Utgått

Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.

Brief

IT-konsulent og rådgivning

Havindustritilsynet trenger et beredskaps- og krisestøtteverktøy for krisehåndtering, pårørendeoppfølging og avviksrapportering, med en kontraktsvarighet på 3 år og en maksimal totalverdi på 2,5 millioner kroner. Verktøyet skal dekke kjernefunksjonaliteter som loggføring, administrasjon, rapportering, planverk, varsling, ressursoversikter, pårørendeoppfølging og avvikssystem, og må være et eksisterende og utprøvd verktøy med minimale behov for tilpasninger. Leveransen skal skje i Rogaland. Tildelingskriteriene vektlegger kvalitet på tilbudt løsning (60%), etablering av tjenesten (20%), og pris (20%). Kvalifikasjonskrav inkluderer dokumentasjon av økonomisk kapasitet, kvalitetssikringssystem, IKT-sikkerhet, energiforbruk, bærekraftige anskaffelser, avhending av IT-utstyr, samt erfaring og kapasitet med inntil 5 referanseprosjekter de siste 3 år. Leverandøren må også ha et system for bærekraftige anskaffelser og håndtere IT-utstyr på en miljøvennlig måte.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Om anbudet

    Det overordnede formålet med anskaffelsen er sørge for at Havtil har til rådighet et verktøy for krisehåndtering, pårørendeoppfølging og avviksrapportering for virksomheten, herunder:Tilrettelegge for beredskapsplanlegging i forkant av en krise. Logging av henvendelser, meldinger, beslutninger, ressursallokeringer, tiltak og oppgaver. Sikre notoritet i og etter en krise. Administrere pårørendeoppfølgingAvvikssystem for registrering og oppfølgingHovedtrekkene i prosedyrenVerktøyet må dekke følgende kjernefunksjonaliteter:Loggføringsfunksjon og oppfølging av detteAdministrasjon/oppsettRapporteringsfunksjonPlanverk/tiltakskortVarsling og kommunikasjonRessursoversikterPårørendeoppfølgingAvvikssystemLøsningen som tilbys skal være et tilnærmet ferdig og allerede eksisterende/utprøvd verktøy, med minimale behov for utvikling og tilpasninger. Mer informasjon om anskaffelsen fremgår av vedlegg til kunngjøringen.

    Kontakt navn
    Havindustritilsynet
    Kontakt telefon
    +47 51873200
    Kontakt e-post
    postboks@havtil.no
    Adresse
    Prof. Olav Hanssens v. 10, 4021 STAVANGER

Kvalifikasjonskrav

    Leverandøren skal ha økonomisk kapasitet til å gjennomføre kontrakten i avtaleperioden. Med dette menes god økonomisk og finansiell stilling.

    Leverandøren skal ha økonomisk kapasitet til å gjennomføre kontrakten i avtaleperioden. Med dette menes god økonomisk og finansiell stilling.

    Leverandøren skal ha ordnede forhold med hensyn til betaling av skatt, arbeidsgiveravgift og merverdiavgift.

    Leverandøren skal ha et kvalitetssikringssystem tilpasset leveransen og den risiko den medfører.

    Leverandøren skal ha et godt og velfungerende system for å opprettholde IKT-sikkerhet knyttet til leveransen anskaffelsen gjelder.

    Leverandøren må ha fokus på energiforbruk og derfor velge energieffektive komponenter og infrastrukturer, samt gjennomføre energibesparende tiltak som virtualisering og serverkonsolidering.

    Leverandøren må ha et system for bærekraftige anskaffelser og inkludere bærekraft- og miljøkrav i sin anskaffelsesprosess, herunder prioritere leverandører med bærekraftige prosesser og produkter.

    Leverandøren må håndtere utstyr som når slutten av sin levetid, som datamaskiner, skjermer og annet IT-utstyr, på en forsvarlig måte og slik at det ikke skader miljøet.

    Leverandøren skal være et lovlig etablert foretak.

    Leverandøren skal ha betydelig erfaring med tilsvarende leveranser i art og omfang.

    Leverandøren skal ha relevant og tilstrekkelig kapasitet til å gjennomføre leveransen i hele avtaleperioden.

Tildelingskriterier

    Beskrivelse

    Løsningen som tilbys skal være en tilnærmet ferdig og allerede eksisterende/ utprøvd verktøy, med minimale behov for nyutvikling og tilpasning. Her vil tilbyders besvarelse og oppfyllelse av kravene i kravspesifikasjonen i Bilag 1 og øvrige Bilag i SSA-L, i tillegg til en demonstrasjon som viser funksjonene på krisestøtteverktøyet, legges til grunn for vurderingen. B- krav i Bilag 1 er krav som er evalueringskrav. Ved evaluering av B-krav vil tildelingsevalueringen skje ved en gradering av kravets oppfyllelse. B- krav vil tillegges mer vekt enn C- krav. C- krav i Bilag 1 er krav som er evalueringskrav. Ved evaluering av C-krav vil tildelingsevalueringen skje ved en gradering av kravets oppfyllelse, men tillegges mindre vekt enn evaluering av B- krav. Kravene må være besvart på en måte som gjør Oppdragsgiver i stand til å vurdere kravets oppfyllelse. I den forbindelse oppfordres det til å svare mer utfyllende enn bare Ja/ Nei/ Kan utvikles og/ eller vedlegges dokumentasjon som viser at kravet er oppfylt.

    Beskrivelse

    Dokumentasjonskrav: Detaljert prosjektplan for etableringsfasen ref. avtalens Bilag 3 Plan for etableringsfasen.

    Beskrivelse

    Pris vil evalueres på bakgrunn av den totale prisen (år 1 og år 2) leverandøren har tilbudt basert på pristabell i avtalens Bilag 6.

Se hele utlysningen

Oppdragsgiver
Tittel
Beredskaps- og krisestøtteverktøy - Kvalifikasjonsfase
Lokasjon
Estimert verdi
2 500 000,00 kr
Varighet
36 måneder

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner