Anbudsoversikt for Anskaffelse av drift og skjøtsel av park- og friområder til område Oslo nord
Utgått
Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.
Beplanting og vedlikehold av grøntområder
Bymiljøetaten ligger organisatorisk under Byrådsavdeling for miljø og samferdsel og har blant annet ansvar for planlegging, utvikling, forvaltning og drift av parker, friområder og kommunale veier og gater. Ansvaret for miljørettet helsevern (luft, støy, vann, jord), som ikke er av medisinskfaglig art, ligger også til Oppdragsgiver. Mer informasjon om etaten er tilgjengelig på våre nettsider: http://www.bymiljoetaten.oslo.kommune.no/ Oslo kommune ved Bymiljøetaten skal anskaffe leverandør til skjøtsel og drift av parker og friområder i område Oslo nord. Området omfatter bydelene Bjerke, Grorud, Stovner og Alna. Området omfatter parker, badeplasser, turveier, større og mindre friområder, samt grønt på idrettsplasser, og parkeringsplasser.
Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!
Om anbudet
Kvalifikasjonskrav
Tildelingskriterier
Se hele utlysningen
- Oppdragsgiver
- Tittel
- Anskaffelse av drift og skjøtsel av park- og friområder til område Oslo nord
- Kontaktinformasjon
- Kontakt navn
- Linn Skjærmoen
- Kontakt telefon
- +47 21802180
- Kontakt e-post
- linn.skjarmoen@bym.oslo.kommune.no
- Adresse
- Karvesvingen 3, 0579 OSLO
- Kategori (CPV)
- Tilleggskategorier (CPV)
- 39113500 Krakker
- 39113600 Benker
- 43325000 Utstyr til parker og lekeplasser
- 44613700 Avfallscontainere
- 45112711 Utformning av parker
- 45210000 Byggearbeid
- 45212140 Rekreasjonsanlegg
- 77300000 Hagebrukstjenester
- 77310000 Beplanting og vedlikehold av grøntområder
- 77311000 Vedlikehold av utsmykkede hager og parkanlegg
- 77312000 Fjerning av ugress
- 77312100 Ugressbekjempelse
- 77314000 Vedlikehold av arealer
- 77314100 Anlegging av gressplener
- 77315000 Såing
- 77320000 Vedlikehold av idrettsplasser
- 77330000 Blomsterdekorasjon
- 77340000 Beskjæring av trær og klipping av hekker
- 77341000 Beskjæring av trær
- 77342000 Klipping av hekker
- 90511000 Innsamling av avfall
- 90610000 Renholds- og feiingstjenester for gater
- 90620000 Snørydding og brøyting
- 90670000 Desinfisering og skadedyrbekjempelse i by- og landområder
- 90680000 Rengjøring av strender
- Beskrivelse
- Bymiljøetaten ligger organisatorisk under Byrådsavdeling for miljø og samferdsel og har blant annet ansvar for planlegging, utvikling, forvaltning og drift av parker, friområder og kommunale veier og gater. Ansvaret for miljørettet helsevern (luft, støy, vann, jord), som ikke er av medisinskfaglig art, ligger også til Oppdragsgiver. Mer informasjon om etaten er tilgjengelig på våre nettsider: http://www.bymiljoetaten.oslo.kommune.no/ Oslo kommune ved Bymiljøetaten skal anskaffe leverandør til skjøtsel og drift av parker og friområder i område Oslo nord. Området omfatter bydelene Bjerke, Grorud, Stovner og Alna. Området omfatter parker, badeplasser, turveier, større og mindre friområder, samt grønt på idrettsplasser, og parkeringsplasser.
- Kvalifikasjonskrav 1
- Kvalifikasjonskrav 2
- Kvalifikasjonskrav 3
Krav: Leverandøren skal være et lovlig etablert foretak Dokumentasjonskrav: Norske selskaper: Firmaattest Utenlandske selskaper: Godtgjørelse på at selskapet er registrert i bransjeregister eller foretaksregister som foreskrevet i lovgivningen i det land hvor leverandøren er etablert. Se konkurransegrunnlaget
Krav: Leverandøren skal ha økonomisk kapasitet til å gjennomføre oppdraget/kontrakten. Leverandøren skal være kredittverdig Dokumentasjonskrav: Foretakets årsregnskap for 2018, 2017 og 2016 inklusive noter, styrets årsberetning og revisjonsberetning, samt nyere opplysninger som har relevans for foretakets regnskapstall Kredittvurdering/rating, ikke eldre enn 6 måneder, og som baserer seg på siste kjente regnskapstall. Oppdragsgiver forbeholder seg retten til å selv innhente egne kredittvurderinger. Dersom leverandøren har saklig grunn (f. eks nystartet bedrift) til ikke å fremlegge den dokumentasjonen oppdragsgiver har krevd kan han dokumentere sin økonomiske og finansielle kapasitet med ethvert annet dokument som oppdragsgiver anser egnet. Se konkurransegrunnlaget
Krav: Leverandøren skal ha tilstrekkelig teknisk, personellmessig og organisatorisk kapasitet til å gjennomføre oppdrag av tilsvarende omfang som denne anskaffelsen gjelder. Dette betyr blant annet at leverandøren må ha: Minimum to trepleiere med ETW eller ISA diplom eller tilsvarende. Person(er) med kompetanse innen biologisk mangfold Minst tre personer med fagbrev som anleggsgartnere, utdannelse som gartner/produksjonsgartner, landskapsingeniør eller tilsvarende grøntfaglig kompetanse. Leverandøren skal ha et kvalitetssikringssystem som er egnet for kontraktarbeidet Leverandøren skal ha iverksatt miljøledelsestiltak som sikrer at leverandøren har metoder for å arbeide aktivt og systematisk med å redusere negativ miljøpåvirkning fra virksomhet knyttet til utførelsen av denne kontrakten. Det kreves at leverandøren (som firma) skal ha god erfaring med tilsvarende grøntfaglige oppdrag. Dokumentasjonskrav: Oversikt over leverandørens totale bemanning fordelt på relevante fag, herunder relevant erfaring med biologisk mangfold Hvilke deler av kontrakten som forventes overdratt til underleverandører CV på to trepleiere CV på tre anleggsgartnere eller tilsvarende Oversikt over de redskaper, maskiner og teknisk utstyr som leverandøren råder over til å utføre kontrakten En beskrivelse av leverandørens kvalitetssikringstiltak. Dersom leverandøren har attester utsted av uavhengige organer som dokumentasjon for at leverandøren oppfyller visse kvalitetssikringsstandarder er det tilstrekkelig å levere kopi av attest/sertifikat utstedt av uavhengige organer som bekrefter at leverandøren oppfyller visse kvalitetssikringsstandarder. En beskrivelse av leverandørens miljøledelsestiltak. Dersom leverandøren har attester fra uavhengige organer som dokumenterer miljøledelsestiltakene, kan disse fremlegges som dokumentasjon. En oversikt over leverandørens tre til fem tilsvarende oppdrag som er utført i løpet av de siste 5 år. Oversikten skal angi oppdragsgiver, arbeidenes art, omfang og verdi samt tid og sted for arbeidsutførelsen. Se konkurransegrunnlaget
Se aktive konkurranser som ligner
Tidslinje
Kunngjøring av konkurranse
10. mai 2019, 10:00
Frist for å melde interesse
24. juni 2019, 10:00
Åpningsdato
24. juni 2019, 10:00
Frist for innlevering
24. juni 2019, 10:00
Startdato for avtale
1. jan. 2020, 00:00
Vedståelsesfrist
1. jan. 2020, 11:00
Sluttdato for avtale
31. des. 2021, 00:00