Utgått

Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.

Brief

Oslo Kommune Bymiljøetaten trenger tjenester for inntauing av feilparkerte kjøretøy, containere og annet plassert på offentlig grunn i Oslo, med en rammeavtale over 3+1 år og en maksimal totalverdi på 24 millioner kroner. Avtalen omfatter døgnkontinuerlig inntauing av ulike kjøretøytyper, inkludert personbiler, varebiler, busser, lastebiler, og el-sykler, samt oppstilling og rydding av inntauingsanlegget. Formålet er å forbedre sikkerhet, fremkommelighet og tilgjengelighet i Oslotrafikken. Tildelingskriteriene vektlegger kostnad (70%), responstid og utstyr (15%), samt oppdragsforståelse og kompetanse (15%). Det stilles krav til nullutslippskjøretøy for lettere kjøretøy og Euroklasse 6/VI for tyngre kjøretøy, som gir en bedre klima- og miljøeffekt enn evaluering.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Om anbudet

    Avtalen omfatter rammeavtale for inntauing av kjøretøy, containere og annet plassert på offentlig grunn i Oslo. Dette innebærer personbiler/kombibiler, varebiler, buss/lastebiler, varehenger/campingvogn, containere, MC/MO, El-sparkesykler (ELS) og El-sykler. Noe inntauing fra privat grunn kan også forekomme. Inntauingen vil foregå på døgnkontinuerlig basis etter bestilling fra Oppdragsgiver eller annen bemyndiget instans. I forbindelse med vårrengjøring og vinterdrift/snørydding, vil det også være aktuelt med flytting av biler på gategrunn. Rammeavtalen vil ha en varighet på 3 år, med opsjon på ytterligere ett år, og skal også dekke oppstilling av kjøretøy, containere og annet i inntauingsanlegget, samt rydding av anlegget. Formålet med anskaffelsen er å bidra til økt sikkerhet, fremkommelighet og tilgjengelighet i Oslotrafikken. Sammen med valgte leverandør vil Oppdragsgiver forbedre kvaliteten på Oslo kommunes tjenesteproduksjon, samt ivareta og utvikle kommunens serviceprofil.

    Kontakt navn
    Even Beylegaard
    Kontakt telefon
    +47 21802180
    Adresse
    Karvesvingen 3, 0579 OSLO

Tildelingskriterier

    Beskrivelse

    Beskrivelse av tilbudt utstyr/verktøy, og rutiner som påvirker responstid ved bruk av dette.

    Beskrivelse

    Beskrivelse av hvordan kontrakten tenkes gjennomført

    Beskrivelse

    Det stilles krav til nullutslippsgjennomførelse av alle deler av kontrakten som innbefatter lettere kjøretøy, og som ikke er omfattet av unntakene. Merk at fra 1.1.24 stiller forskriften skjerpende krav til å ivareta klima- og miljøhensyn i anskaffelsen. Forskriftsendringen innebærer at oppdragsgivere som hovedregel “skal” vekte klima- og miljøhensyn med minst tretti prosent, jf. 2 ledd. Bestemmelsen har et «følg eller forklar»-prinsipp. Dette innebærer at oppdragsgiver enten må følge hovedregel om 30% vekting av miljø eller forklare hvorfor hovedregelen ikke følges. I 4 og 5 ledd er det oppstilt to unntak fra hovedregel om vekting av miljø på 30% som tildelingskriterium. Unntaket fra hovedregelen om tretti prosent vekting må begrunnes i anskaffelsesdokumentene: 4. ledd: Tildelingskriteriet miljø kan erstatte med klima- og miljøkrav i kravspesifikasjonen dersom dette gir en bedre klima og miljøgevinst. 5. ledd: Oppdragsgiver skal ikke evaluere på miljø for anskaffelser som etter sin art har et “uvesentlig klimaavtrykk og miljøbelastning”. I denne anskaffelsen vil det stilles krav til miljø som klart gir en bedre effekt enn å evaluere på miljø og klima. Kravene som stilles er utslippsfrie kjøretøy for vare- og personbiler, samt Euroklasse 6/VI for tyngre kjøretøy. Innenfor segmentet av biler som inngår i tjenesten resulterer Euroklasse 6/VI i bedre klima- og miljøeffekt enn en evaluering kunne gjort. Dette har blitt klart gjennom markedsundersøkelser. Dette, sammen med krav til utslippsfri leveranse knyttet til vare- og personbiler, vil gi en klart bedre klima- og miljøeffekt ettersom det langt på vei overoppfyller bransjestandarden, jf. Anskaffelsesforskriften § 7-9 fjerde ledd.

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner