- Tittel
- Anskaffelse av parallelle rammeavtaler for forskning og utvikling
- Estimert verdi
- 120 000 000,00 kr
- Tildelingskriterium 1
Pris
Pris og avvik fra konkurransedokumentene som har økonomisk betydning for Oppdragsgiver.
- Tildelingskriterium 2
Kvalitet
Kvalitet, herunder kravene 2.1 – 2.2: Kriterium 2.1 – CV-er Kriterium 2.2 – kvalitetssikringsrutiner Kriteriene er oppsatt i prioritert rekkefølge hvor det første kriteriet vektes mest.
- Tildelingskriterium 3
Anskaffelsesforskriftens § 7-9, 5. ledd: Forpliktelsen til å stille krav eller kriterier etter denne bestemmelsen gjelder ikke dersom anskaffelsen etter sin art har et klimaavtrykk og en miljøbelastning som er uvesentlig og dette begrunnes i anskaffelsesdokumentene. Denne anskaffelsen omfatter følgende: inngåelse av parallelle rammeavtaler for forskning og utvikling, en ren tjenesteanskaffelse. Det er hovedsakelig snakk om elektroniske undersøkelser og kjøp av menneskelige ressurser som oppdrag m.m., derav lav klima- og miljøbelastning. Det vil være minimalt med reiseaktivitet tilknyttet denne avtalen. Bruken av begrepet etter sin art tilsier at det ikke vil være den konkrete anskaffelsens klimaavtrykk og miljøbelastning som er relevant for vurderingen, men derimot klimaavtrykket og miljøbelastning til arten av det som skal anskaffes. Begrepet art kan beskrives som den vare- eller tjenestekategorien du skal anskaffe innenfor. Art kan blant annet vurderes på bakgrunn av innkjøpskategorier, eller med utgangspunkt i en underkategori av anskaffelser som skal dekke samme funksjon. At en anskaffelse etter sin art har et klimaavtrykk og en miljøbelastning som er uvesentlig, vil si at denne kategorien av anskaffelser normal sett har et klimaavtrykk og en miljøbelastning som har marginal betydning. Oppdragsgiver må derfor vurdere om den aktuelle typen vare eller tjeneste har et uvesentlig klimaavtrykk og en uvesentlig miljøbelastning. Dette må gjøres på et generelt grunnlag for kategorien og den aktuelle typen vare eller tjeneste. Vurderingen av uvesentlighet påvirkes altså ikke av de faktiske forholdene eller volumet på din konkrete anskaffelse. For tjenesteanskaffelser kjøper man typisk menneskelige ressurser som timearbeid eller oppdrag, hvor det eventuelle klimaavtrykket og miljøbelastningen ofte vil ligge utenfor hva som kan knyttes til anskaffelsens art. Det er på det rene at det Nav skal anskaffe, rammeavtaler for forskning og utvikling, er svært sammenlignbart med flere av de tjenestekategoriene som listes opp av DFØ, eksempelvis «Konsulent- og analysetjenester», «Arkiv og dokumentasjonstjenester» og «Medieovervåkning og analyse». Nav konkluderer derved med at dette tjenesteområdet etter sin art har et klimaavtrykk og en miljøbelastning som er uvesentlig og derved er unntatt plikten til vekte klima- og miljøhensyn 30% etter forskriftens § 7-9, 5. ledd, jf 2. ledd.
- Tildelingskriterium 4
Kvalitet
Kvalitet, herunder kravene 2.1 – 2.2 Kriterium 2.1 – CV-er Kriterium 2.2 – kvalitetssikringsrutiner Kriteriene er oppsatt i prioritert rekkefølge hvor det første kriteriet vektes mest.
- Tildelingskriterium 5
Kvalitet
Kvalitet, herunder kravene 2.1 – 2.3 Kriterium 2.1 – CV-er Kriterium 2.2 – kvalitetssikringsrutiner Kriterium 2.3 - relevante ressurser og infrastruktur leverandøren råder over Kriteriene er oppsatt i prioritert rekkefølge hvor det første kriteriet vektes mest.
- Kvalifikasjonskrav 1
Øvrige økonomiske og finansielle krav
Når det gjelder eventuelle øvrige økonomiske og finansielle krav som har blitt angitt i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumentene erklærer leverandøren at: Minstekrav til kvalifikasjonskrav Kvalifikasjonskrav: Det kreves at leverandøren har tilstrekkelig økonomisk kapasitet til å gjennomføre kontrakten. Dokumentasjonskrav: Oppdragsgiver innhenter selv kredittvurdering gjennomført av Experian, se www.experian.no. Dersom leverandøren mener kredittvurderingen ikke vil gi et riktig bilde, bes utfyllende opplysninger sendt med tilbudet.
- Kvalifikasjonskrav 2
Registrert i handelsregister eller foretaksregister
Leverandør er registrert i et foretaksregister eller et handelsregister i medlemsstaten som leverandøren er etablert i. Som beskrevet i bilag XI til direktiv 2014/24/EU; leverandører fra visse medlemsstater kan være nødt til å oppfylle andre krav i nevnte bilag. Minstekrav til kvalifikasjonskrav Kvalifikasjonskrav: Det kreves at Leverandøren er et lovlig etablert foretak. Dokumentasjonskrav: Norske leverandører: Firmaattest fra Brønnøysundregisteret. Utenlandske leverandører: Attest for registrering i foretaksregister som foreskrevet i lovgivningen i den stat hvor leverandøren er etablert.
- Kvalifikasjonskrav 3
Bare for tjenester
Bare for tjenester: I referanseperioden har leverandøren utført følgende viktige vareleveranser av den etterspurte type, eller følgende viktige tjenester av den etterspurte type. Oppdragsgiver kan kreve opp til tre års erfaring og tillate at det tas hensyn til erfaring fra tiden før de seneste tre år. Minstekrav til kvalifikasjonskrav Kvalifikasjonskrav: Det kreves erfaring fra lignende leveranser. Dokumentasjonskrav: Beskrivelse av leverandørens 3 viktigste og mest relevante referanseprosjekter utført i løpet av de siste fire årene. Referanseprosjektene må vise at leverandøren har erfaring med relevante metoder for oppdragstypen og/eller erfaring innenfor relevante temaområder (f.eks. arbeid, velferd, helse, utdanning og oppvekst, hvordan offentlig velferd organiseres, forvaltes og leveres [særlig digitale leveranser], og annen forskning på offentlig tjenesteyting, utforming og praktisering av regelverk). Det er leverandørs ansvar å dokumentere prosjektets relevans med hensyn til oppdragstype og/eller temaområde. Beskrivelsen skal inneholde tittel og en kort omtale av prosjektet (inntil 600 ord). Beskrivelsen skal i tillegg inkludere prosjektets varighet, verdi og kontaktinformasjon til mottaker/oppdragsgiver. Vedlegg 2 kan benyttes i beskrivelsen. Det skal dokumenteres 3 referanseprosjekter per delkontrakt det leveres tilbud på.