Cobrief Logo
Brief

Statens Vegvesen trenger asfaltarbeider på riks- og fylkesvegnettet i Finnmark over 4 måneder. Kontrakten omfatter arbeider på riksveger i henhold til vedlagte rapporter, med opsjonsmuligheter. Peab Asfalt Norge AS og Veidekke Industri AS har lignende kontrakter i dag. Tildelingskriteriet er pris (100%). Det stilles krav til at leverandøren er et lovlig etablert foretak.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Om anbudet

    Kontrakten omfatter asfaltarbeider på riks- og fylkesvegnettet i Finnmark. Kontrakten omfatter arbeider på riksveger i henhold til vedlagte rapporter ”Oversikt over asfaltkontrakter” og ”Mengdesammendrag og strekningsliste”. Entreprenøren er ansvarlig for å gjøre seg kjent med strekningene i kontrakten før oppstart. Kontrakten inneholder kontraktspunkt merket med opsjon, se D1.4 «strekningsliste og mengdefortegnelse».

    Kontakt navn
    Ingeborg Haugli
    Kontakt telefon
    +47 40236055
    Adresse
    Innspurten 11C, 0663 OSLO

Se hele utlysningen

Oppdragsgiver
Tittel
Asfaltarbeider nord, Tanadalen-Vadsø
Lokasjon
Varighet
4 måneder
Tildelingskriterium 1
Pris
Tildelingskriteriet i denne konkurransen er den laveste prisen. Dokumentasjonskrav: Leverandøren skal levere E5 Tilbudsskjema.
Tildelingskriterium 2
Klima og miljø
Anskaffelsen gjelder asfaltarbeider i Finnmark fylke. Ifølge FOA § 7-9 (4) kan tildelingskriterium etter FOA § 7-9 (2) og (3) erstattes med klima- og miljøkrav dersom det er klart at dette gir en bedre klima- og miljøeffekt. Klima- og miljøbelastningen for denne anskaffelsen er i hovedsak knyttet til produksjon og utlegging av asfalt. Totalmarkedet i Finnmark er forholdsvis lite, men har likevel to tilbydere. Volumet er ikke tilstrekkelig til å forsvare tunge investeringer for å få ned klimaavtrykket. Det totale klimaavtrykket i Finnmark på produksjon og utlegging av asfalt er beskjedent i forhold til klimaavtrykket totalt sett for landet. I prosent utgjør budsjettet for asfaltering på riksveger i Finnmark ca. 6% av totalbudsjettet for asfaltering på riksveger i hele landet. Tilbydere i området har en miks av moderne stasjonære verk, og mobile verk av eldre dato. Denne mobile verkstypen har begrensede muligheter for oppgradering til mer miljøvennlig produksjon uten store investeringer. Co2 vekting vil her i praksis utestenge den ene tilbyderen forholdsvis momentant, noe som ikke er ønskelig. Fra tidligere erfaringer i Finnmark og på Helgeland ser vi at prisnivået øker 40-50% dersom man ender opp med bare en tilbyder. Kvaliteten på sluttproduktet kan også bli redusert med kun én tilbyder i markedet, noe som vil få følger for miljøet. I disse kontraktene som omhandler asfaltarbeider i Finmark fylke settes det derfor en øvre utslippsgrense målt i co2eq. Utslipps-grensen gjelder totalutslippet for kontrakten for modul A, fasene A1-A5, se kapittel C4 pkt.4. På denne måten er vi sikret en god effekt for klima og miljø. Dersom regnskap etter utført kontrakt viser at utslipp er over øvre utslippsgrense, gis det malus på overskridelsen. Utslippsgrensen vil bli justert ned årlig for å nærme oss nasjonal målsetning i 2030. I tillegg stilles det krav til bruk av Ir scanning, krav til deformasjonsmotstand (Wheel track), og kontraktene følges opp med bla flatedekkende hulromsmålinger(georadar) for å sikre optimal kvalitet, se C3 pkt. 5.7 og D1.3 Spesiell beskrivelse.
Kvalifikasjonskrav 1

Leverandøren skal være et lovlig etablert foretak eller bestå av et fellesskap av leverandører som er lovlig etablerte foretak. Kravet gjelder også virksomheter som leverandøren støtter seg på. Dokumentasjonskrav: Leverandøren skal på forespørsel fra oppdragsgiver levere attest fra Foretaksregistret eller tilsvarende attest for lovbestemt registrering i det land hvor leverandøren eller de virksomheter som i fellesskap vil utgjøre leverandøren er etablert, samt attester for alle støttende virksomheter

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner