Anbudsoversikt for Anskaffelse av rammeavtale på service og vedlikehold av heiser, samt modernisering og utskifting

Utgått

Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.

Brief

Heisinstallasjon og vedlikehold

Oppdragsgiver skal inngå rammeavtale på service og vedlikehold av heiser, samt modernisering og utskifting. Rammeavtalen omfatter ca. 80 stk. heiser. Service og vedlikeholdstjenesten skal bl.a. omfatte: • Oppfølging av heiskontrollrapporter • Rapportering, rådgivning og annen kundeoppfølging • Ettersynskontroll • Reparasjoner • Oppdragsgiver kan benytte avtalen på utskiftning av heiser og større moderniseringer, men vi har ingen plikt.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Om anbudet

Se hele utlysningen

Tittel
Anskaffelse av rammeavtale på service og vedlikehold av heiser, samt modernisering og utskifting
Estimert verdi
8 000 000,00 kr
Kvalifikasjonskrav 1

4.4.1 Krav knyttet til leverandørens skatt og merverdiavgift Krav Leverandøren skal ha ordnede forhold med hensyn til skatte- og merverdiavgiftsinnbetaling. Dokumentasjonsbevis* • Attest for skatt og merverdiavgift som ikke er eldre enn 6 måneder gammel. Attesten bestilles og hentes ut i Altinn. Hvis dette ikke er mulig kan den bestilles hos skatteoppkrever eller Skatteetaten • Utenlandske leverandører skal fremlegge attest fra tilsvarende myndigheter som de norske. Leverandøren skal kreve tilsvarende skatteattest fra alle underleverandører ved inngåelsen av kontrakter i tilknytning oppdraget, som overstiger en verdi på 500 000 kroner ekskl. mva. *) Leverandører som er registrert i StartBANK kan alternativt oppgi StartBANK ID eller sende inn kopi av registreringsbevis i StartBANK dersom dokumentasjonen som etterspørres er tilgjengelig i StartBANK. 4.4.2 Krav knyttet til leverandørens registrering, autorisasjoner mv. Krav Leverandøren skal være et lovlig etablert foretak. Dokumentasjonsbevis* • Norske selskaper: Firmaattest • Utenlandske selskaper: Godtgjørelse på at selskapet er registrert i bransjeregister eller foretaksregister som foreskrevet i lovgivningen i det land hvor leverandøren er etablert. *) Leverandører som er registrert i StartBANK kan alternativt oppgi StartBANK ID eller sende inn kopi av registreringsbevis i StartBANK dersom dokumentasjonen som etterspørres er tilgjengelig i StartBANK.
Kvalifikasjonskrav 2

4.4.3 Krav knyttet til leverandørens økonomiske og finansielle kapasitet Krav Leverandøren skal ha tilstrekkelig økonomisk kapasitet til å gjennomføre rammeavtalen. Dokumentasjonsbevis* • Oppdragsgiver vil innhente kredittrating som er basert på siste kjente regnskapstall. Oppdragsgiver forbeholder seg retten til å innhente annen dokumentasjon fra leverandøren dersom dette er nødvendig for å vurdere kravet. *) Leverandører som er registrert i StartBANK kan alternativt oppgi StartBANK ID eller sende inn kopi av registreringsbevis i StartBANK dersom dokumentasjonen som etterspørres er tilgjengelig i StartBANK. Dersom leverandøren har saklig grunn (f.eks. nystartet bedrift) til ikke å fremlegge den dokumentasjonen Oppdragsgiver har krevd kan han dokumentere sin økonomiske og finansielle kapasitet med ethvert annet dokument som Oppdragsgiver anser egnet. Oppdragsgiver vil foreta en helhetsvurdering av leverandørens økonomiske og finansielle stilling, sett i forhold til kontraktens gjenstand og omfang.
Kvalifikasjonskrav 3

Krav knyttet til leverandørens kapasitet Krav: Leverandøren skal ha god kapasitet og gjennomføringsevne til å levere i henhold til rammeavtalen. Dokumentasjonskrav: Leverandøren må synliggjøre hvilke soner de ønsker inngi tilbud på, og må synliggjøre kapasitet og gjennomføringsevne for denne/disse sonene. • Redegjørelse for tilgjengelig arbeidsstyrke (administrativ ledelse og andre medarbeidere), som leverandøren disponerer over til gjennomføring av kontrakten. • Oversikt over tekniske personell eller tekniske enheter leverandøren disponerer over til oppfyllelse av rammeavtalen, særlig de som er ansvarlig for kvalitetskontrollen. • Opplysninger om relevant utdanning og faglige kvalifikasjoner hos leverandøren og foretakets administrative ledelse, og særlig hos den eller de personer som har ansvaret for å utføre tjenestene (f.eks. kompetansematrise som viser antall som innehar relevant utdanning og faglige kvalifikasjoner). Herunder autorisasjon, fagbrev/svennebrev/mesterbrev i relevante fag. Krav knyttet til leverandørens erfaring Krav: Leverandøren skal ha erfaring fra lignende rammeavtaler. Ved vurderingen vil vi blant annet, men ikke uttømmende, legge vekt på erfaring fra: • tilbyder har erfaring fra rammeavtale på service og vedlikehold • tilbyder har gjennomført leveranse av nye heiser • tilbyder har erfaring fra modernisering av eldre heiser. Dokumentasjonsbevis: En oversikt over de viktigste og mest relevante avtaler de siste 5 år. Det skal maksimalt oppgis fem referanseprosjekter. Oversikten skal angi: o En kortfattet beskrivelse av avtalen med angivelse av leveransen som er gjennomført o Verdi på avtalen o Avtaletype o Tid og sted for avtalen o Attest fra oppdragsgiver som viser tilfredsstillende utførelse for de viktigste arbeidene i avtalen o Kontaktperson (referanse) hos mottaker av oppdraget/leveransen med e-postadresse og telefonnummer o For ytelser til offentlige oppdragsgivere, skal det dokumenteres ved attester utstedt eller bekreftet av vedkommende myndighet. Dersom det gjelder ytelser til private, skal attestene utstedes eller bekreftes av denne. I mangel av dette kan en erklæring fra leverandøren godtas. Oppdragsgiver forbeholder seg retten til å kontakte oppgitte referanser. 4.4.5 Krav knyttet til leverandørens kvalitetssystem Krav: Tilbyder skal ha et kvalitetssystem som oppfyller (i henhold til) kvalitetssikringsstandarden ISO9001:2008 eller tilsvarende Dokumentasjonsbevis • Tilbyder skal vedlegge attest for firmaets kvalitetssystem/styringssystem utstedt av uavhengige organer som bekrefter at tilbyder oppfyller visse kvalitetssikringsstandarder, eksempelvis ISO 9001:2008. • I stedet for attest godtas annen dokumentasjon på likeverdige kvalitetssikringstiltak. Vi ber om opplysninger om systemets navn og at det leveres en detaljert innholdsfortegnelse samt en redegjørelse for hvordan systemet brukes i praksis. Krav knyttet til leverandørens miljøstyring Krav: Leverandøren skal ha tilfredsstillende miljøstyring tilpasset kontraktens innhold. - Virksomheten skal dokumentere miljøprestasjon/ rutiner innenfor temaene innkjøp, energi, avfall, transport og utslipp. Leverandøren skal fremlegge en beskrivelse av leverandørens miljøstyringstiltak. Beskrivelsen skal inkludere prosedyrer og sjekklister for de tjenestene som tilbys i kontrakten, som viser tilfredsstillende miljøstyring av leveransene/tjenestene. Prosedyrene og sjekklistene skal vise hvordan leverandøren oppfyller krav til ytre miljø som følger av internkontrollforskriften og forurensningsloven. Leverandørene skal dokumentere at systemet revideres jevnlig, og at de har et aktivt system for avviksbehandling og forbedringer. • Alternativ 1: Leverandøren er sertifisert for ISO 14001 eller tilsvarende. Sertifikat må fremlegges. • Alternativ 2: Hvis leverandøren er Miljøfyrtårn-sertifisert eller tilsvarende, er det tilstrekkelig hvis dette sertifikatet fremlegges.

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner