Utgått

Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.

Brief

Bedriftsrådgivning

Arbeids- og velferdsetaten (NAV) trenger parallelle rammeavtaler for forskning og utviklingstjenester med en maksimal totalverdi på 120 millioner kroner over 2 år. Tjenestene er delt inn i tre oppdragstyper/delkontrakter, og det vil bli gjennomført selvstendige delkonkurranser for hver oppdragstype. Avrop på kontrakten vil skje gjennom minikonkurranser innen den enkelte oppdragstype, og avtalen vil primært være bindende for Arbeids- og velferdsdirektoratet, med mulighet for avrop fra andre enheter i NAV. Tildelingskriteriene inkluderer pris (1,7241%) og kvalitet (32,7586%), hvor kvaliteten vurderes basert på CV-er, kvalitetssikringsrutiner, og relevante ressurser og infrastruktur. Kvalifikasjonskrav inkluderer dokumentasjon av 3 relevante referanseprosjekter per delkontrakt, som viser erfaring med relevante metoder og temaområder som arbeid, velferd, helse, utdanning, og offentlig tjenesteyting.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Om anbudet

    Formålet for anskaffelsen er å inngå nye parallelle rammeavtaler for forskning og utvikling. Tjenestene som etterspørres er inndelt i tre oppdragstyper/delkontrakter, og det gjennomføres selvstendige delkonkurranser for hver oppdragstype. Se konkurransegrunnlaget for nærmere beskrivelse av innholdet i de ulike delkontraktene. Leverandørene kan gi tilbud på en eller flere av oppdragstypene/delkontraktene. Avrop på kontrakten vil gjennomføres ved minikonkurranser innen den enkelte oppdragstype. Avtalene skal være bindende for Arbeids- og velferdsdirektoratet. I enkeltstående tilfeller vil det kunne bli aktuelt at andre enheter i Nav gjør avrop på avtalene, med bistand fra FoU-seksjonen. Avtalenes varighet regnes fra signeringstidspunktet. Avtalen for oppdragstype 1 skal ha en varighet på 2 år. Avtalene for oppdragstypene 2 og 3 vil bli signert på et senere tidspunkt enn avtalen for oppdragstype 1. Avtalene skal dog ha samme sluttdato, derved vil avtalene for oppdragstypene 2 og 3 ha noe kortere varighet enn avtalen for oppdragstype 1. Maksverdien på avtalen vil kunne ligge 20 % over estimert totalverdi.

    Kontakt navn
    Katrine Fjell
    Kontakt telefon
    21071000
    Kontakt e-post
    katrine.fjell@nav.no
    Adresse
    Fyrstikkalléen 1, 0661 OSLO

Kvalifikasjonskrav

    Det kreves at leverandøren har tilstrekkelig økonomisk kapasitet til å gjennomføre kontrakten.

    Leverandør er registrert i et foretaksregister eller et handelsregister i medlemsstaten som leverandøren er etablert i. Det kreves at Leverandøren er et lovlig etablert foretak.

    Det kreves erfaring fra lignende leveranser. I referanseperioden har leverandøren utført følgende viktige vareleveranser av den etterspurte type, eller følgende viktige tjenester av den etterspurte type. Oppdragsgiver kan kreve opp til tre års erfaring og tillate at det tas hensyn til erfaring fra tiden før de seneste tre år.

Tildelingskriterier

    Beskrivelse

    Pris og avvik fra konkurransedokumentene som har økonomisk betydning for Oppdragsgiver.

    Beskrivelse

    Kvalitet, herunder kravene 2.1 – 2.3 Kriterium 2.1 – CV-er Kriterium 2.2 – kvalitetssikringsrutiner Kriterium 2.3 - relevante ressurser og infrastruktur leverandøren råder over Kriteriene er oppsatt i prioritert rekkefølge hvor det første kriteriet vektes mest.

    Delkriterier

    Beskrivelse

    CV-er

    Beskrivelse

    Kvalitetssikringsrutiner

    Beskrivelse

    Relevante ressurser og infrastruktur leverandøren råder over

    Beskrivelse

    Anskaffelsesforskriftens § 7-9, 5. ledd: Forpliktelsen til å stille krav eller kriterier etter denne bestemmelsen gjelder ikke dersom anskaffelsen etter sin art har et klimaavtrykk og en miljøbelastning som er uvesentlig og dette begrunnes i anskaffelsesdokumentene. Denne anskaffelsen omfatter følgende: inngåelse av parallelle rammeavtaler for forskning og utvikling, en ren tjenesteanskaffelse. Det er hovedsakelig snakk om elektroniske undersøkelser og kjøp av menneskelige ressurser som oppdrag m.m., derav lav klima- og miljøbelastning. Det vil være minimalt med reiseaktivitet tilknyttet denne avtalen. Bruken av begrepet etter sin art tilsier at det ikke vil være den konkrete anskaffelsens klimaavtrykk og miljøbelastning som er relevant for vurderingen, men derimot klimaavtrykket og miljøbelastning til arten av det som skal anskaffes. Begrepet art kan beskrives som den vare- eller tjenestekategorien du skal anskaffe innenfor. Art kan blant annet vurderes på bakgrunn av innkjøpskategorier, eller med utgangspunkt i en underkategori av anskaffelser som skal dekke samme funksjon. At en anskaffelse etter sin art har et klimaavtrykk og en miljøbelastning som er uvesentlig, vil si at denne kategorien av anskaffelser normal sett har et klimaavtrykk og en miljøbelastning som har marginal betydning. Oppdragsgiver må derfor vurdere om den aktuelle typen vare eller tjeneste har et uvesentlig klimaavtrykk og en uvesentlig miljøbelastning. Dette må gjøres på et generelt grunnlag for kategorien og den aktuelle typen vare eller tjeneste. Vurderingen av uvesentlighet påvirkes altså ikke av de faktiske forholdene eller volumet på din konkrete anskaffelse. For tjenesteanskaffelser kjøper man typisk menneskelige ressurser som timearbeid eller oppdrag, hvor det eventuelle klimaavtrykket og miljøbelastningen ofte vil ligge utenfor hva som kan knyttes til anskaffelsens art. Det er på det rene at det Nav skal anskaffe, rammeavtaler for forskning og utvikling, er svært sammenlignbart med flere av de tjenestekategoriene som listes opp av DFØ, eksempelvis «Konsulent- og analysetjenester», «Arkiv og dokumentasjonstjenester» og «Medieovervåkning og analyse». Nav konkluderer derved med at dette tjenesteområdet etter sin art har et klimaavtrykk og en miljøbelastning som er uvesentlig og derved er unntatt plikten til vekte klima- og miljøhensyn 30% etter forskriftens § 7-9, 5. ledd, jf 2. ledd.

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner