Anbudsoversikt for -Biladministrasjon og langtidsleie av bil

Utgått

Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.

Brief

Bil- og leasingtjenester

Stavanger kommune søker leverandører for en rammeavtale over 4 år med en maksimal totalverdi på 117 millioner kroner for biladministrasjon og langtidsleie av omtrent 240 elektriske småbiler/minibiler og flerbruksbiler/kompaktklassen. Tjenestene skal dekke behovene til hjemmetjenesten, rehabiliteringstjenesten, EMbo, Stavanger kommunes fem NAV-kontor, Bo- og aktivitet Nord og Sør, HVK, samt enkelte biler til kommunens administrasjon i Rogaland. Det kreves at leverandøren har erfaring fra minst 2 tilsvarende oppdrag, samt dokumentert meget god gjennomføringsevne. Videre må leverandøren kunne fremlegge attester for miljøsertifisering som ISO 14001 eller tilsvarende, og ha et kvalitetssikringssystem for etisk handel.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Om anbudet

Kvalifikasjonskrav

Se hele utlysningen

Oppdragsgiver
Tittel
-Biladministrasjon og langtidsleie av bil
Kontaktinformasjon
Kontakt navn
Mirna Drace
Kontakt telefon
+47 51507090
Adresse
Øvre Kleivegate 15, 4005 STAVANGER
Lokasjon
Estimert verdi
117 000 000,00 kr
Varighet
48 måneder
Beskrivelse
Stavanger kommune, heretter også kalt oppdragsgiver, inviterer med dette til konkurranse om rammeavtale for biladministrasjon og langtidsleie av bil. Informasjon om oppdragsgiver finnes på www.stavanger.kommune.no. Oppdragsgiver ønsker gjennom denne konkurransen å inngå rammeavtale for leiebiler til hjemmetjenesten, rehabiliteringstjenesten, EMbo, Stavanger kommunes fem NAV-kontor, Bo- og aktivitet Nord og Sør, HVK, samt enkelte biler til Stavanger kommunes administrasjon. Rammeavtalen skal også omfatte biladministrative tjenester for samtlige biler som inngår i denne rammeavtalen.
Totalt skal det leies omtrent 240 biler i løpet av avtaleperioden. Oppdragsgiver er ikke bundet av dette kvantum.
Hovedtrekk i prosedyren
Oppdragsgiver ønsker gjennom denne konkurransen å inngå rammeavtale for leiebiler til hjemmetjenesten, rehabiliteringstjenesten, EMbo, Stavanger kommunes fem NAV-kontor, Bo- og aktivitet Nord og Sør, HVK, samt enkelte biler til Stavanger kommunes administrasjon. Rammeavtalen skal også omfatte biladministrative tjenester for samtlige biler som inngår i denne rammeavtalen. Totalt skal det leies omtrent 240 biler i løpet av avtaleperioden. Avtalen omfatter i hovedsak leasing av elektriske småbiler/minibiler og elektriske flerbruksbiler/kompaktklassen, samt biladministrative tjenester. Oppdragsgiver er ikke bundet av dette kvantum.
Kvalifikasjonskrav 1
Øvrige økonomiske og finansielle krav
Når det gjelder eventuelle øvrige økonomiske og finansielle krav som har blitt angitt i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumentene erklærer leverandøren at: Minstekrav til kvalifikasjonskrav Krav: Leverandøren skal ha økonomisk evne til å gjennomføre kontrakten. Dokumentasjonsbevis: Som dokumentasjon vil Oppdragsgiver innhente kredittvurderingen Commercial Delphi Score fra Experian (Oppdragsgiver abonnerer på tjenester fra Experian). Leverandøren må være i risikoklasse 4 eller høyere på Experians skala. Leverandøren forutsettes å ha gjort seg kjent med registrerte opplysninger om foretaket og samtykker ved sin innlevering av tilbudet til at opplysningene innhentes og legges til grunn for vurderingen av Leverandørens økonomiske forhold. Hvis Oppdragsgiver ikke finner kredittvurdering av det enkelte foretak i Experian, eller kredittvurderingen ikke er i henhold til påkrevd rating, vil Oppdragsgiver søke å få dekket sitt dokumentasjonsbehov på annen måte. Oppdragsgiver kan eksempelvis vurdere om den økonomiske evnen er tilfredsstillende ut fra de andre opplysninger som måtte foreligge i løsningen fra Experian eller etterspørre annen dokumentasjon som bekrefter at leverandøren har økonomisk evne til å gjennomføre kontrakten.
Kvalifikasjonskrav 2
Attester utstedt av uavhengige organer for miljøledelsesstandarder
Er leverandøren i stand til å fremlegge attester utstedt av uavhengige organer som dokumentasjon for at leverandøren oppfyller de angitte miljøledelsessystemene eller -standardene? Minstekrav til kvalifikasjonskrav Se krav i felt C "Miljøledelsetiltak". Som dokumentasjonsbevis må attester for relevant miljøsertifisering som ISO 14001 eller EMAS, Miljøfyrtårn eller annen dokumentasjon, fremlegges. Alternativt kan krav til miljøledelsetiltak oppfylles ved dokumentasjonskrav som angitt i felt C "Miljøledelsetiltak".
Kvalifikasjonskrav 3
Registrert i handelsregister eller foretaksregister
Leverandør er registrert i et foretaksregister eller et handelsregister i medlemsstaten som leverandøren er etablert i. Som beskrevet i bilag XI til direktiv 2014/24/EU; leverandører fra visse medlemsstater kan være nødt til å oppfylle andre krav i nevnte bilag. Minstekrav til kvalifikasjonskrav Beskrivelse av krav/dokumentasjon: Krav: Leverandøren skal være et lovlig etablert foretak. Dokumentasjonsbevis: Som dokumentasjon vil oppdragsgiver innhente opplysninger om leverandørens foretak fra Experian (oppdragsgiver abonnerer på tjenester fra Experian). Dersom leverandørens foretak er registrert utenfor Norge, må leverandøren på forespørsel kunne fremlegge dokumentasjon som godtgjør at de er registrert i et bransjeregister eller annet foretaksregister som foreskrevet i lovgivningen i den stat hvor de er etablert.
Kvalifikasjonskrav 4
Bare for tjenester
Bare for tjenester: I referanseperioden har leverandøren utført følgende viktige vareleveranser av den etterspurte type, eller følgende viktige tjenester av den etterspurte type. Oppdragsgiver kan kreve opp til tre års erfaring og tillate at det tas hensyn til erfaring fra tiden før de seneste tre år. Minstekrav til kvalifikasjonskrav Krav: Det kreves erfaring fra minst 2 tilsvarende oppdrag. Det kreves dokumentert meget god gjennomføringsevne. Dokumentasjonsbevis: Leverandøren bes fremlegge en liste over de viktigste leveranser eller utførte tjenester de siste tre år, og denne skal som minimum inneholde: - Kort beskrivelse av oppdraget - Størrelse eller verdi på leveransene - Tidspunkt (kontraktsperiode) - Navn på kundene og en kort beskrivelse av disse Kontaktinformasjon til relevante kunder fra listen må kunne fremlegges på forespørsel.
Kvalifikasjonskrav 5
Styring og sporing av leveransekjeden
Leverandøren vil være i stand til å anvende følgende styring av leveringskjeden og sporingssystemer ved gjennomføring av kontrakten: Minstekrav til kvalifikasjonskrav Krav: Leverandøren skal ha et kvalitetssikringssystem som skal sikre at tilbyder er egnet til å oppfylle de etiske kontraktsvilkår som gjelder for denne avtalen. Dette innebærer at tilbyder skal ha metoder for kvalitetssikring som beskriver hvordan selskapet arbeider for å etterleve krav til etisk handel i virksomheten og i leverandørkjeden. Dokumentasjonsbevis: Leverandøren må på forespørsel kunne fremlegge utfylt svarskjema for delkrav med tilhørende dokumentasjon knyttet til følgende forhold: 1. System for sporbarhet i leverandørkjeden 2. Risikoanalyse av utvalgte produkter 3. Formidling av og system for oppfølging av Code of Conduct i leverandørkjeden. En beskrivelse av hvert enkelt delkrav og krav til dokumentasjon foreligger i eget vedlegg: "Delkrav og svarskjema for etisk handel". MERK: Tilbyder skal dokumentere og fylle ut skjema i henhold til spesifikasjonene i vedlegget. En veileder om hvordan man kan jobbe systematisk med etisk handel foreligger på Initiativ for etisk handel (IEH) sine nettsider på www.etiskhandel.no/veileder/.
Kvalifikasjonskrav 6
Miljøledelsestiltak
Leverandør kan anvende følgende miljøledelsestiltak i forbindelse med utførelsen av kontrakten: Minstekrav til kvalifikasjonskrav Krav: Leverandøren skal ha et miljøledelsessystem for å sikre at Leverandøren er egnet til å oppfylle miljøkrav stilt i konkurransegrunnlaget og kontraktsvilkårene. Dokumentasjonsbevis: Leverandøren skal fremlegge en kortfattet redegjørelse, maksimalt én (1) A4- side, som oppgir Leverandørens uttalte miljømål, status for miljøarbeid i egen virksomhet og planlagte tiltak, av relevans for denne kontrakt. Alternativt kan kravet dokumenteres oppfylt ved å oppfylle dokumentasjonskrav som angitt i felt D og "Attester utstedt av uavhengige organer for miljøledelsesstandarder".

Tidslinje

  1. Kunngjøring av konkurranse

    13. jan. 2025, 09:57

  2. Frist for spørsmål

    3. feb. 2025, 11:00

  3. Åpningsdato

    17. feb. 2025, 11:00

  4. Frist for innlevering

    17. feb. 2025, 11:00

  5. Vedståelsesfrist

    26 døgn

    17. juni 2025, 10:00

Se aktive konkurranser som ligner