Anbudsoversikt for Anskaffelse av tjenesteintegrator til Digitale Gardermoen IS
Utgått
Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.
Brief
Bedriftsrådgivning
Digitale Gardermoen IS (DGI) skal for sine eiere anskaffe en ny og moderne leveranseplattform. Denne konkurransen gjelder rådgivning knyttet til IT-drift - tjenesteintegrasjon kalt «Tjenesteintegrator». Det vises til konkurransegrunnlag og kravspesifikasjon for ytterligere opplysninger.
Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!
Prøv Cobrief ProOm anbudet
Kvalifikasjonskrav
Tildelingskriterier
Se hele utlysningen
- Oppdragsgiver
- Tittel
- Anskaffelse av tjenesteintegrator til Digitale Gardermoen IS
- Tilleggskategorier (CPV)
- 72220000 Systemtjenester og tekniske konsulenttjenester
- 72222000 Informasjonssystemer eller teknologistrategisk gjennomsyn- og planleggingstjenester
- 72222300 IT-tjenester
- 72246000 Systemrådgivning
- 72250000 System- og støttetjenester
- 72500000 Datamaskinrelaterte tjenester
- 72600000 Support- og konsulentvirksomhet i forbindelse med edb
- 79411000 Vanlig bedriftsrådgivning
- 79994000 Administrasjon av kontrakter
- 80533100 Edb-utdannelse
- Estimert verdi
- 120 000 000,00 kr
- Varighet
- 24 måneder
- Kvalifikasjonskrav 1
- Kvalifikasjonskrav 2
- Kvalifikasjonskrav 3
Krav: Leverandøren skal være et lovlig etablert foretak. Dokumentasjonskrav: Norske leverandører: - Firmaattest. Utenlandske leverandører: - Bekreftelse på at leverandøren er registrert i bransjeregister eller foretaksregister iht. lovgivningen i det land hvor leverandøren er etablert.
Krav: Leverandøren skal ha tilstrekkelig finansiell styrke til å kunne oppfylle kontrakten. Dokumentasjonskrav: Leverandørens årsregnskap inkludert noter med styre- og revisjonsberetning fra de 3 siste årene. Oppdragsgiver forbeholder seg retten til selv å foreta en kredittvurdering fra Experian og/eller Forvalt.no. Finansiell styrke vurderes i forhold til omsetning, resultatgrad, soliditet og likviditet.
Krav: Leverandøren skal ha tilstrekkelig gjennomføringsevne. Dokumentasjonskrav: Leverandøren skal gi en kort beskrivelse av: -Hvordan leverandøren er organisert for gjennomføring av denne kontrakten (leveransemodell). -Type ressurser som leverandøren disponerer over til gjennomføring av kontrakten i rammeavtaleperioden. -Virksomhetens prosess og rutiner for hvordan kunnskap og innsikt ervervet om Oppdragsgivers behov i løpet av tilbudsfasen ivaretas og anvendes inn i leveransefasen. Leverandøren kan velge å støtte seg på andre foretaks kapasitet for å styrke sine tekniske og faglige kvalifikasjoner. Leverandøren må i så fall dokumentere ressursene til de foretakene han vil støtte seg på og bevise at han vil ha rådighet over de nødvendige ressursene fra disse i kontraktsperioden, ved for eksempel å legge frem en forpliktelses-erklæring, garanti, samarbeidsavtale eller lignende. Dette gjelder uavhengig av den juridiske karakteren av forbindelsen mellom foretakene, dvs. at de støttende foretakene enten kan være leverandørens morselskap, et annet foretak i samme konsern, en samarbeidspartner eller lignende. De underleverandører som legges til grunn for prekvalifiseringen, kan siden ikke byttes med andre underleverandører i leverandørens tilbud, med mindre dette ansees å være til Oppdragsgivers fordel, Oppdragsgiver forhåndsgodkjenner dette og nye underleverandører også oppfyller oppstilte kvalifikasjonskrav for slike. Krav: Leverandøren skal ha god erfaring fra lignende leveranser. Dokumentasjonskrav: Attester fra lignende leveranser de tre siste årene. Attestene skal være signert eller skriftlig bekreftet av kunden for de ulike leveransene, og skal som minimum inneholde: -Kort beskrivelse av leveransen. -Tidspunkt for gjennomføring. -Omfang av leveranse i beløp. -Navn og e-post til referanseperson hos kunden. Dersom signert eller bekreftet attest ikke er mulig å få til, skal leverandøren levere en liste over alle relevante oppdrag med beskrivelse i henhold til punktene ovenfor. Oppdragsgiveren skal ha mulighet til å kontakte referansepersonene som oppgis. Krav: Leverandøren skal ha og drive etter et godt og fungerende miljøledelsessystem. Dokumentasjonskrav: Systemet skal være iht. EMAS, Miljø-fyrtårn, ISO 14001 eller andre anerkjente miljøledelses-systemer eller -standarder. Det skal gis en kort og overordnet beskrivelse av miljøledelsessystemet og fremlegges sertifikat for at leverandøren oppfyller EMAS, Miljøfyrtårn, ISO 14001 eller andre anerkjente miljøledelsessystemer eller -standarder. Dersom leverandøren ikke har mulighet til å få sertifikat/attest innen fristen, og dette ikke skyldes leverandøren selv, kan leverandøren i stedet legge frem alternativ dokumentasjon for sine miljø-ledelsestiltak. Leverandøren har i så fall et selvstendig ansvar for å dokumentere at disse tiltakene tilsvarer de etterspurte miljøledelsessystemene eller -standardene. Krav: Leverandøren skal ha etablert tilfredsstillende ledelses-systemer for informasjonssikkerhet. Dokumentasjonskrav: Kravet dokumenteres med kopi av sertifikat for informasjonssikkerhet (NS-EN ISO/IEC 27001:2017/tilsv.), utstedt av akkreditert sertifiseringsorgan. Alternativt kan en kort beskrivelse av leverandørens system for informasjonssikkerhet, samt hvordan dette er implementert og forvaltes i virksomheten, fremlegges.