Anbudsoversikt for Beholderservice og lagerhold - Renovasjonsselskapet for Drammensregionen IKS

Utgått

Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.

Brief

Dekk og biltilbehør

Renovasjonsselskapet for Drammensregionen (RfD) er et interkommunalt selskap som eies av ni kommuner: Drammen, Hurum, Lier, Modum, Nedre Eiker, Røyken, Sande, Svelvik og Øvre Eiker. RfD sørger for innsamling av avfall fra omtrent 85 000 husstandene og 5000 hytter i regionen. Denne anskaffelsen har som formål å inngå kontrakt med en leverandør om levering av følgende tjenester: Del 1: Beholderservice. Leverandøren skal utføre utsetting, innhenting, bytting og reparasjon av beholdere og annet oppsamlingsutstyr samt andre tilliggende tjenester. Del 2: Lagerhold. Leverandøren skal holde lager og verksted for beholdere og annet oppsamlingsutstyr. Det vises for øvrig til beskrivelse av oppdraget i konkurransegrunnlaget.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Om anbudet

Se hele utlysningen

Oppdragsgiver
Tittel
Beholderservice og lagerhold - Renovasjonsselskapet for Drammensregionen IKS
Kvalifikasjonskrav 1

Krav 1: Leverandøren skal ha ordnede forhold med hensyn til skatte- og merverdiavgifts-innbetaling. Dokumentasjonskrav 1: • Attest for skatt og merverdiavgift. Attest for skatt og merverdiavgift utstedes enten av det lokale skattekontoret eller skatteoppkreverkontoret der hvor leverandøren har sitt hovedkontor. Attesten hentes ut fra Altinn.no. Attesten skal ikke være eldre enn 6 måneder fra tilbudsfristens utløp. • Norske leverandører som ikke er merverdiavgiftspliktige skal fremlegge bekreftelse fra skattemyndighetene om dette. • Utenlandske leverandører skal fremlegge attester fra tilsvarende myndigheter som de norske. Krav 2: Leverandøren skal være et lovlig etablert foretak. Dokumentasjonskrav 2: • Norske selskaper: Firmaattest • Utenlandske selskaper: Godtgjørelse på at selskapet er registrert i bransjeregister, eller foretaksregister som foreskrevet i lovgivningen i det land hvor leverandøren er etablert
Kvalifikasjonskrav 2

Krav 3: Leverandøren skal ha en økonomisk og finansiell soliditet som gir oppdragsgiver trygghet for at leverandøren vil være økonomisk levedyktig i hele avtaleperioden. Kredittverdigheten som legges til grunn for å bli kvalifisert for denne konkurransen er A (kredittverdig). Leverandører med lavere rating vil bli avvist. Leverandøren skal fremlegge villighetserklæring fra bank eller annen finansinstitusjon godkjent av finanstilsynet om at det vil bli gitt sikkerhetsstillelse i form av bankgaranti tilsvarende 20 % tilbudssum iht. prisskjema. Dokumentasjonskrav 3: • Revidert årsregnskap for de siste to år. • Utvidet kredittvurdering/rapport, ikke eldre enn 3 måneder, fra et offentlig godkjent kredittvurderingsselskap som inneholder kredittvurdering av leverandøren – typisk angitt ved bokstavkarakter eller kortfattet tekst, samt forklaring til disse. Rapporten skal basere seg på siste kjente regnskapstall. Dato må tydelig fremkomme. • Selskaper uten tilfredsstillende kredittvurdering, nystartede selskaper med kredittrating AN, enkelte utenlandske selskaper eller selskaper uten innrapporteringsplikt til Brønnøysundregistrene vil ikke alltid kunne dokumentere at kravet er tilfredsstilt. I slike tilfeller vil det likevel kunne kompenseres med tilfredsstillende kredittvurdering som gir en tilsvarende sikkerhet for gjennomføringsevnen. Slik alternativ dokumentasjon skal følge som en del av tilbudet. • Villighetserklæring fra bank eller annen finansinstitusjon vedr. bankgaranti tilsv. 20 % av tilbudssum. Dersom leverandøren har gyldige grunner til ikke å kunne fremlegge den dokumentasjonen oppdragsgiver har anmodet om, kan leverandøren godtgjøre sin økonomiske og finansielle stilling med ethvert annet dokument som oppdragsgiver anser egnet, som f.eks. morselskapsgaranti (vedlegg 5) eller annen garanti/sikkerhet.
Kvalifikasjonskrav 3

Krav 4: Leverandøren, evt. med støtte fra underleverandør, skal ha god erfaring fra sammenlignbare oppdrag. Det kreves et godt og velfungerende kvalitetsstyringssystem for de ytelser som skal leveres. Dokumentasjonskrav 4: Beskrivelse av leverandørens mest relevante oppdrag i løpet av de siste 3 årene, herunder opplysninger om verdi, tidspunkt, samt navnet på den offentlige eller private mottaker bestiller/oppdragsgiver med kontaktinformasjon for ev. referanseinnhenting. Det er leverandørens ansvar å dokumentere relevans gjennom beskrivelsen. Leverandøren kan dokumentere erfaringen ved å vise til kompetanse til personell han råder over og kan benytte til dette oppdraget, selv om erfaringen er opparbeidet mens personellet har utført tjeneste for en annen leverandør. Redegjørelse for leverandørens kvalitetsstyringssystem.

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner