Anbudsoversikt for Anskaffelse av inkassotjenester til domstolene i Norge
Utgått
Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.
Brief
Anskaffelsen gjelder levering av inkassotjenester til domstolene. DA inngår avtalen med leverandøren, og er avtalepart på vegne av alle domstolene. DA ønsker tilbud på levering av inkassotjenester.
Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!
Prøv Cobrief ProOm anbudet
Kvalifikasjonskrav
Tildelingskriterier
Se hele utlysningen
- Oppdragsgiver
- Tittel
- Anskaffelse av inkassotjenester til domstolene i Norge
- Kategori (CPV)
- Varighet
- 24 måneder
- Kvalifikasjonskrav 1
- Kvalifikasjonskrav 2
- Kvalifikasjonskrav 3
Krav: Leverandøren skal være et lovlig etablert foretak. Dokumentasjonskrav: Norske leverandører • Firmaattest. Utenlandske leverandører • Bekreftelse på at leverandøren er registrert i bransjeregister eller foretaksregister iht. lovgivningen i det land hvor leverandøren er etablert.
Krav: Leverandøren skal ha ordnede forhold med hensyn til betaling av skatt, arbeidsgiveravgift og merverdiavgift. Dokumentasjonskrav: Skatteattest ikke eldre enn seks måneder regnet fra tilbudsfristen. Med skatteattest menes: For norske leverandører: • Attest for skatt og merverdiavgift utstedt av skattekontoret via Altinn. For utenlandske leverandører: • Utenlandske leverandører må fremlegge tilsvarende attester fra sine land som viser at de har ordnede skatte- og avgiftsforhold. Dersom myndighetene i det aktuelle landet ikke utsteder slike attester, skal leverandøren fremlegge en erklæring som stadfester at alle skatter og avgifter er blitt betalt. Erklæringen skal være godkjent og signert av leverandørens økonomidirektør/økonomiansvarlige. Krav: Leverandøren skal ha tilstrekkelig finansiell styrke til å kunne oppfylle kontrakten. Dokumentasjonskrav: • Kredittverdig/Rating A eller tilsvarende Kredittvurderingen skal ikke være eldre enn 1 år, og skal basere seg på siste kjente regnskapstall. En rating skal være utført av offentlig kredittvurderingsinstitusjon. • Leverandørens årsregnskap inkludert noter med styre- og revisjonsberetning fra 2018 og 2019. Oppdragsgiver forbeholder seg retten til selv å foreta en kredittvurdering. Finansiell styrke vurderes i forhold til omsetning, resultatgrad, soliditet og likviditet.
Krav: Leverandøren skal ha tilstrekkelig gjennomføringsevne. Dokumentasjonskrav: Det skal gis en kort og overordnet beskrivelse av virksomheten, herunder: • En redegjørelse for foretakets forretningsidé og kjernekompetanse relatert til leveringsomfanget. • En oversikt over selskapets historikk, organisering og eierforhold, samt en beskrivelse av dagens virksomhet. • Beskrivelse av hvordan leverandøren er organisert for gjennomføring av denne kontrakten. • Det skal gis en kortfattet beskrivelse av det helhetlige kvalitetssikringssystem leverandøren vil legge til grunn for gjennomføring av kontrakten. Krav: Leverandøren skal ha god erfaring fra lignende leveranser. Dokumentasjonskrav: Attester fra minimum 3 lignende leveranser fra de 3 siste årene. Attestene skal være signert eller skriftlig bekreftet av oppdragsgiver for de ulike leveransene, og skal som minimum inneholde: • Kort beskrivelse av leveransen. • Tidspunkt for gjennomføring. • Omfang av leveranse i beløp. • Navn og telefonnummer til referanseperson hos oppdragsgiveren. Dersom signert eller bekreftet attest ikke er mulig å få til, skal leverandøren levere en liste over alle relevante oppdrag med beskrivelse i henhold til punktene ovenfor. Oppdragsgiveren skal ha mulighet til å kontakte kontaktpersonene som oppgis. Krav: Tillatelse til å drive inkassovirksomhet i Norge. Dokumentasjonskrav: • Bevilling/konsesjon.