Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.
Brief
AW101-612 SAR Queen kan operere ned til -40°C med drivstoff som er tilsatt FSII (Fuel System Icing Inhibitor). Dette drivstoffet er i dag i hovedsak kun tilgjengelig på militære flystasjoner og SAR basene til helikoptrene. Kommersiell JET A-1 drivstoff som er tilgjengelig på norske flyplasser og helikopterlandingsplasser er drivstoff uten tilsatt FSII. Sar Queen kan, men dagens begrensinger, ikke operere med dette drivstoffet ved en ute-temperatur under -10°C uten tilsetning av FSII. For å kunne gjennomføre oppdrag vil det være helt nødvendig å kunne etterfylle JET A-1 drivstoff, på tilgjengelige flyplasser og landingsplasser i ansvarsområdet, også i den kalde årstiden. Oppdragsgiver ønsker å etablere en avtale for leveranse av drivstoff, som kan brukes for SAR Queen operasjoner ved temperaturer under -10°C, for hver base med tilhørende lokasjoner.
Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!
AW101-612 SAR Queen kan operere ned til -40°C med drivstoff som er tilsatt FSII (Fuel System Icing Inhibitor). Dette drivstoffet er i dag i hovedsak kun tilgjengelig på militære flystasjoner og SAR basene til helikoptrene. Kommersiell JET A-1 drivstoff som er tilgjengelig på norske flyplasser og helikopterlandingsplasser er drivstoff uten tilsatt FSII. Sar Queen kan, men dagens begrensinger, ikke operere med dette drivstoffet ved en ute-temperatur under -10°C uten tilsetning av FSII. For å kunne gjennomføre oppdrag vil det være helt nødvendig å kunne etterfylle JET A-1 drivstoff, på tilgjengelige flyplasser og landingsplasser i ansvarsområdet, også i den kalde årstiden. Oppdragsgiver ønsker å etablere en avtale for leveranse av drivstoff, som kan brukes for SAR Queen operasjoner ved temperaturer under -10°C, for hver base med tilhørende lokasjoner.