Anbudsoversikt for Asfaltering

Brief

Veibygging og asfaltarbeid

Fredrikstad Kommune trenger asfalteringstjenester for en rammeavtale over 2+1+1 år, med en estimert årlig verdi på 20 til 30 millioner kroner. Avtalen omfatter asfalteringsarbeider, inkludert nødvendige forarbeider som fresing, justering av kummer og rensk av kanter, og skal utføres på fylkes- og kommunale veier og plasser i Fredrikstad. Det stilles krav til relevant maskinpark, asfaltfaglig kompetanse, samt tilgang på utstyr og mannskap. Arbeidene skal oppfylle Fredrikstad kommunes VA-norm og grave- og arbeidsinstruks. Rammeavtalen vil inkludere avrop av mindre arbeider, hasteoppdrag og minikonkurranser, med estimert antall avrop per år på henholdsvis 100, 20 og 20. Tildelingskriteriene og kvalifikasjonskravene finner du i konkurransegrunnlaget.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Om anbudet

Kvalifikasjonskrav

Se hele utlysningen

Oppdragsgiver
Tittel
Asfaltering
Kontaktinformasjon
Kontakt navn
Tony Mikarlsen
Kontakt telefon
+47 69306000
Adresse
Nygaardsgata 16, 1606 FREDRIKSTAD
Lokasjon
Varighet
48 måneder
Beskrivelse
Oppdragsgiver skal inngå rammeavtale for 2 år med mulighet for forlengelse med 1 + 1 år for kjøp av asfaltering. Forutsatt at oppdragsgiver mottar tilstrekkelig antall egnede tilbud skal det etableres parallelle rammeavtaler med to til tre leverandører for å sikre god kapasitet.
Estimert verdi på rammeavtalene totalt er ca. 20 til 30 millioner i året for Fredrikstad.
Estimert verdi skal anses som veiledende og er ikke bindende for oppdragsgiver. Fremtidig omsetning er i stor grad regulert av politiske vedtak og budsjettrammer.
Fullstendig beskrivelse av leveransen følger av vedleggene til konkurransegrunnlaget.
Hovedtrekk i prosedyren
Oppdragsgiver inviterer til konkurranse for inngåelse av parallelle rammeavtaler vedrørende kjøp av asfaltering. Rammeavtalene skal dekke oppdragsgivers behov for asfalteringsarbeider. Avtalene skal også omfatte nødvendige forarbeider i tilknytning til asfaltering, som for eksempel fresing, justering av kummer og rensk av kanter. Arbeidene kan være nødvendige i forbindelse med blant annet setningsskader, oppgravinger, vannskader mv.
Rammeavtalen stiller krav til relevant maskinpark for asfaltarbeider, asfaltfaglig kompetanse, samt tilgang på utstyr og mannskap for utførelse av arbeider på fylke og kommunale veier og plasser.
Arbeidene skal utføres i henhold til oppdragsgivers VA-norm (www.va-norm.no) og Veinorm - Fredrikstad kommune. Arbeidene skal også oppfylle kravene i Fredrikstad kommunes grave- og arbeidsinstruks, tilgjengelig på: Grave- og arbeidsinstruks Fredrikstad kommuneRammeavtalen benyttes i størst grad av virksomhetene vann og avløp, vei og trafikk og teknisk forvaltning.
Alle oppdragsgivers virksomheter skal kunne benytte rammeavtalene.
Rammeavtalen vil omfatte flere typer avrop:1. Mindre arbeider med estimert verdi under NOK 400 000 eks. mva. (avrop type 1)Dette er oppdrag som hovedsakelig utføres på dagtid, og som vil være planlagte oppdrag. Arbeid basert på medgått tid. Avrop type 1 vil avropes etter fossefallsmetoden. Leverandøren må gi sitt svar innen 48 timer. Dersom vi ikke mottar svar innen denne fristen, vil vi gå videre til leverandøren som er rangert som nummer 2. Hvis leverandør nummer 2 også takker nei, eller ikke svarer innen 48 timer, vil vi henvende oss til leverandøren rangert som nummer 3.2. Hasteoppdrag (avrop type 2)Avtalen skal dekke oppdragsgivers behov når det oppstår brudd på vann- og/eller avløpsledning. Det stilles krav til responstid. Hasteoppdrag skal oppfylles hele døgnet, alle dager inklusive helgedager og helligdager. Oppdragene dekkes etter medgått tid.
Avrop type 2 (hasteoppdrag) vil også avropes etter fossefallsmetoden. Den leverandøren som er rangert som nummer 1 vil forespørres først. Leverandøren må gi sitt svar innen 1 time. Dersom vi ikke mottar svar innen denne fristen, vil vi gå videre til leverandøren som er rangert som nummer 2. Hvis leverandør nummer 2 også takker nei, eller ikke svarer innen 1 time, vil vi henvende oss til leverandøren rangert som nummer 3.3. Minikonkurranser (avrop type 3)For planlagte oppdrag med estimert verdi over NOK 400 000 eks. mva vil det gjennomføres minikonkurranse mellom de parallelle leverandørene. En minikonkurranse vil som regel baseres enten på en tegning/beskrivelse, areal og mengde. Se rammeavtalens punkt 6.1 for detaljert informasjon om avropsmekanisme.
Estimert antall avrop per år:Avrop type 1: estimert ca. 100 for FredrikstadAvrop type 2: estimert ca. 20 for FredrikstadAvrop type 3: estimert ca. 20 for FredrikstadOppdragsgiver gjør oppmerksom på at estimert volum kun er et estimat, og er ikke forpliktende for oppdragsgiver. Estimatet er basert på historiske tall. Fremtidig omsetning er i stor gradregulert av politiske vedtak og budsjettrammer.
Oppdragsgiver forbeholdet seg retten til å gjennomføre egne konkurranser som kunngjøres og som ikke vil være en del av denne rammeavtalen for oppdrag som estimeres til NOK 1 millioner eks. mva. eller større.
Kvalifikasjonskrav 1

Leverandør er registrert i et foretaksregister eller et handelsregister i medlemsstaten som leverandøren er etablert i. Som beskrevet i bilag XI til direktiv 2014/24/EU; leverandører fra visse medlemsstater kan være nødt til å oppfylle andre krav i nevnte bilag.

Tidslinje

  1. Kunngjøring av konkurranse

    8. mai 2025, 09:21

  2. Frist for spørsmål

    8 døgn

    30. mai 2025, 10:00

  3. Åpningsdato

    11. juni 2025, 10:00

  4. Frist for innlevering

    11. juni 2025, 10:00

  5. Vedståelsesfrist

    11. des. 2025, 11:00

Se aktive konkurranser som ligner