Anbudsoversikt for Anskaffelse av ny BIM-platform

Brief

Programvare - Data og analyse

Statnett Sf trenger en ny BIM-plattform for utbyggingsprosjekter og forvaltning av anleggsinformasjon, med en maksimal totalverdi på 10 millioner kroner. Anskaffelsen omfatter kjernemodulene i BIM-plattformen, som skal integreres for å sikre standardisert og forutsigbar informasjonsutveksling mellom systemene. Plattformen skal støtte modellbasert prosjektgjennomføring samt drift og vedlikehold av anleggsinformasjon. Leverandøren må dokumentere tilstrekkelig relevant erfaring fra tilsvarende leveranser, inkludert detaljerte beskrivelser av de fem viktigste relevante leveransene de siste tre årene. Statnett vil også vurdere egne erfaringer med leverandøren, inkludert score cards fra tidligere oppdrag.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Om anbudet

Kvalifikasjonskrav

Se hele utlysningen

Oppdragsgiver
Tittel
Anskaffelse av ny BIM-platform
Kontaktinformasjon
Kontakt telefon
90738503
Adresse
Nydalen allé 33, 0484 OSLO
Estimert verdi
10 000 000,00 kr
Beskrivelse
Statnett skal anskaffe ny BIM-plattform til bruk i utbyggingsprosjekter og for å forvalte informasjon om Statnetts anlegg. Formålet med anskaffelsen er å etablere en kapabel og skalerbar BIM-plattform som kan dekke Statnetts teknologibehov knyttet til bruk av modell som informasjonsbærer i nettanleggsprosjekter og drift av anlegg. Teknologien skal understøtte prosessene for modellbasert prosjektgjennomføring og modellbasert drift og vedlikehold av anlleggsinformasjon.
Statnett har identifisert behov for å bygge en fremtidig BIM-plattform som et sett av systemer eller moduler som integreres slik at informasjonen kan utvekles mellom systemene på en standardisert måte og forutsigbar måte. Denne anskaffelsen omfatter kjernemodulene i en ny BIM-plattform for Statnett.
Kjernemodulene er definert som de bestanddelene av en BIM-plattform som må etableres først for å oppnå grunnleggende funksjonalitet. Senere moduler utvider BIM-plattformens samlede funksjonalitet, men vil utnytte kjernemodulens informasjon eller funksjonalitet.
Hovedtrekk i prosedyren
Se konkurransegrunnlaget, Kap. 2
Kvalifikasjonskrav 1

Leverandøren skal ha tilstrekkelelig relevant erfaring fra tilsvarende leveranser. Leveransene fra (inngitte leveranser) skala være utført på tilfredsstillende måte. Detaljert beskrivelse av leverandørens 5 viktigste relevante leveranser siste 3 år regnet fra søknadsfristen. For hver av leveransene må følgende angis: a) Kort beskrivelse av leveransens innhold og omfang b) Tidspunkt for leveransen c) Leveransens verdi d) Navn på oppdragsgiver e) Kontaktperson hos oppdragsgiver med kontaktdata (telefonnummer og e-postadresse). I tillegg til leverandørens oppgitte leveranser, vil Statnett også vil se hen til eventuelle egne erfaringer med leverandøren, herunder utfylte score Cards fra tidligere relevante oppdrag. Dersom Leverandøren støtter seg på kapasiteten til andre virksomheter for å oppfylle kravet til relevant erfaring, skal Leverandøren dokumentere at Leverandøren råder over de nødvendige ressursene ved å fremlegge en forpliktelseserklæring fra disse virksomhetene.

Tidslinje

  1. Kunngjøring av konkurranse

    6. mai 2025, 13:40

  2. Frist for spørsmål

    7 døgn

    29. mai 2025, 22:00

  3. Frist for innlevering

    6. juni 2025, 10:00

  4. Invitasjon til å levere tilbud

    12. juni 2025, 22:00

Se aktive konkurranser som ligner