kunne fremlegge den dokumentasjon som Vinmonopolet har bedt om, kan man dokumentere sin økonomiske og finansielle stilling med ethvert annet dokument som oppdragsgiveren kan akseptere. Dersom leverandøren har slik gyldig grunn, skal man ta skriftlig kontakt med Vinmonopolet for å få klarlagt hvilken annen dokumentasjon som kan aksepteres. Minstekrav til kvalifikasjonskrav
Kvalifikasjonskrav 2
Krav: Det kreves at nasjonale leverandører har ordnede forhold mht. innbetaling av skatt og merverdiavgift. Dokumentasjon: Skatteattest (ikke eldre enn 6 måneder). Utenlandske leverandører skal levere attest utstedt av vedkommende myndighet i tilbyders hjemstat som bekrefter at leverandøren har oppfylt sine forpliktelser vedrørende avgifter i samsvar med lovbestemmelser i den stat leverandøren er etablert.
Kvalifikasjonskrav 3
Krav: Det er et krav at leverandøren er eller benytter en tredjepart datainnsamler som leverer data som er representative, gyldige og pålitelige. Dokumentasjon: dokumentasjon som viser at datainnsamler leverer data som er representative, gyldige og pålitelige. Minstekrav til kvalifikasjonskrav
Kvalifikasjonskrav 4
Krav: Det kreves erfaring fra tilsvarende leveranser. Dokumentasjon: Foretakets fem viktigste og mest relevante leveranser de siste 3 årene, inkludert kort beskrivelse av oppdraget, verdi, tidspunkt og oppdragsgiver. Minstekrav til kvalifikasjonskrav