Cobrief Logo
Brief

Kartlegging og geospatiale tjenester

Oslo Havn Kf og Bymiljøetaten trenger tjenester for kaikartlegging og skanning for en rammeavtale over 8 år, med en maksimal totalverdi på 40 millioner kroner. Formålet er å forbedre tilstandsvurderingen av kaikonstruksjoner, identifisere skader tidlig, og støtte bedre planlegging for vedlikehold og rehabilitering av Oslo Havns 8800 meter kaianlegg. Tjenestene skal leveres i Oslo. Tildelingskriteriene er teknisk og funksjonell løsning (kvalitet) med 70 % vekting og pris med 30 % vekting. Kvalifikasjonskrav inkluderer en liste over tre relevante kontrakter/referanseoppdrag utført de siste fem årene, som viser erfaring med lignende og relaterte kontrakter, for eksempel innen infrastruktur, havnesektoren, skanning av kaikontruksjoner eller annen marin infrastruktur, hydrografiske eller batymetriske undersøkelser, georeferert 3D-kartlegging i kystmiljøer.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Om anbudet

    PURPOSE AND SCOPE OF THE PROCUREMENT Oslo Municipality, represented by Oslo Havn KF (Port of Oslo) and Bymiljøetaten (Agency for Urban Environment) (collectively referred to as the Purchaser), invites tenderers to participate in a negotiated procedure with prior call for competition for the procurement of the framework agreement for Quay Mapping and Scanning Services. The Purchaser intends to procure modern mapping technologies and analysis tools to improve the condition assessment of quay structures, enable early identification of damage, and support better planning for maintenance and rehabilitation. This procurement forms part of a broader effort to modernize port operations, reduce lifecycle costs, and ensure sustainable management of maritime infrastructure. The purpose is to establish a unified, data-driven foundation for condition monitoring, maintenance planning, and investment decisions across Oslo Havn’s 8800 meters of quay infrastructure. Further details on the scope, requirements, and content of the procurement are provided in the Main Tender Document, the customer requirement specification and in the relevant SSA-R appendices.

    Kontakt navn
    Sara Reitan Fjeld
    Kontakt telefon
    +47 21802180
    Adresse
    Akershusstranda 19, 0150 OSLO

Kvalifikasjonskrav

    Leverandøren skal ha tilstrekkelig økonomisk styrke til å kunne oppfylle kontrakten. Kjøperen forbeholder seg retten til å innhente en kredittvurdering på eget initiativ. Leverandørens finansielle kapasitet vil bli vurdert basert på omsetning, netto fortjenestemargin, finansiell styrke og likviditet. Hvis leverandøren har legitime grunner (for eksempel å være et nystartet selskap) for ikke å sende inn den dokumentasjonen som kjøperen krever, kan leverandøren dokumentere sin økonomiske og finansielle kapasitet med annen dokumentasjon som kjøperen anser som passende.

    Leverandøren skal oppfylle forpliktelser knyttet til betaling av skatter, merverdiavgift eller lignende betalinger i henhold til lovene i Norge eller den relevante staten der leverandøren er etablert.

    Leverandøren skal være et lovlig etablert selskap.

    Leverandøren skal ha god erfaring fra utførelse av lignende og relaterte kontrakter. Med «lignende og relaterte» viser kjøperen til erfaring som demonstrerer leverandørens evne til å levere tjenester av sammenlignbar kompleksitet og teknisk art. Dette kan inkludere, men er ikke begrenset til, arbeid for infrastrukturrelaterte kunder, kunder innen havnesektoren, skanning av kaikonstruksjoner eller annen marin infrastruktur, hydrografiske eller batymetriske undersøkelser, georeferert 3D-kartlegging i kystmiljøer eller kunder med behov og omfang som er sammenlignbare med Oslo Havn.

Tildelingskriterier

    Beskrivelse

    C1 - Technical and Functional Solution (Quality)

    Beskrivelse

    C2 - Price

    Beskrivelse

    Award criteria related to climate and environmental performance may be replaced by climate and environmental requirements in the requirement specification when this provides a clearly better climate or environmental effect, cf. FOR § 7-9 (4). This procurement concerns the delivery of digital survey technology for condition assessment of quay structures. The procurement replaces a diver-based practice characterised by fossil-fuelled vessel use, low measurement precision and repeated inspections, and documentation gaps that contribute to suboptimal maintenance planning and unnecessary material consumption. To ensure that these effects materialise in practice, the Purchaser has chosen to translate the environmental ambitions into binding requirements rather than evaluative criteria. The competition includes a qualification requirement requiring documented environmental management measures, ensuring that only suppliers with established and implemented systems for systematic environmental performance can participate. The requirement specification further includes minimum requirements (“Shall”-requirements) that directly regulate the activities with the highest environmental footprint in this contract. Suppliers must apply low-emission operational practices in mobilization and fieldwork, substantiate and document the emission profile of vessels and equipment used, and implement measures that prevent pollution and ensure proper waste handling. These requirements regulate the concrete operational choices that determine emissions and environmental risk in this contract. They apply equally to all suppliers and are enforceable throughout delivery, ensuring direct impact on the environmental footprint of the fieldwork. In this market equipment is largely standardized, leaving limited scope for meaningful differentiation through a 30 % award criterion. A weighted evaluation would rely on declared intentions rather than verifiable practice. Binding operational requirements will therefore provide a more reliable and measurable environmental effect than award weighting. Based on this assessment, the Purchaser will apply the exemption in FOR § 7-9 (4). The Purchaser is therefore exempt from the obligation to weigh environment at 30 %, or to prioritise environment among the three highest-ranked award criteria.

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner