Drammen kommune inviterer til åpen tilbudskonkurranse om parallelle rammeavtaler som skal benyttes ved beredskapssituasjoner. Kommunen ønsker avtale med flere hoteller. Formålet med anskaffelsen er at kommunen ved beredskapshendelser skal være i stand til raskt å kunne tilby husrom, krisehjelp, helsesjekk, informasjon og forpleining til de berørte innbyggerne. Eksempler på beredskapssituasjoner er uforutsette hendelser som brann, ulykker, pandemi, terror, naturkatastrofer og så videre.
Selv om det er fastsatt krav til hva leverandøren skal kunne tilby, vil det ikke være behov for alle lokaler hver gang avtalen blir aktivert. Kommunen kan utløse hele eller deler av avtalen, og betaler bare for de lokalene, hotellrommene og/eller tjenestene som faktisk blir utløst av kommunen.
Hotellene må kunne tilby følgende:ordinære hotellrom til overnattingkonferanserom til å gjennomføre pressekonferanserforsamlingsrom for etablering av evakuerte- og pårørendesentermindre møterommulighet for å opprette isolasjonsplasser servering av mat og drikkeNærmere beskrivelse følger av kravspesifikasjonen.
DelkontrakterKonkurransen er delt i to delkontrakter.
Delkontrakt 1 gjelder hoteller i Drammen kommune. Kommunen ønsker å inngå parallelle rammeavtaler med inntil fire hoteller i Drammen kommune.
Delkontrakt 2 gjelder hoteller utenfor Drammen kommune, men som ligger innen 35 kilometers radius (luftlinje) fra Drammen rådhus (Engene 1, 3017 Drammen). Kommunen ønsker å inngå parallelle rammeavtaler med fire til seks hoteller utenfor Drammen kommune.
Det er det enkelte hotell (ikke kjeden) som skal inngi tilbud. Hver delkontrakt evalueres og tildeles separat.
Det er ikke anledning til å levere alternative eller parallelle tilbud.
Fordeling av oppdrag etter avtalenAvrop fra avtalen gjøres etter fossefallmetoden. Det innebærer at leverandøren som etter konkurransen blir innstilt som nummer 1, alltid skal bli forespurt først. Dersom leverandør nr. 1 ikke kan levere skal leverandør nr. 2 forespørres, osv. Dersom all kapasitet hos leverandør nr. 1 er utnyttet, skal man forespørre leverandør nr. 2, 3 og 4 osv.