Cobrief Logo
Brief

Persontransporttjenester

Oslo Kommune Bymiljøetaten trenger inntauingstjenester for kjøretøy, containere og annet plassert på offentlig grunn i Oslo, med en rammeavtale over 2 år, med opsjon på ytterligere 1+1 år, og en estimert totalverdi på 24 millioner kroner. Tjenestene omfatter døgnkontinuerlig inntauing, oppstilling av kjøretøy og containere i inntauingsanlegget, samt rydding av anlegget. Anskaffelsen er delt inn i to delkontrakter, med mulighet for å splitte delkontrakt 1 til to separate kontrakter. Redgo Norway AS har kontrakten i dag. Tildelingskriteriene er tilbudt evalueringspris (70%), responstid og beskrivelse av utstyr (15%), samt oppdragsforståelse, tilbudt kompetanse og egnethet (15%). Leverandøren må ha minimum tre års erfaring fra bilbergingsoppdrag av betydelig størrelse, dokumentert med en kort beskrivelse av de viktigste leveransene de siste tre årene, inkludert verdi, tidspunkt, oppdragsgiver og innhold, samt en beskrivelse av gjennomsnittlig årlig arbeidsstyrke og antall medarbeidere i ledelsen de siste tre årene.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Om anbudet

    FORMÅL OG OMFANG Oppdragsgiver skal inngå rammeavtale med delkontrakter for inntauing av kjøretøy, containere og annet plassert på offentlig grunn i Oslo. Dette innebærer personbiler/kombibiler, varebiler, buss/lastebiler, bobil, varehenger/campingvogn og containere. Noe inntauing fra privat grunn kan også forekomme. Inntauingen vil foregå på døgnkontinuerlig basis etter bestilling fra Oppdragsgiver eller annen bemyndiget instans.      Rammeavtalen vil ha en varighet på 2 år, med opsjon på ytterligere 1+1 år, og skal også dekke oppstilling av kjøretøy, containere og annet i inntauingsanlegget, samt rydding av anlegget.       Formålet med anskaffelsen er å bidra til økt sikkerhet, fremkommelighet og tilgjengelighet i Oslotrafikken. Sammen med valgte leverandør vil Oppdragsgiver forbedre kvaliteten på Oslo kommunes tjenesteproduksjon, samt ivareta og utvikle kommunens serviceprofil.     Anskaffelsen er delt opp i to delkontrakter. Oppdragsgiver forbeholder seg retten til å splitte opp delkontrakt 1 til to separate kontrakter med to leverandører.   Oppdragsgiver gjør oppmerksom på at estimert total verdi på 24.000.000 kroner er basert på tidligere forbruk og fremtidig forventet forbruk. Estimatet er kun retningsgivende og innebærer ingen forpliktelse for Oppdragsgiver.

    Kontakt navn
    Even Beylegaard
    Kontakt telefon
    +47 21802180
    Adresse
    Karvesvingen 3, 0579 OSLO

Kvalifikasjonskrav

    Leverandøren skal være et lovlig etablert foretak

    Leverandøren skal ha økonomisk og finansiell kapasitet til å kunne oppfylle kontrakten.

    Leverandøren skal ha minimum tre års erfaring fra bilbergingsoppdrag av en betydelig størrelse. Med betydelig størrelse, menes oppdrag som sannsynliggjør at leverandøren kan oppfylle kontraktskravene i denne anskaffelsen.

    Leverandøren skal kapasitet til å gjennomføre kontrakten.

Tildelingskriterier

    Beskrivelse

    Tilbudt evalueringspris

    Beskrivelse

    Responstid og beskrivelse av utstyr

    Beskrivelse

    Oppdragsforståelse, tilbudt kompetanse og egnethet

    Beskrivelse

    Merk at fra 1.1.24 stiller forskriften skjerpende krav til å ivareta klima- og miljøhensyn i anskaffelsen. Forskriftsendringen innebærer at oppdragsgivere som hovedregel “skal” vekte klima- og miljøhensyn med minst tretti prosent, jf. 2 ledd. Bestemmelsen har et «følg eller forklar»-prinsipp. Dette innebærer at oppdragsgiver enten må følge hovedregel om 30% vekting av miljø eller forklare hvorfor hovedregelen ikke følges. I 4 og 5 ledd er det oppstilt to unntak fra hovedregel om vekting av miljø på 30% som tildelingskriterium. Unntaket fra hovedregelen om tretti prosent vekting må begrunnes i anskaffelsesdokumentene: 4. ledd: Tildelingskriteriet miljø kan erstatte med klima- og miljøkrav i kravspesifikasjonen dersom dette gir en bedre klima og miljøgevinst. 5. ledd: Oppdragsgiver skal ikke evaluere på miljø for anskaffelser som etter sin art har et “uvesentlig klimaavtrykk og miljøbelastning”. I denne anskaffelsen vil det stilles krav til miljø som klart gir en bedre effekt enn å evaluere på miljø og klima. Det er stilt krav om at møter og oppdrag som gjennomføres med lettere kjøretøy skal gjennomføres med elektriske biler. Kravene som stilles videre er Euroklasse 6/VI og biodrivstoff for tyngre kjøretøy. Innenfor segmentet av biler som inngår i tjenesten resulterer Euroklasse 6/VI og krav om biodrivstoff til bedre klima- og miljøeffekt enn en evaluering kunne gjort. Dette fordi det kun finnes én elektrisk bil i noen av kategoriene, og leveringstid på nye biler er lengre enn halve kontraktsperioden. Dette har blitt klart gjennom markedsundersøkelser. Dermed vil kravene klart gi en bedre klima- og miljøeffekt enn å gjennomføre evaluering, jf. Anskaffelsesforskriften § 7-9 fjerde ledd.

Se hele utlysningen

Tittel
89-BYM-2025 Rammeavtale for inntauingstjenester
Lokasjon
Estimert verdi
24 000 000,00 kr
Varighet
24 måneder

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner