Søkeresultater for Anbudssøk

  1. Anbudssøk
    48311000 Programvare for dokumentadministrasjon

Viser 1-25 av 564 resultater

  1. Norsk Nukleær Dekommisjonering

    Saksbehandling og dokumenthåndteringssystem

    Norsk Nukleær Dekommisjonering trenger et saksbehandlings- og dokumenthåndteringssystem med en maksimal totalverdi på 21 millioner kroner. Løsningen skal være en hyllevareløsning installert i tre sikkerhetsklasser (Ugradert, Begrenset og Konfidensiell), hvor Ugradert plattform skal være en komplett skyløsning, og Begrenset og Konfidensiell skal installeres på kundens plattform. Anskaffelsen omfatter programvare for digital dokumentproduksjon, saksbehandling og forvaltning, drift- og forvaltningstjenester (inkludert konsulenttjenester for programvareforvaltning og rådgivning), implementeringsprosjekt med opplæring og import av historisk database, samt konsulenttjenester for videreutvikling av konfigurering, integrasjoner og automatisering.

    Konkurranse21. aug. 2025
    26. sep. 2025(28 dager)
    21 000 000 kr
  2. Nordland Fylkeskommune

    Anskaffelse av Stoffkartotek til Nordland fylkeskommune

    Nordland Fylkeskommune trenger et webbasert stoffkartotek for håndtering av kjemikalier og eksponeringsdata, med en maksimal totalverdi på 2 millioner kroner. Løsningen skal bidra til etterlevelse av lover og forskrifter, inkludert krav om oppdatert stoffkartotek før farlige kjemikalier tas i bruk, og skal inneholde sikkerhetsdatablader og annen relevant informasjon. Det skal være lett tilgjengelig for ansatte, brukes i opplæring og risikovurdering, og holdes løpende oppdatert. Ved risiko for helseskade skal det føres eksponeringsregister. Løsningen skal være brukervennlig, støtte universell utforming, håndtere personopplysninger og oppfylle krav til informasjonssikkerhet, inkludert logging, tilgangsstyring og etterlevelse av GDPR. Kontrakt skal inngås etter Statens standardavtale for IT-anskaffelser - SSA-L.

    Konkurranse21. aug. 2025
    22. sep. 2025(24 dager)
    2 000 000 kr
  3. Ryfylke It-samarbeid Kommunalt Oppgavefellesskap

    Forvaltningsløsning for veg og park, 2.gangs utlysning

    Ryfylke It-samarbeid Kommunalt Oppgavefellesskap trenger en forvaltningsløsning for veg og park i Rogaland. Løsningen skal gi grunnlag for å klargjøre hvilke tiltak som bør gjennomføres og når, beregne behov for bevilgninger, restlevetid og nedbrytning av vegelementer, samt prioritere tiltak innenfor gitte økonomiske rammer. Systemet må levere overordnet og aggregert informasjon om objekter, prioritering og tiltaksoversikter, detaljinformasjon for planleggings- og prosjekteringsformål, og ha kartfunksjonalitet. Det skal dekke behovene for enhetene Veg, Park og friluft, og omfatter også årlig drift og vedlikehold av database, beregning av optimalt vedlikehold, oppmåling og tilstandsregistrering av kommunale veier (asfalt og grus) og G/S-veier, registrering av parkanlegg, parkmodul, feilmeldingsportal for publikum, registrering av oppgaver for driftspersonell, og gravemelding/arbeidsvarslingsportal.

    Konkurranse15. aug. 2025
    22. aug. 2025(Utgått)
  4. Ikt Nordhordland Kommunalt Oppgåvefellesskap

    FDV system - Løysing for forvaltning, drift og vedlikehold av eiendom

    Ikt Nordhordland Kommunalt Oppgåvefellesskap har inngått en avtale med Fdvhuset AS for levering av et nytt FDV-system for forvaltning, drift og vedlikehold av kommunale bygg i kommunene Alver, Aurland, Austrheim, Austevoll, Fedje, Gulen, Masfjorden, Modalen, Osterøy, Samnanger, Sveio, Tysnes og Vaksdal. Systemet skal integreres med eksisterende og fremtidige løsninger, og støtte nasjonale fellesfunksjoner og komponenter. Avtalen har en varighet på 8 år og en total verdi på 9 800 000 kroner. Det var krav om brukervennlighet, oppgaveforståelse, og integrasjon med andre systemer, og fem leverandører deltok i konkurransen.

    Resultat11. juli 2025
  5. Narvik Kommune

    Saks- og arkivsystem

    Narvik kommune trenger et brukervennlig, moderne og intuitivt sak/arkivsystem som skal dekke dagens behov for arkivering og legge til rette for fremtidens utvikling på arkivsektoren. Avtalen har en maksimal totalverdi på 15 millioner kroner og skal leveres som en skybasert eller nettbasert løsning uten behov for fysisk infrastruktur. Tjenesten skal benyttes av Narvik kommune og flere tilknyttede virksomheter i Nordland. Tildelingskriteriene vektlegger pris med 40% og implementering og kvalitet på tilbudt løsning med 60%. Leverandøren må dokumentere erfaring med minst én skybasert leveranse av sak/arkiv-systemer for kommunale oppdragsgivere de siste tre år.

    Konkurranse1. juli 2025
    15. aug. 2025(Utgått)
    15 000 000 kr
  6. Bærum Kommune

    Markedsdialog for fagsystem for spesialpedagogisk tjeneste barnehage

    Bærum Kommune planlegger anskaffelsen av en IT-løsning for spesialpedagogisk tjeneste barnehage (SPTB) og inviterer leverandører til én til én dialogmøter for å diskutere tilgjengelige løsninger og deres muligheter. Leverandører oppfordres til å utarbeide en presentasjon som grunnlag for dialogen, og innspill fra møtene vil kunne bli brukt i utarbeidelsen av konkurransegrunnlaget. Møtene vil finne sted i Kommunegården i Sandvika, og påmelding skjer via Mercell.

    Planlegging18. juni 2025
    15. sep. 2025(17 dager)
    2 100 000 kr
  7. Oslo Kommune, Byrådsavdeling For Utdanning

    Tjeneste for opptak og plassadministrasjon i barnehager for Oslo kommune

    Oslo Kommune, Byrådsavdeling For Utdanning, har inngått en avtale med Visma Flyt AS for levering av en tjeneste for opptak, plassadministrasjon og kommunikasjon i barnehager i Oslo. Avtalen har en varighet på 3 år og en total verdi på 40 millioner kroner. Tjenesten omfatter datatjenester som rådgivning, programvareutvikling, internett og systemstøtte, og det ble lagt vekt på kvalitet, etablering og opplæring, samt tjenestenivå i vurderingen av tilbudene. Det var ingen krav til miljøhensyn på grunn av anskaffelsens uvesentlige klimaavtrykk. Fire leverandører deltok i konkurransen.

    Resultat11. juni 202570 000 000 kr
  8. Vestland Fylkeskommune

    FDV-dokumentsystem

    Vestland Fylkeskommune trenger et dedikert innsamlingsprogram for FDV-dokumentasjon, som også skal fungere som en database for all FDV-dokumentasjon. Systemet skal kunne brukes for både nybygg, ombyggings- og vedlikeholdsprosjekter, uansett størrelse, og ha et enkelt brukergrensesnitt. Anskaffelsen gjelder tjenester innen datatjenester, rådgivning, programvareutvikling, internett og systemstøtte, med en maksimal totalverdi på 2 millioner kroner. Tildelingskriteriene og kvalifikasjonskravene finner du i konkurransegrunnlaget.

    Konkurranse3. juni 2025
    30. juni 2025(Utgått)
    2 000 000 kr
  9. Direktoratet For Samfunnssikkerhet Og Beredskap (dsb)

    Systemstøtteverktøy for konkurransegjennomføring og kontraktsadministrasjon - KGV/KAV

    Direktoratet For Samfunnssikkerhet Og Beredskap (DSB) planlegger anskaffelsen av systemstøtteverktøy for konkurransegjennomføring og kontraktsadministrasjon (KGV/KAV). Formålet med denne markedsundersøkelsen er å innhente informasjon om tilgjengelige løsninger i markedet som kan dekke DSBs behov. Leverandører oppfordres til å dele sin produktkunnskap for å bidra med relevant informasjon om KGV/KAV-løsninger.

    Planlegging2. juni 2025
    1. okt. 2025(33 dager)
  10. Nedre Romerike Vann- Og Avløpsselskap Iks

    Anskaffelse FDV system

    Nedre Romerike Vann- og Avløpsselskap IKS (NRVA) har inngått en avtale med Dalux Norway AS for levering av et system for tilstandsbasert vedlikehold (TBV) av NRVA's infrastruktur og eiendommer. Systemet skal overvåke og analysere tilstanden til tekniske anlegg, utstyr, maskiner, bygninger og annen eiendom for å optimalisere vedlikeholdsplaner og redusere driftskostnader. Avtalen har en maksimal verdi på 4 600 000 kroner. Det var krav om dokumentasjon av funksjonalitet, personvern, informasjonssikkerhet, brukeropplevelse, samt en plan for implementering og driftsstøtte. Tre leverandører deltok i konkurransen.

    Resultat2. juni 20254 600 000 kr
  11. Vestland Fylkeskommune

    Stoffkartotek til Vestland fylkeskommune

    Vestland Fylkeskommune trenger et stoffkartotek med tilgang til produktdatablader, substitusjonsmuligheter og risikovurderinger, som en tjeneste med en maksimal totalverdi på 3 millioner kroner. Tjenesten skal leveres i Vestland og omfatter datatjenester som rådgivning, programvareutvikling, internett og systemstøtte. Tildelingskriteriene er pris og kvalitet, hver med en vekt på 50%. Kvalifikasjonskravene inkluderer dokumentasjon fra Brønnøysundregistrene for norske selskaper, og tilsvarende registreringsdokumentasjon for utenlandske selskaper.

    Konkurranse29. mai 2025
    1. juli 2025(Utgått)
    3 000 000 kr
  12. Fredrikstad Kommune

    Anskaffelse av barnevernssystem - prekvalifisering

    Fredrikstad Kommune trenger et skybasert fagsystem for barnevern som skal støtte en helelektronisk arbeidsprosess i kommunene Fredrikstad, Hvaler, Skiptvedt, Marker og Aremark, med en maksimal totalverdi på 14 millioner kroner over 7 år. Systemet skal ha et intuitivt og fleksibelt design som er brukervennlig og webbasert, og tilfredsstille kravene til universell utforming for nettsider. Det skal effektivisere arbeidsprosessene gjennom automatiserte administrative funksjoner og støtte intern rapportering og styring, i tråd med barnevernsloven og forvaltningsloven. Tildelingskriteriene finner du i konkurransegrunnlaget, og det er ingen spesifikke kvalifikasjonskrav utover registrering i et foretaksregister eller handelsregister.

    Konkurranse24. mai 2025
    18. juni 2025(Utgått)
    14 000 000 kr
  13. Oslo Kommune Bymiljøetaten

    150-BYM-2024 Prosjekthotell

    Oslo Kommune Bymiljøetaten trenger et prosjekthotell med tilhørende prosjektrom for dokument- og filhåndtering ved bygg- og anleggsprosjekter, som skal leveres som en komplett tjenesteløsning over 8 år. Prosjekthotellet vil bli brukt av ansatte i Bymiljøetaten, eksternt engasjerte og kontraktsparter, og skal håndtere prosjektmateriale som tegninger, modellfiler, referater, rapporter, endringshåndtering, avviksmeldinger, bilder m.m. Tjenesten skal dekke behovet for prosjekthotell på 30-40 av de omtrent 240 entrepriseprosjektene som gjennomføres årlig. Leveransen skal skje i Oslo, og det er ingen spesifikke kvalifikasjonskrav utover de generelle kravene til lovlig etablering.

    Konkurranse23. mai 2025
    25. juni 2025(Utgått)
  14. Direktoratet For Samfunnssikkerhet Og Beredskap (dsb)

    RFI - Systemstøtteverktøy for konkurransegjennomføring og kontraktsadministrasjon

    Direktoratet For Samfunnssikkerhet Og Beredskap (DSB) planlegger anskaffelsen av et nytt systemstøtteverktøy for konkurransegjennomføring og kontraktsadministrasjon. Leverandører oppfordres til å gi innspill til denne anskaffelsen ved å sende besvarelser og spørsmål til liv.riseth@dsb.no, som en del av forarbeidet med å utarbeide en kravspesifikasjon.

    Planlegging22. mai 2025
    15. sep. 2025(17 dager)
  15. Landbruksdirektoratet

    Styreportal til Omsetningsrådet

    Landbruksdirektoratet trenger en ny og sikker delingsplattform for møtedokumentene til Omsetningsrådet, inkludert protokoll, vedlegg, arkiv for tidligere dokumenter og muligheten for elektronisk signatur. Tjenesten skal leveres som en kontrakt over 2 år med en maksimal totalverdi på 750 000 kroner. Styreportalen må ha datalagring i EU/EØS, støtte elektronisk signatur for mer enn 14 personer, forskjellige tilgangsnivåer, sikker innlogging med totrinnsløsning, og kunne håndtere flere styrer. Leverandøren må tilby support utenom vanlig arbeidstid. Det er ingen spesifikke kvalifikasjonskrav oppgitt.

    Konkurranse22. mai 2025
    16. juni 2025(Utgått)
    750 000 kr
  16. Norce Research AS

    Frittstående arkivkjerne

    Norce Norwegian Research Centre AS trenger et fleksibelt arkivsystem som SaaS-løsning for langtidslagring av digitale dokumenter, med grensesnitt for saksbehandling, tilgangsstyring og integrasjoner, levert og driftet av leverandøren. Systemet skal være skybasert, moderne, brukervennlig og effektivt, med integrasjon mot organisasjonens fagsystemer og samhandlingsplattformer, samt etterleve lovpålagte krav for informasjonssikkerhet. Leverandøren har ansvar for etablering, integrasjoner, migrering, drift, vedlikehold, sikkerhet, oppgradering, opplæring og brukerstøtte. Prosjektet er lokalisert i Vestland. Tildelingskriteriene er 60% kvalitet og 40% pris. Kvalifikasjonskrav inkluderer dokumentasjon av 1-3 relevante oppdrag de siste 3 årene, samt ISO 9001-sertifisering eller tilsvarende for kvalitetssikring.

    Konkurranse19. mai 2025
    11. juni 2025(Utgått)
  17. Sykehusinnkjøp Hf

    Kvalifisering: Sak/arkiv-løsning for Helse Sør-Øst

    Sykehusinnkjøp HF trenger en komplett Regional Informasjonsforvaltningsløsning for Saksbehandling og Arkivering (RISA) over 4 år, med levering til Helse Sør-Øst RHF og alle tilknyttede helseforetak, inkludert private ideelle sykehus og felleseide helseforetak i Oslo og Agder. Løsningen skal inkludere en robust arkivkjerne, brukervennlige grensesnitt, og integrasjon med nasjonale registre og fagsystemer, samt støtte automatisering for effektiv håndtering av informasjon og dokumenter. Det er viktig at løsningen overholder offentlige krav i relevante lover og forskrifter, og ivaretar beskyttelse av sensitiv informasjon. Tildelingskriteriene finner du i konkurransegrunnlaget, og det er ingen spesifikke kvalifikasjonskrav utover registrering i et foretaksregister eller handelsregister.

    Konkurranse8. mai 2025
    11. juni 2025(Utgått)
  18. Utlendingsdirektoratet

    Sak- og arkivsystem

    Utlendingsdirektoratet (UDI) trenger et nytt sak- og arkivsystem for å administrere og behandle administrative saker, med en kontraktsvarighet på 10 år. Formålet med anskaffelsen er å sikre effektiv saksbehandling i tråd med gjeldende lover og forskrifter. Tjenestene som skal leveres faller under kategorien arkivtjenester. Det er ingen spesifikke kvalifikasjonskrav utover registrering i et foretaksregister eller handelsregister i leverandørens etableringsstat. Tildelingskriteriene finner du i konkurransegrunnlaget.

    Konkurranse6. mai 2025
    16. mai 2025(Utgått)
  19. Brakar AS

    Anskaffelse av saksbehandlingssystem for skoleskyss - Kvalifikasjon

    Brakar AS trenger et nytt saksbehandlingssystem for skoleskyss i Viken, med en kontrakt over 4 år og en maksimal totalverdi på 5 millioner kroner. Systemet skal administrere søknader og bestillinger for skoleskyss for ca. 10 000 elever, inkludert 1 000 med tilrettelagt skoleskyss, og dekke Buskerud fylkeskommune samt elever i andre fylker. Leverandøren må ha kompetanse og erfaring fra tilsvarende leveranser, med minst én referanse fra offentlig sektor de siste 3 år, og tilstrekkelig organisasjon og bemanning for å gjennomføre anskaffelsen. Tildelingskriteriene vektlegger kvalitet med 65% og pris med 35%, mens miljøhensyn er vurdert som uvesentlige. Dokumentasjon på kvalitetssikrings- og miljøledelsesstandarder kan benyttes som kvalifikasjonskrav.

    Konkurranse15. apr. 2025
    14. mai 2025(Utgått)
    5 000 000 kr
  20. Direktoratet For Byggkvalitet

    Prekvalifisering til konkurranse om rammeavtale for utviklings- og vedlikeholdstjenester knyttet til Fellestjenester PLAN og BYGG

    Direktoratet for byggkvalitet (DiBK) har inngått en rammeavtale med Arkitektum AS for levering av utviklings- og vedlikeholdstjenester knyttet til Fellestjenester PLAN og BYGG, med en total verdi på 80 millioner kroner. Avtalen har en varighet på 4 år og skal leveres i Oslo og Gjøvik. Tjenestene skal understøtte DiBKs mål om å profesjonalisere utviklingsarbeidet og styrke intern kompetanse og kapasitet, med fokus på sikkerhet, personvern, Azure og Altinn 3.0. Det var krav om erfaring med tverrfaglige team og smidig utvikling. Kun én leverandør deltok i konkurransen.

    Resultat11. apr. 2025
  21. Ikt Nordhordland Kommunalt Oppgåvefellesskap

    Barnehageadminstrativt fagsystem

    Ikt Nordhordland Kommunalt Oppgåvefellesskap (IKTNH) trenger et barnehageadministrativt fagsystem for en kontrakt over 8 år, med en maksimal totalverdi på 10 millioner kroner. Systemet skal leveres til kommunene Alver, Aurland, Austrheim, Austevoll, Fedje, Gulen, Masfjorden, Modalen, Osterøy, Samnanger, Vaksdal, Sveio, Etne, Tysnes og Vindafjord. Anskaffelsen skal sikre en fremtidsrettet løsning som forenkler og effektiviserer hverdagen for brukerne, med fokus på integrasjon, automatisering og bruk av nye teknologier som kunstig intelligens. Systemet må støtte nasjonale standarder og felleskomponenter, og tilby verktøy for styring, rapportering, kvalitetssikring og forbedringsarbeid. Leverandøren skal bidra til kompetansedeling og opplæring, og sikre at løsningen er i samsvar med norske lover og forskrifter. Tildelingskriteriene finner du i konkurransegrunnlaget.

    Konkurranse4. apr. 2025
    19. mai 2025(Utgått)
    10 000 000 kr