Cobrief Logo

Avlyst

Konkurransen er avlyst.

Brief

Systemutvikling og programmering

Oslo Kommune Utviklings- Og Kompetanseetaten har avlyst konkurransen om anskaffelse av utvikling og forvaltning av digitale tjenester i Oslo kommune, som skulle dekke behovet for konsulenttjenester innen systemutvikling, mikrotjenestearkitektur og kjøremiljø i Oslo. Avtalen hadde en estimert total verdi på 540 millioner kroner og en varighet på 2 år. Årsaken til avlysningen var uklarheter i konkurransedokumentene angående antall ressurser og tidspunkt for oppskalering. En ny konkurranse vil bli kunngjort.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Resultat

Begrunnelse for avlysning
Annet
Antall mottatte tilbud
0
Kontraktsverdi
Ikke oppgitt

Om anbudet

    Formål Avtalen skal sikre at Oslo kommune har tilgang til riktig kompetanse og kapasitet for å utvikle, forvalte og videreutvikle digitale tjenester med høy kvalitet for innbyggere, ansatte og næringsliv. Avtalen skal støtte opp under kommunens teknologiske utvikling og bidra til å møte fremtidige behov. Tjenestene som leveres i avtaleperioden vil være preget av høy endringstakt innen teknologi. Det stilles derfor krav til fleksibilitet, innovasjon og kontinuerlig forbedring.   Denne avtalen skal i hovedsak ivareta konsulenttjenester innenfor systemutvikling, mikrotjenestearkitektur og kjøremiljø. Det kan også være behov for ressurser for å støtte kommunens strategiske arbeid for videreutvikling av kommunens mikrotjenestearkitektur med tilhørende infrastruktur, og kjøremiljø med tilhørende rammeverk og metodikk. Når større prosjekter kjøres i kommunen, kan det også være behov for tekniske prosjektkoordinatorer mellom prosjektet og utviklingsmiljøet. I perioder med høyt arbeidstrykk kan det også være nødvendig med personell i mer administrative roller som avlaster Oppdragsgiver og som støtter utviklingsteamene i deres gjennomføring. Oppdragsgiver ønsker bruk av spisskompetanse der det er hensiktsmessig og ønsker at dette proaktivt fremmes av Leverandøren ved behov. Omfang Avtaleområdet omfatter behov for konsulenttjenester for utvikling og forvaltning av digitale tjenester for Oslo kommune. Avtaleområdet som helhet vil bli kunngjort som to ulike konkurransegjennomføringer og to ulike avtaler. -          Avtale 1, denne avtalen: Denne avtalen skal i hovedsak dekke Digitaliseringsetaten sitt behov og det skal inngås rammeavtale med én leverandør. Øvrige virksomheter i Oslo kommune kan benytte denne avtalen dersom behovet knyttes opp til Oslo kommunes sentrale kjøremiljø, det vil være Digitaliseringsetaten som vil gjøre eventuelle avrop på vegne av disse.  Digitaliseringsetaten er forpliktet til å benytte avtalen for behov knyttet til sentrale kjøremiljø. For flere detaljer se vedlagt konkurransegrunnlag.Hovedtrekkene i prosedyrenOppdragsgiver meddeler at konkurransen avlyses. I forbindelse med spørsmål som har kommet inn, ser oppdragsgiver at konkurransedokumentene er uklare når det gjelder antall ressurser oppdragsgiver har behov for ved oppstart av avtalen og på hvilke tidspunkt oppdragsgiver har behov for oppskalering av antall ressurser. Uklarhetene vil bli rettet og oppdragsgiver tar sikte på å kunngjøre ny konkurranse i løpet av noen dager. Vi ber leverandører som er interessert i å delta om å følge med på DOFFIN/TED for den nye utlysningen.

    Kontakt navn
    Omar Attique
    Kontakt telefon
    +47 21802180
    Adresse
    Grensesvingen 2, 0663 OSLO

Kvalifikasjonskrav

    Leverandøren skal være et lovlig etablert foretak

    Leverandøren skal ha tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å kunne oppfylle kontrakten.

    Leverandøren skal ha et kvalitetssikringssystem relevant for kontraktens innhold.

    Leverandøren skal ha erfaring fra sammenlignbare oppdrag. Med sammenlignbare oppdrag menes leveranse av - Utvikling, drift og videreutvikling av støttesystemer og integrasjoner innenfor fellessystemer og fellestjenester - Drift og løpende vedlikehold av infrastruktur og kjøremiljø, inkludert overvåkning, patching og feilretting i tett samarbeid med kundens systemdriftsavtaleleverandør. - Utvikling, drift og videreutvikling av web-baserte applikasjoner, API-er og mikrotjenester

    Leverandøren skal ha god kapasitet til å gjennomføre kontrakten.

Tildelingskriterier

    Beskrivelse

    Pris

    Beskrivelse

    Samarbeid med oppdragsgiver og støttespiller i digitaliseringsarbeidet

    Beskrivelse

    Rekruttering og kvalitet i oppdraget

    Beskrivelse

    Kompetanse hos navngitte konsulenter

    Beskrivelse

    Ettersom anskaffelsen gjelder en tjenesteanskaffelse hvor Oppdragsgiver anskaffer menneskelige ressurser som skal gjennomføre et oppdrag, anser Oppdragsgiver at anskaffelsen etter sin art har et klimaavtrykk og en miljøbelastning som er uvesentlig, og har derfor ikke oppgitt tildelingskriterier eller krav som omhandler klima og miljø i henhold til FOA § 7-9. Dette begrunnes med at et eventuelt klimaavtrykk og miljøbelastning som er forbundet med denne anskaffelsen ligger utenfor hva som kan anses anskaffelsens art, og anskaffelsens art medfører et uvesentlig klimaavtrykk og en uvesentlig miljøbelastning.

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner