Brief

Forskning og utviklingsarbeid innen samfunnsvitenskap og humanistiske fag

Digitaliserings- og Forvaltningsdepartementet (DFD) trenger konsulentbistand til å evaluere tjenesten eInnsyn, med en estimert maksimal totalverdi på 1,5 millioner kroner over 3 måneder. Evalueringen skal gi svar på om eInnsyn leverer i henhold til målene for tjenesten, om den driftes hensiktsmessig og forsvarlig, om den understøtter innsynsretten, om finansieringsmodellen er bærekraftig, og om tjenesten bidrar til effektivisering i forvaltningen. Evalueringen er en del av regjeringens handlingsplan for Open Government Partnership (OGP) og skal inkludere erfaringer fra forvaltningen, sivilsamfunnet og media, og resultere i en sluttrapport.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Om anbudet

    Formålet med anskaffelsen er å innhente konsulentbistand til å gjennomføre en evaluering av tjenesten eInnsyn. eInnsyn er en allment tilgjengelig nettbasert publiseringstjeneste for offentlige virksomheter som er underlagt Offentleglova. Tjenesten forvaltes av Digdir. eInnsyn har vært i drift i flere år og evalueringen vil være et kunnskapsgrunnlag for videre arbeid med tjenesten. Evalueringen skal gi svar på om eInnsyn leverer i henhold til målene for tjenesten og om den driftes på en hensiktsmessig og forsvarlig måte. Evalueringen skal også gi svar på om tjenesten understøtter innsynsretten i Offentleglova, om finansieringsmodellen for tjenesten er bærekraftig og bidrar til effektivisering i forvaltningen, og om tjenesten har effektiviseringsgevinst for forvaltningsprosesser knyttet til behandling av innsynskrav. Evalueringen er omtalt i regjeringens handlingsplan for Open government partnership (OGP), der evaluering av eInnsyn er en av forpliktelsene. Dette er omtalt under punkt 6.5 i planen, se fotnote1. Evalueringen skal inneholde erfaringer og innspill fra forvaltningen, det sivile samfunn og media. Det skal være dialog med DFD og Digdir underveis i arbeidet og evalueringen skal resultere i en sluttrapport. Rapporten fra evalueringen vil bli offentliggjort av DFD etter endt oppdrag. Endelig leveringsfrist for avtalen er 13. februar. Anslått verdi for anskaffelsen er inntil kr 1 500 000 ekskl. mva. Estimatet er ikke bindende for oppdragsgiver. For nærmere beskrivelse av leveransen, se bilag 1 til avtalen.

    Kontakt navn
    Tina Elseth
    Kontakt telefon
    +47 47293670
    Adresse
    Akersgata 59, 0180 OSLO

Kvalifikasjonskrav

    Leverandøren skal være en lovlig etablert virksomhet.

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner