Cobrief Logo

Tildelt

Konkurransen er avsluttet og vinner har blitt valgt.

Brief

Programvare - IT-drift

Indigo Ikt Iks har inngått avtale med Sikri AS for digitalt system for GDPR og informasjonssikkerhet til å levere en felles løsning for etterlevelse av GDPR. Anbudets vekting var Kvalitet på tilbudt løsning: 40%, Kvalitet på etablering av tjenesten: 20%, Kvalitet på tilbudt drift og vedlikehold: 20%, Pris: 20%.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Resultat

Vinner
Sikri AS
Andre tilbydere
  • Visma Draftit AS
Kontraktsverdi
2 800 000 kr

Om anbudet

    Oppdragsgiver har behov for en digital løsning for ivaretakelse av en del plikter etter GDPR. Løsningen skal sørge for at de deltakende kommunene effektiviserer sitt etterlevelsesarbeid og jobber etter en felles metodikk, i et felles system. Målsettingen med å anskaffe et felles GDPR-system er å tilrettelegge for et felles styringssystem hvor interessenter i kommunene, samarbeidet og Indigo IKT får gode forutsetninger for å jobbe sammen med å utvikle, forvalte og dokumentere informasjonsprosesser rasjonelt i tråd med personvernforordningen og samarbeidets digitaliseringsstrategi. Oppdragsgiver har tidligere publisert konkurranse om å anskaffe et GDPR-system. Det kunngjorte omfanget medførte at flere tilbud måtte avvises på grunn av for høy pris i forhold til budsjett og et tilbud måtte avvises da leverandøren ikke oppfylte kvalifikasjonskravene. Konkurransen ble avlyst grunnet manglende gyldige tilbud.Hovedtrekkene i prosedyrenAnskaffelsen gjennomføres i henhold til lov nr. 73 av 17. juni 2016 om offentlige anskaffelser og forskrift nr. 974 av 12. august 2016 om offentlige anskaffelser del I og III som konkurranse med forhandling. Denne prosedyren gir alle interesserte leverandører mulighet til å levere en forespørsel om å delta i konkurransen. Bare de leverandørene som er kvalifisert og deretter blir invitert av oppdragsgiver, kan inngi tilbud.Blant de kvalifiserte leverandørene vil det bli valgt ut minst 3 (tre) og maksimalt 5 (fem) leverandører som inviteres til å delta i konkurransen. Utvelgelsen vil skje ut fra en samlet vurdering av hvilke leverandører som i størst grad oppfyller kravene til tekniske og faglige kvalifikasjoner.Forhandlinger vil bli gjennomført i samsvar med reglene i FOA §§ 23-7 og 23-10. Oppdragsgiver vil benytte seg av adgangen til å redusere antall tilbud det skal forhandles om. En reduksjon kan skje i forkant av forhandlingene. Oppdragsgiver har planlagt å redusere antallet til tre, men kan også etter første forhandlingsrunde redusere ytterligere ned til to. Det skal sluttforhandles med minimum to.Leverandørene kan bli bedt om å presentere sitt tilbud og gjennomføre en demonstrasjon av tilbudt løsning før forhandlingene starter.Oppdragsgiver forbeholder seg retten til å tildele kontrakt uten å gjennomføre forhandlinger, jf. FOA § 23-7 (5).

    Kontakt navn
    Dag Thomas Nybø-Sørensen (innkjøper)
    Kontakt telefon
    55134480
    Adresse
    Løvstadvegen 7, 2312 OTTESTAD

Kvalifikasjonskrav

Se konkurransedokumentene for kvalifikasjonskrav

Tildelingskriterier

    Beskrivelse

    Under dette kriteriet vil tjenestens egnethet for å oppfylle formålet, samt tjenestens og løsningens funksjonelle og tekniske egenskaper og informasjonssikkerhet og personvern bli vurdert. Kravene til dette er beskrevet i bilag 1 kapittel 7 funksjonelle krav, kapittel 8 Personvern og informasjonssikkerhet, kapittel 9 Integrasjoner. Leverandørens dokumentasjon i Bilag 2

    Beskrivelse

    Under dette kriteriet vil de ulike tilbudte aktivitetene for å etablere tjenesten hos kunden bli vurdert. Kravene til dette er beskrevet i bilag 1 kapittel 10 Plan for etablering av tjenesten og kapittel 11 Administrative bestemmelser. Leverandørens dokumentasjon i Bilag 3 og bilag 5

    Beskrivelse

    Under dette kriteriet vil graden av oppfyllelse av krav til drift, brukerstøtte, feilretting, tjenestenivå og nye versjoner angitt i bilag 1 kapittel 12 Drift og vedlikehold bli vurdert. Leverandørens dokumentasjon i Bilag 4

    Beskrivelse

    Priser angitt i bilag 6 og prisskjemaet sammenstilles med utgangspunkt i etablering av tjenesten med påfølgende ytelser i 4 år. Anslått volum som oppgitt i prisskjemaet legges til grunn for beregningen av kostnadene. Leverandørens dokumentasjon i Bilag 6

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner