Anbudsoversikt for Anskaffelse av arkitekttjenester til seks stasjoner langs nye Fornebubanen

Utgått

Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.

Brief

Arkitekttjenester

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Om anbudet

Se hele utlysningen

Tittel
Anskaffelse av arkitekttjenester til seks stasjoner langs nye Fornebubanen
Tildelingskriterium 1

Følgende kriterier i uprioritert rekkefølge, vil bli vektlagt ved evaluering av konkurranseforslagene: • Arkitektonisk utforming av stasjonen • Hvordan tas det hensyn til omkringliggende forhold • Opplevd trygghet for reisende • Gjennomførbarhet opp i mot relevante krav til SHA. • Universell utforming • Belysningskonsept • Informasjon • Forslagets ivaretagelse av Ruters designprogram/designkiltprogram • Lesbarheten til stasjonen • Kostnad med den arkitektoniske løsningen, herunder blant annet materialvalg • Miljø
Tildelingskriterium 2

Følgende kriterier i uprioritert rekkefølge, vil bli vektlagt ved evaluering av konkurranseforslagene: • Arkitektonisk utforming av stasjonen • Hvordan tas det hensyn til omkringliggende forhold • Opplevd trygghet for reisende • Gjennomførbarhet opp i mot relevante krav til SHA. • Universell utforming • Belysningskonsept • Informasjon • Forslagets ivaretagelse av Ruters designprogram/designkiltprogram • Lesbarheten til stasjonen • Kostnad med den arkitektoniske løsningen, herunder blant annet materialvalg • Miljø
Tildelingskriterium 3

Følgende kriterier i uprioritert rekkefølge, vil bli vektlagt ved evaluering av konkurranseforslagene: • Arkitektonisk utforming av stasjonen • Hvordan tas det hensyn til omkringliggende forhold • Opplevd trygghet for reisende • Gjennomførbarhet opp i mot relevante krav til SHA. • Universell utforming • Belysningskonsept • Informasjon • Forslagets ivaretagelse av Ruters designprogram/designkiltprogram • Lesbarheten til stasjonen • Kostnad med den arkitektoniske løsningen, herunder blant annet materialvalg • Miljø
Kvalifikasjonskrav 1

Krav: Leverandøren skal ha ordnede forhold med hensyn til skatte- og merverdiavgiftsinnbetaling. Dokumentasjonskrav: Attest for skatt og merverdiavgift som ikke er eldre enn 6 måneder gammel. Attesten bestilles og hentes ut i Altinn. Hvis dette ikke er mulig kan den bestilles hos skatteoppkrever eller Skatteetaten Utenlandske leverandører skal fremlegge attest fra tilsvarende myndigheter som de norske. Krav: Leverandøren skal være et lovlig etablert foretak Dokumentasjonskrav: Norske selskaper: Firmaattest Utenlandske selskaper: Godtgjørelse på at selskapet er registrert i bransjeregister eller foretaksregister som foreskrevet i lovgivningen i det land hvor leverandøren er etablert. Krav: Leverandøren skal ha økonomisk kapasitet til å gjennomføre oppdraget/kontrakten. Oppdragsgiver vil under dette punktet vurdere omsetning, årsresultat samt nøkkeltall i balansen. Dokumentasjonskrav: Foretakets siste årsregnskap inklusive noter, styrets årsberetninger og revisjonsberetninger, samt nyere opplysninger som har relevans for foretakets regnskapstall. Oppdragsgiver vil selv innhente en kredittvurdering fra Experian. Deltaker som vil støtte seg på andre foretak for å oppfylle kravet til økonomisk gjennomføringsevne, må vedlegge en solidaransvarserklæring eller lignende rettslig bindende bekreftelse fra det andre foretaket om at de hefter solidarisk for eventuelt ansvar under kontrakten. Det andre foretaket må da også levere ovennevnte dokumentasjon innenfor kvalifikasjonskravet «Økonomisk og finansiell kapasitet». Krav: Leverandøren skal ha et kvalitetssikringssystem/ styringssystem Dokumentasjonskrav: Dokumentasjon på leverandørens kvalitetssikringssystem/ styringssystem. Dersom leverandøren er sertifisert, er det tilstrekkelig å vedlegge kopi av attest utstedt av uavhengige organer som bekrefter at leverandøren oppfyller visse kvalitetssikringsstandarder. Krav: Det kreves erfaring med tilsvarende oppdrag eller oppdrag med relevant overføringsverdi Dokumentasjonskrav: En oversikt over leverandørens tilsvarende oppdrag som er utført i løpet av de siste 5 år oppad begrenset til 10 oppdrag. Oversikten skal angi hvem som var oppdragsgiver, navn på kontaktperson, arbeidenes art, omfang og verdi, samt tid og sted for arbeidsutførelsen. Oppdragsgiver forbeholder seg retten til å kontakte referansepersoner for de referanseprosjektene deltakerne har fremlagt. Krav: Leverandøren skal ha tilstrekkelig teknisk, personellmessig og organisatorisk kapasitet til å gjennomføre oppdraget Dokumentasjonskrav: Redegjørelse for tilgjengelig arbeidsstyrke (administrativ ledelse og andre medarbeidere), som leverandøren disponerer over til gjennomføring av kontrakten. Redegjørelse av teknisk verktøy som blant annet tilfredsstiller bruk av følgende systemer/programmer: - Autodesk Revit 2018 - Autocad Civil 3D 2018 - Solibri Model Checker - Navisworks - VDC/ICE - Åpent utvekslingsformat (IFC og land-XML) Blant leverandørene som oppfyller ovenstående kvalifikasjonskrav vil det bli valgt ut tre leverandører per stasjon som best oppfyller nedenstående to utvelgelseskriterier: - Oppgaveforståelse - Tilbudte arkitekters utdanning og relevante erfaring

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner