Anbudsoversikt for Anskaffelse av eksternt henvendelsessystem til Arkivverket
Tildelt
Konkurransen er avsluttet og vinner har blitt valgt.
Brief
IT-konsulent og rådgivning
Arkivverket skal anskaffe et nytt henvendelsessystem. Systemet skal i første omgang håndtere henvendelser fra brukere av arkivverkets tjenester innenfor nærmere bestemte funksjonsområder. Arkivverket ønsker et standardsystem som kan løse de aller fleste av våre behov som er beskrevet i kravspesifikasjonen. I så stor grad som mulig ønsker vi en standardløsning som dekker de beskrevne behovene, men i enkelte tilfeller vil det kreves tilpasninger av systemet. Arkivverket er inne i en digitaliseringsreise hvor vi blant annet satser på å få på plass ett Digitalarkiv for alle arkiver på tvers av hele arkivsektoren i Norge. Dette vil bety at vi i tillegg til våre tradisjonelle brukergrupper i tillegg vil få en sterk økning av en brukergruppe bestående av arkivsektoren i Norge. Systemet må klare balansen mellom å være lite nok til å håndtere våre behov i 2020, men fleksibelt nok til å håndtere også fremtidige, endrede behov: modulbasert og skalerbart.
Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!