Larvik Kommune
2025/11309 - Innsamling og transport av husholdningsavfall Fase 1
Larvik Kommune trenger innsamling og transport av husholdningsavfall over 8 år, med en maksimal totalverdi på 170 millioner kroner.
Utgått
Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.
Oppføring av bygninger
Formålet med avtalen er å dekke kundens behov for en omlastingshall (sandwich- hall) for flere ulike avfallsfraksjoner, deriblant f.eks. matavfall og slam (fraksjoner som har en lav brennverdi). Hallen skal være fleksibel i forhold til type lastebærere som benyttes for videre transport, jf. vedlagt funksjonsbeskrivelse. Prosjektet skal utføres som en totalentreprise. Oppdragsgiver har i samarbeid med ART Arkitekter utviklet en funksjonsbeskrivelse med tilhørende skisser/tegninger og forprosjekt som inneholder byggherrens minstekrav til omlastingshallen. Disse dokumentene er vedlagt, som en del av konkurransegrunnlaget.
Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!
Prøv Cobrief ProFormålet med avtalen er å dekke kundens behov for en omlastingshall (sandwich- hall) for flere ulike avfallsfraksjoner, deriblant f.eks. matavfall og slam (fraksjoner som har en lav brennverdi). Hallen skal være fleksibel i forhold til type lastebærere som benyttes for videre transport, jf. vedlagt funksjonsbeskrivelse. Prosjektet skal utføres som en totalentreprise. Oppdragsgiver har i samarbeid med ART Arkitekter utviklet en funksjonsbeskrivelse med tilhørende skisser/tegninger og forprosjekt som inneholder byggherrens minstekrav til omlastingshallen. Disse dokumentene er vedlagt, som en del av konkurransegrunnlaget.
Larvik Kommune trenger innsamling og transport av husholdningsavfall over 8 år, med en maksimal totalverdi på 170 millioner kroner.
Bir AS trenger transport av matavfall fra Lønningshaugen 6-12 (Bergen kommune) til Bjørkemoen 44 (Voss kommune), samt transport av diverse avfall fra Bjørkemoen 44 og 60 til diverse mottaksanlegg i Bergen og omegn, gjennom en rammeavtale over 7 år med en maksimal totalverdi på 40 millioner kroner. Tildelingskriteriene vektes med årlig totalkostnad (60%) og 0-utslippsbiler (40%). Kvalifikasjonskrav inkluderer at tilbydere skal ha utført ett oppdrag med sammenlignbart innhold (transport av diverse avfallstyper med krokbil og henger eller tilsvarende utstyr) i løpet av de siste 2 år, dokumentert med ett referanseprosjekt som inneholder navn på oppdragsgiver, kontaktperson med e-post, verdi på leveransen, tidsrom for leveransen, og en detaljert beskrivelse av leverte ytelser (maksimalt 1 A4-side med skriftstørrelse 12).
Sandnes Kommune trenger bunntømte nedgravde avfallskontainere og bunntømte overflatekontainere, med tilhørende adgangskontrollsystem, gjennom en rammeavtale over 2 år, med en maksimal totalverdi på 150 millioner kroner. Avtalen omfatter ulike typer kontainere for restavfall, papp/papir, våtorganisk avfall, glass- og metallemballasje, plastemballasje, tekstiler, samt kontainere for miljøstasjoner/hytterenovasjon. Konkurransen gjennomføres som et samarbeid, og det opprettes åtte kontraktsforhold, ett for hver kommune og ett for IVAR Ryfylke. Tildelingskriteriene er pris (20%), kvalitet (40%), service (10%) og miljø (30%). Leverandøren må være registrert i et foretaksregister, faglig register eller et handelsregister i den staten leverandøren er etablert.
Forsvarsbygg trenger etablering av 2 nye lagerhaller på Porsangmoen leir. Prosjektet vil gjennomføres som en totalentreprise etter NS8407.
Bergen Havn AS trenger renovasjonstjenester, inkludert leie av oppsamlingsutstyr, tømming, henting, transport og behandling av avfall, for en rammeavtale over 4 år med en maksimal totalverdi på 30 millioner kroner. Tjenestene skal leveres i Vestland, og avfall skal håndteres på en miljøvennlig måte. Konkurransen har to faser: en kvalifiseringsfase hvor leverandører må dokumentere oppfyllelse av kvalifikasjonskrav, etterfulgt av en tilbudsfase hvor inviterte leverandører kan levere tilbud, med mulighet for forhandlinger.