Anbudsoversikt for Bistand til utvalg for helhetlig regulering av viderebruk av offentlig informasjon (data)

Utgått

Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.

Brief

Bedriftsrådgivning

Lovutvalget om helhetlig regulering av viderebruk av offentlig informasjon (data) ble oppnevnt 6. oktober 2021. Lovutvalget skulle i utgangspunktet levere sin rapport til Kommunal- og distriktsdepartementet i form av en NOU senest 15. februar 2023. Opprinnelig oppstart var anslått til oktober 2022, men som følge av uforutsette forhold er utvalget ennå ikke operativt og det er ventet at utvalget vil be om utsatt leveringsfrist i tråd med forsinkelsen. Lovutvalget skal støttes av et sekretariat, og anskaffelsen gjelder bistanden til å ivareta rollen som leder for lovutvalgets sekretariat. Overordnet vil innholdet i oppdraget bestå i å sørge for organisering av, og fremdrift i lovutvalgets arbeid, inkludert utarbeidelse av lovutvalgets rapport i tråd med lovutvalgets ønsker. Oppdraget gjelder fra kontraktsinngåelse og frem til 15. februar 2023, med mulighet for forlengelse dersom lovutvalget ber om utsatt leveringsfrist.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Om anbudet

Se hele utlysningen

Tittel
Bistand til utvalg for helhetlig regulering av viderebruk av offentlig informasjon (data)
Estimert verdi
5 000 000,00 kr
Varighet
16 måneder
Kvalifikasjonskrav 1

Krav: Leverandør skal være et lovlig etablert foretak. Dokumentasjon: Norske foretak: Firmaattest eller utskrift fra Enhetsregisteret for ikke registreringspliktige enkeltpersonsforetak Utenlandske selskaper: Bekreftelse på at selskapet er registrert i bransjeregister eller foretaksregister som foreskrevet i lovgivningen i det land hvor leverandøren er etablert. Bekreftelsen kan leveres skriftlig eller ved henvisning til BRIS.
Kvalifikasjonskrav 2

Krav: Betalte skatter og avgifter. Dokumentasjon: Attest, ikke eldre enn 6 måneder, som bekrefter at leverandør har oppfylt sine forpliktelser med hensyn til betaling av skatter, trygdeavgifter og MVA. Attesten bestilles og hentes ut i Altinn ved å bruke egen lenke på skatteetaten.no. Utenlandske leverandører skal fremlegge attester fra tilsvarende myndigheter som de norske. Krav: Leverandøren må kunne vise til tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å gjennomføre leveransen. Dokumentasjon: Kredittvurdering med nøkkeltall fra anerkjent kredittvurderingsselskap, eller annen dokumentasjon på at kravet er oppfylt.
Kvalifikasjonskrav 3

Krav: Leverandøren må ha tilstrekkelig evne og erfaring til å kunne gjennomføre leveransen. Dokumentasjon: En beskrivelse av leverandørens inntil tre mest relevante oppdrag de tre siste årene, sammen med opplysninger om kontraktenes verdi, tidspunktet for levering eller utførelse og navn på mottaker med kontaktperson. • Med relevante oppdrag menes erfaring med større utredningsoppdrag. • Leverandøren er selv ansvarlig for at beskrivelsen er av en slik art at den dokumenterer at kravet er oppfylt.

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner