Brief

Medisinsk utstyr og hjelpemidler

Stange Kommune trenger et elektronisk legemiddelsystem (ELS) med tilhørende årlig vedlikeholdsavtale for Stange helse- og omsorgssenter, samt trygg og sporbar oppbevaring av eventuelt-medisin (5 innretninger) for en kontraktsperiode på 10 år. Det er opsjon på kjøp av medisintraller og utvidelse av ELS med vedlikeholdsavtale til andre virksomheter i kommunen, som kan innløses innen 4 år fra kontraktsignering. Tildelingskriteriene er pris (25%), brukervennlighet og funksjonalitet (30%), klima og miljø (30%), samt brukerstøtte, opplæring og prosjektgjennomføring (15%).

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Om anbudet

    Stange helse- og omsorgssenter består av 5 avdeling for langtidsopphold og korttidsopphold med til sammen 104 pasientrom. Det bor henholdsvis 22, 24, 24, 16 og 18 pasienter på de ulike avdelingene. Det ligger også 10 omsorgsleiligheter i tilknytning til virksomheten, som ansatte ved virksomheten står ansvarlig for legemiddelhåndtering til. Hovedandel av pasientene ved virksomheten har medisiner gjennom multidose, kun ved endringer av dosering, eventuelt-medikasjon og kortvarige kurer er det aktuelt med manuell dosering. Virksomheten har i dag 5 fullverdige medisinrom, som nå skal omforenes til ett felles medisinrom. I den forbindelse har Stange helse- og omsorgssenter behov for å anskaffe et elektronisk legemiddelsystem (ELS), med tilhørende årlig vedlikeholdsavtale. I tillegg har hver avdeling behov trygg og sporbar oppbevaring av eventuelt-medisin (5 innretninger), som er ute på avdelingen. Opsjon: Dersom leverandør kan tilby medisintraller, skal Oppdragsgiver ha opsjon på å kjøpe dette. Oppdragsgiver skal også ha opsjon på å kjøpe ELS med vedlikeholdsavtale til andre virksomheter i kommunen, f.eks. til Ottestad helse – og mestringssenter, som har 30 korttidsplasser og 10 langtidsplasser. Det foreligger ikke planer eller midler til å utvide løsningen til andre virksomheter på det nåværende tidspunkt. Dersom det blir aktuelt, vil øvrige virksomheter ha behov for 1-2 skap. Eventuelle opsjoner skal innløses innen 4 år fra dato for signering av kjøpsavtalen.Hovedtrekkene i prosedyrenStange helse- og omsorgssenter består av 5 avdeling for langtidsopphold og korttidsopphold med til sammen 104 pasientrom. Det bor henholdsvis 22, 24, 24, 16 og 18 pasienter på de ulike avdelingene. Det ligger også 10 omsorgsleiligheter i tilknytning til virksomheten, som ansatte ved virksomheten står ansvarlig for legemiddelhåndtering til. Hovedandel av pasientene ved virksomheten har medisiner gjennom multidose, kun ved endringer av dosering, eventuelt-medikasjon og kortvarige kurer er det aktuelt med manuell dosering. Virksomheten har i dag 5 fullverdige medisinrom, som nå skal omforenes til ett felles medisinrom. I den forbindelse har Stange helse- og omsorgssenter behov for å anskaffe et elektronisk legemiddelsystem (ELS), med tilhørende årlig vedlikeholdsavtale. I tillegg har hver avdeling behov trygg og sporbar oppbevaring av eventuelt-medisin (5 innretninger), som er ute på avdelingen. Opsjon: Dersom leverandør kan tilby medisintraller, skal Oppdragsgiver ha opsjon på å kjøpe dette. Oppdragsgiver skal også ha opsjon på å kjøpe ELS med vedlikeholdsavtale til andre virksomheter i kommunen, f.eks. til Ottestad helse – og mestringssenter, som har 30 korttidsplasser og 10 langtidsplasser. Det foreligger ikke planer eller midler til å utvide løsningen til andre virksomheter på det nåværende tidspunkt. Dersom det blir aktuelt, vil øvrige virksomheter ha behov for 1-2 skap. Eventuelle opsjoner skal innløses innen 4 år fra dato for signering av kjøpsavtalen.

    Kontakt navn
    Marielle Ellingsen
    Kontakt telefon
    +47 90063037
    Adresse
    Storgata 45, 2335 STANGE

Kvalifikasjonskrav

    Leverandøren skal ha tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å håndtere kontraktsforpliktelsene.

Tildelingskriterier

    Beskrivelse

    Evalueringsprisen består av pris for komplett ELS løsning i samsvar med oppdragsgivers behov, inkludert alle kostnader ved oppstart og implementering, samt pris for årlig service- og vedlikeholdsavtale i samsvar med tilbyders krav, over en periode på 10 år.

    Beskrivelse

    Om og i hvilken grad tilbudt løsning er brukervennlig og funksjonell, blant annet med tanke på: - Brukergrensesnitt og utforming av skap (60 %) - Håndtering av bestillinger og tilganger (10 %) - Løsning for eventuelt-medisin (30 %) Se SSA-K Bilag 1 for ytterligere beskrivelse av underkriterier, inkludert dokumentasjonskrav. Beskrivelser må være konkret og forpliktende for å få uttelling.

    Delkriterier

    Beskrivelse

    Om og i hvilken grad tilbudt løsning er brukervennlig og funksjonell, med tanke på brukergrensesnitt og utforming av skap.

    Beskrivelse

    Om og i hvilken grad tilbudt løsning er brukervennlig og funksjonell, med tanke på håndtering av bestillinger og tilganger.

    Beskrivelse

    Om og i hvilken grad tilbudt løsning er brukervennlig og funksjonell, med tanke på løsning for eventuelt-medisin.

    Beskrivelse

    - Garantert levetid på tilbudt skapløsning ut over 10 år, og garantert tilgang til reservedeler ut over 10 år (10 %) - Synonympreparater (40 %) - Andre relevante tiltak for denne anskaffelsen som reduserer klima og miljøavtrykk (50 %) Se SSA-K Bilag 1 for ytterligere beskrivelse av underkriterier, inkludert dokumentasjonskrav. Beskrivelser må være konkret og forpliktende for å få uttelling.

    Delkriterier

    Beskrivelse

    Garantert levetid på tilbudt skapløsning ut over 10 år, og garantert tilgang til reservedeler ut over 10 år.

    Beskrivelse

    Synonympreparater.

    Beskrivelse

    Andre relevante tiltak for denne anskaffelsen som reduserer klima og miljøavtrykk.

    Beskrivelse

    Det vil blant annet blir evaluert på følgende momenter: - Innhold i plan for prosjektgjennomføring (30 %) - Innhold i service- og vedlikeholdsavtale mht. vedlikehold og reparasjoner (40 %) - Opplæring i forbindelse med implementering (20 %) - Opplæringsmateriell – til bruk etter at systemet er implementert (10 %) Se SSA-K Bilag 1 for ytterligere beskrivelse av underkriterier, inkludert dokumentasjonskrav. Beskrivelser må være konkret og forpliktende for å få uttelling.

    Delkriterier

    Beskrivelse

    Innhold i plan for prosjektgjennomføring.

    Beskrivelse

    Innhold i service- og vedlikeholdsavtale mht. vedlikehold og reparasjoner.

    Beskrivelse

    Opplæring i forbindelse med implementering.

    Beskrivelse

    Opplæringsmateriell – til bruk etter at systemet er implementert.

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner